1. Start f.eks med at putte havregryn i bollerne.
2. Hvis du skal give dem chokolade, så giv dem mørk 70%
3. Det kan godt være at man ikke bliver tyk af franskbrød/hvedebrød, men der er ikke noget særlig næring i det. Derfor bliver de hurtigt sultne igen.
4. Der er et par gode artikler i det nye Vores Børn om sukker (slik, chokolade). Hurtig læsning, med en masse gode råd i.
NikiFin skrev:
Kære Caidas,
du synes at jeg er dum og har ikke nogen ideer hvordan at give sund mad til mine børn med sandheden er helt anderledes. Du fortæller mig ting som alle gentager hele tiden og jeg har fået ond i hovedet af at høre på det samme.
1. Jeg putter havregryn gryn i bollerne allerede. Og også andre ting.
2. Hvorfor tror du at jeg ikke ved og ikke har prøvet at give dem mørk chokolade? Det har jeg for længe siden, men de kan ikke lide den.
3. Jeg er ikke helt enig med dig at man bliver sulten hurtigere efter man spiser franskbrød. Rugbrød er sundere, der er flere vitaminer o.s.v næringstofer i det, men der er også meget affaldsstoffer i det. Det betyder at hvis man vil have det samme energi skal man spise mere rugbrød end franskbrød, kroppen optager en støre del af franskbrødet nemlig og franskbrød giver derfor mere energi.
Med andre ord i det samme mål rugbrød og franskbrød der er mere energi i franskbrødet som betyder at man bliver hurtigere sulten efter man har spist rugbrød. Ellers skal man bare spise mere rugbrød for at få det samme energi. Ellers som jeg allerede har sagt er jeg enig at rugbrød indeholder mere sunde næringstofer.
Håber du har lært noget af mig. ;)
NikiFin
Caidas kommer med nogle idéeer, om hvad du kunne laver.
Hun skriver INTETSTED, at du er dum. Det er dig, der læser det.
Hvorfra skal Caidas vide, at du allerede putter havregryn i bollerne, at dine børn har smagt mørk chokolade osv? Fin, at du gør det her!!
Caidas kommer med nogle forslag... og du skriver, at du får ondt i hovedet af de gode råd.
Men hvorfor skriver du et indlæg hvor du fortæller, hvor svært du har, at klare dine børn?
Det med affaldsstoffer i rugbrød vil jeg gerne høre mere om... og jeg mener det. Det ville være interessant. Måske en anden tråd.
Hvis du får ond i hovedet, når du læser vores svar... hvorfor skriver du herinde og fortæller, at du har svært at klare nogle ting med dine børn? (og der er jo mange herinde der kommer og spørger til råds...der er intet galt i det.).
.....
En af mine første veninder her i Danmark kom fra Bulgarien.. vi mødtes jævnligt på legepladsen (vores børn er nu 22). Jeg har mistet kontakt med hende, da hun flyttede til en anden bydel.
Ville bare skrive det... for det er det, jeg hæfter mig efter, .. undskyld. Men for ikke at få kvalme af den måde, du besvarer velmenende folk herinde..
Anmeld