Juhu så er jeg tilbage på min før-graviditetsvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

Ajna-vb

Det kan jeg ikke forstå - man kigger jo bare på indholdsfortegnelsen og ganger med den mængde man vil indtage? I starten bruger man selvfølgelig vægten meget (altså husholdningsvægten, ikke badevægten :laugh: ), men efter 1-2 uger, har man det på ryggraden og ved i grove træk, hvad det meste gængse indeholder - og det bliver lettere og lettere. Men vi har selvfølgelig alle metoder som virker bedst for os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Kirle-vb

Webredaktøren skrev:
Tja, jeg mangler vist stadig 5 kg og eftersom, at det snart nærmer sig fire år siden, at jeg fødte, så tror jeg det kræver et mirakel at komme længere ned :unsure: Bukserne fra inden fødslen er netop også røget på loppemarked ;)
Jeg nægtede at smide mit 'gamle' tøj ud, så har i de sidste par måneder rendt rundt og været enormt usmart med en masse tøj der var gået af mode men som jeg har sagt til alle (der gad høre på mig) at jeg var ligeglad for jeg kunne nu passe det :D :D Men er altså slet ikke sikker på at en anden gang at jeg ville være ligeså stædig :/

Anmeld

22. juni 2010

Kirle-vb

Heidi Nielsen skrev:
Ja det er hårdt....min mor har kæmpet med hendes overvægt siden hun fik min lillebror for snart 29 år siden.....der tog hun også voldsom meget på og har haft problemer lige siden..... Synes det er rigtig godt gået at du har tabt det hele igen :) Og hvem ved....måske bliver det anderledes næste gang....... Min mor tog ikke på da hun ventede mig, men det gjorde hun jo så med min lillebror. Så måske du er heldig at du bare gør det omvendt.......
Det satser jeg stærkt på - for vil jo gerne have en lille baby til og min lille dreng på 105cm er jo slet ikke så lille mere. Han tårner op over dem i BH men går stadig i vugger så er lidt baby-ramt :D

Anmeld

22. juni 2010

Kirle-vb

lib1982 skrev:
Kirle skrev:
Jep irriteret tyktarm er en 'fest' :)
Du har godt nok en noget twisted måde at holde fest på end jeg ;) ;)
;) Tja noget spræl er der i hvert fald i det.

Anmeld

22. juni 2010

Kirle-vb

Johannamor skrev:
Tillykke - ville ønske det var mig... Jeg har egl ikke taget så meget på under de to graviditeter, men livet bagefter har sat sine spor, og pludselig var jeg oppe på 16 kg mere end før første graviditet, og der havde jeg en ok krop. Den vægt har jeg så slæbt rundt på nogle år, og i hvert fald ikke tabt noget. Men: Jeg har smidt 10 kg de seneste par måneder - og med 5 kg til begynder det at ligne noget. Den træning, der skulle til at give mig min gamle krop tilbage, kan jeg dog ikke se, at jeg har tid til de kommende år, men det går nok. Jeg kan efterhånden passe mit gamle tøj igen...
Om små 5kilo er det! Flot gået! Jeg har al respekt for dig. Det er sejt at du har lagt dit liv sådan om. Jeg har ikke haft vægtproblemer før så skulle lære alt på den hårde måde. Her var mange af kilone jo vand og så ekstrafedt depoter til amning så der røg meget 'af sig selv' så har ikke skulle lave en egentlig kost og vane ændring. Jeg har bare skulle leve fornuftigt som før jeg blev gravid. Med min mavesygdom kan det godt være lidt svært fordi man føler sig sulten hele tiden i perioder. Men det er jo ingenting i forhold til dig. Sådan du og kender alt til at nyde at gå rundt i sit gamle tøj igen :) :)

Anmeld

22. juni 2010

Kirle-vb

ma08 skrev:
Tjoo tjaa, jeg tog vist omkring 16 kg på og tabte dem i løbet af omkring ½ år så vidt jeg husker - tilmed lidt mere, så det var bare herligt. Men så kom den slemme slemme og lange vinter, hvor jeg har hygget alt for meget med kage og andet guf, så nu vejer jeg 1 kg mere end før jeg blev gravid, og da var jeg ikke jordens mindste og ville godt have nået at tabe mig 5-10 kg inden. Men vejen til Helvede er brolagt med dårlige undskyldninger, også for mit vedkommende..... :blush:
ja jeg mangler også de 5 kilo nu som jeg mente jeg ville have godt af at tabe før graviditeten nu... Hmmm... måske mener man altid at man trænger til at tabe 5kilo? Hmmm. jeg ligger nu på 24bmi så det ville ikke gøre noget at tabe lidt mere endnu :)

Anmeld

22. juni 2010

Kirle-vb

Hobitten skrev:
Ligesom Heidi, kan jeg ikke klage over at det er 'efterfødselsvægt' der sidder der.. Startede begge mine graviditeter med at tabe mig ca. 5 kg, som jeg så senere tog på. Så lige før fødselen vejede jeg ca. det samme som før graviditeten. Nu var mine drenge ikke så store, så efter fødslerne vejede jeg 4½-5 kg. mindre. At der så efterfølgende 'hoppede' små 5 kg på, kan jeg vist ikke give drengene skylden for :blush: Kunne have rigtig godt af at tabe mig 5-10 kg - men sjovt nok sker det ikke bare af sig selv!!
Næh der er ikke mange ting der sker af sig selv... Desværre. Og endnu mindre der sker af at spise chokolade som er en af mine svagheder. Jeg har faktisk måttet droppe det helt. Spiser frugt i stedet for. Tjalfe hjælper mig til det for han ved godt hvad chokolade er nu og jeg synes han max. må få usundt en gang om ugen. Han skal ikke have dårlige vaner som mig, og jeg tror at det er min mor der har givet mig min søde tand. Hun kunne æde en pakke nougat på vej hjem fra netto hver dag... Imponerende men knapt så sundt. Så da jeg blev gravid spiste jeg slet ikke søde ting...

Anmeld

22. juni 2010

Kirle-vb

MAMMARAZZI skrev:
Har virkelig prøvet på at ignorere denne tråd - men den blir altså ved med at vende tilbage :P Med den første tog jeg ca. 10 kg på, og de forsvandt rimeligt hurtigt igen - men ikke fordi jeg gjorde noget aktive (ud over at blive alenemor efter 2 mdr.). Jeg havde ikke så travlt med at blive 'strammet op' igen - synes det var lidt spild af tid, da jeg regnede med, at jeg alligevel skulle udvides igen engang :P Med nr. 2 tog jeg også ca. 10 kg på, og selvom jeg selvfølgelig gik lidt ned pga. selve fødslen, har jeg nok stadig ++10 kg. og er lidt lapset og har hængemave :( Selvom 'de kloge' siger, at man ammer det hele af igen, har det ikke været sådan i mit tilfælde.. Tror det hænger sammen med min slidgigt og at jeg ikke får rørt mig nok - og min store interesse for god mad (god mad med fløde i) :silly: Regner med, at jeg får taget mig sammen efter ferien - både til at tænke lidt mere over, hvad jeg putter i munden, OG få rørt mig lidt mere... Du er i hvert fald en stor inspiration ;)
Tak men bliv nu ikke syg som jeg - for det kan ikke anbefales! :) Og det der med de kloge der tæller heller ikke her - det var først efter at min krop som den sidste blev enig med sig selv om at nu var det slut (efter to gang mælk igen) at jeg begyndte at tabe det sidste. Tja fløde er også godt. Hellere intet hvis ikke det er rigtig fløde så bare lidt mindre (har jeg lært nu). Jeg har en mærkelig ide om at det er fordi jeg ikke længere drikker mig fuld og fester nætter igennem der går at jeg har sværere ved at holde vægten. SOm om at al den alkohol og tømmermænd holdt mig slank. Det er den eneste udover graviditeten der ændrede sig i mit liv på det tidspunkt. Er der andre der har haft den tanke?

Anmeld

22. juni 2010

Kirle-vb

Frede skrev:
Til lykke med vægttabet! Jeg tog 14 kg på med det første barn og smed dem igen i løbet af et halvt år. Med barn nr. 2 tog jeg også 14-15 kg på, og havde i forvejen en overvægt på 15 kg. Da jeg havde født, gik fanden løs i mig, og jeg smed 27 kg i løbet af et år. Jeg holdt op med at spise og gik ture med barnevognen, og så var de væk. Jeg holder stadig vægten, men der skal ingenting til, før min vægt går faretruende opad igen. Jeg skal hele tiden passe på - bare en barnedåb på en enkelt søndag kan få min vægt i vejret med et par kg, og så er det, jeg må gå i sultestrejke igen. Én gang tyk... og man skal være vaks på antennerne med det samme. Ikke noget med at vente, til de første 5 kg har sat sig, for så bliver det et helvede at få dem af igen :S
TAK TAK :) Nåmen dine kilo røg igen og mere til kan jeg høre - FLOT!! :) Kan ikke sige det nok nu hvor jeg har prøvet at have så mange ekstra kilo på begynder jeg at forstå hvordan det må være at kæmpe med overvægt. Hatten af for alle jer seje kvinder!

Anmeld

22. juni 2010

Kirle-vb

lib1982 skrev:
MAMMARAZZI skrev:
Selvom 'de kloge' siger, at man ammer det hele af igen, har det ikke været sådan i mit tilfælde..
Har aldrig helt forstået den der - for som jeg forstår det, bruger kroppen 'depoter' når man ammer, og så længe man ammer, opretholder man depoterne :dry:
Ja det er noget værre pjat - det passede i hvertfald ikke her...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.