Jeg har så ondt af dine børn! Du påtager dig jo ikke opgaven at hjælpe dem gennem livet.
Du har ikke løst opgaven 'at få din datter til at sove', når hun falder udmattet i søvn låst inde efter hyl og skrig. Du har først løst opgaven, når hun aften efter aften lægger sig frivilligt og glad i sengen og falder i søvn efter en godnatsang / historie / krammer... Når hun sover alle de timer, hun har brug for til at være glad, kvik og tilfreds, når hun er vågen. Jeg taler af erfaring, når jeg siger, at det ikke altid er nemt at knække koden. Hos os var det en opgave, vi boksede med (on-and-off) i næsten et år, da drengen var omkring 2, pigen var nyfødt/baby, og overskuddet hos os voksne var et hul i jorden omkring sengetid. Men vi løste den - og aftnerne er en fornøjelse for både børn og voksne (for det meste).
Du skal lære at tænke i planlægning for at forudse dine børns behov. Ikke i brandslukning i et kaotisk hjem.
Stadig kan alt, jeg læser om dine børn, forklares ud fra det kaotiske liv, du udsætter dem for - faktisk opfatter jeg børnenes kaotiske opførsel som et sundhedstegn hos børn i syge omgivelser.
Og at du kommer med nedsættende bemærkninger om forældreevnen hos dem, der råder dig, kan jeg ikke opfatte som andet end forkrampede fortrængninger. Fysisk og psykisk vold er ikke normen. Omsorgssvigt er det heller ikke. Jeg tror, du ville have lettere ved at forsvare dit familieliv for dig selv, hvis andre skrev, at de har det som dig. Men jeg tror, du skal lede længe efter dine lidelsesfæller. Gudskelov er det de færreste, der læner sig op ad indberetninger til de sociale myndigheder, psykosociale hjælpeforanstaltninger, tvangsfjernelser osv. Jeg gør ikke! Jeg kan kun komme i tanke om én eneste herinde (udover dig) i de seneste år, jeg har haft de tanker om...
Anmeld