Ja, jeg kvalificerer mig ikke til at svare dig - har nemlig kun to børn (5 & 4 år gamle). Men der falder mig alligevel ting ind ved at læse dit indlæg, som du måske kan bruge. Måske opfatter du det, jeg skriver, som beskyldninger eller angreb - men selv synes jeg, at det nogen gange er de 'frække' angreb, der får én til at tænke nyt. Som du selv skriver, ved vi langt fra alt om dig - det eneste, du kan forvente her er derfor nogle reflektioner, der kan ramme helt eller halvt plet eller ved siden af. Krav kan du ikke stille - til gengæld kan du tænke 'rend og hop', hvis noget ikke falder i sin smag.
Her er det så:
* Det er ikke nemt at være småbørnsmor med fuldtidsjob, men det kan lade sig gøre. Jeg kender også nogen, der klarer det med 3 børn, og deres liv adskiller sig ikke væsentligt fra mit... Men man kan ikke nå alt - og det med at gøre ting for sig selv er nok noget af det, der oftest skæres væk i nogle år. Selv ville jeg elske at løbe 10 km et par gange om ugen eller læse en bog (som før jeg fik børn), men hver gang jeg prøver at komme i gang går der ikke mere end en måneds tid, før jeg kommer ud af vanen igen, fordi den hjemlige planlægning smutter.
* Du har det hårdt med dine børn. Det er umuligt at afgøre her, hvorfor de er så ekseptionelt besværlige, men får du den hjælp, som du har brug for? Hvis børnene har en diagnose, og sådan synes jeg, det lyder i dit indlæg, så burde du kunne få én eller anden form for støtte. Har du snakket med de sociale myndigheder? Hvis du har problemer med at håndtere et job ved siden af dine tre børn, så skyldes det måske mere diagnoserne end det at det er tre børn?
* Et fuldtidsjob er ikke den eneste mulighed - måske kunne du gøre noget på deltid? Måske vokser problemerne med dine børn dig over hovedet, fordi du ikke har andre ting at tænke på? Jeg husker stadig, at en veninde fortalte mig, da hun kom tilbage på arbejde efter son barsel, at hun nød at have 'fri' fra datteren og tænke på helt andre ting... jeg oplevede det selv et år senere, da min første barsel var slut.
Helt grundlæggende er jeg i tvivl, når jeg læser dit indlæg, om virkelig dine børn er så ekseptionelt besværlige, eller om det bare er dig, der opfatter det at være småbørnsmor på den måde. Har de tre børn et reelt problem, så må du jo på fuld tid forholde dig til at løse problemerne for dem - og så er et job ikke rigtigt for dig. Er børnene indenfor 'normalområdet', så er mit råd, at du må tage dig sammen - få et job, få andre tanker ind i hovedet og skær ned på dine ønsker for dig selv i et stykke tid.
Anmeld