Når nu du skriver at børnene er søde og artige når din mand er alene med dem, må det jo være noget du gør der får det til at blive hårdt og anstrengende at være sammen med dem. Jeg synes du skulle prøve at få noget hjælp til jeres samvær - måske det kunne løse en masse?
Jeg har selv 3 børn - den ene er godt nok 11 år, men han kræver ikke mindre, bare nogle andre ting. De små er 9 måneder og 2 år og jeg skal snart starte på arbejde igen. Jeg ved at det bliver hårdt i forhold til at være på barsel, men jeg er sikker på at det nok skal gå.
Den med at udenlandske børn skriger mere og er mere umulige køber jeg ikke. Jeg mener meget ligger i opdragelsen. Det lyder til at de skriger på din opmærksomhed. Er du rigtig tilstede når i er sammen? Du skulle måske sætte dig bare en halv time hver dag og kun fokusere på børnene. I kunne læse bøger, male, lave perler, gå en tur eller noget helt andet. Det vigtige er at du koncentrerer dig 100% om dem.
Jeg har ikke 2 timer om dagen hvor jeg har tid kun til mig selv. Min 'alene/voksen' tid er om aftenen efter 21 når alle tre børn sover. Det kan man ikke forvente at have når man har små børn.
Kan du ikke inddrage dem i dine gøremål? Min datter elsker f.eks. at sidde på køkkenbordet når jeg laver mad. Så hjælper hun hvor hun kan - hun smager f.eks. på sovsen eller rører i noget. Hun hjælper mig også med at vaske tøj. jeg siger hun skal give mig alt det røde og det finder hun så i bunken.
Jeg håber du kan bruge noget af det så du kan få lidt mere overskud og se hvor specielle og dejlige lige præcis dine børn er ;)
Anmeld