Ryger I under jeres graviditet, eller har gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2009

Fru'Rugaard

I får rygerne til at lyde som om at vi bare er de rene sataner?
Det er sk7u svært at stoppe med at ryge, og når ens partner også gør det og ikke har i sinde at stoppe, så er det sku svært! - Jeg sys sku at i sku komme med råd i stedet for at nedgøre rygerne! Det er altså ikke kun "ikke rygere" der kan elske sit barn, det kan vi andre sku os!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2009

Ni-ko-li-ne

Fru'Rugaard skriver:

Det er sk7u svært at stoppe med at ryge, og når ens partner også gør det og ikke har i sinde at stoppe, så er det sku svært! - Jeg sys sku at i sku komme med råd i stedet for at nedgøre rygerne! Det er altså ikke kun "ikke rygere" der kan elske sit barn, det kan vi andre sku os!

jeg tror simpelthen det er fordi det er sådan et følelsesladet emne.... det er sgu en stor ting at gamble med sit barns fremtid fordi man synes det er hårdt at stoppe med at ryge... men der er jo heller ingen der siger at netop dit barn får et problem senere i livet pga. at du røg under graviditeten... men muligheden foreligger... jeg tror jeg ville tænke sådan: "hvis det en dag har konsekvenser for mit ufødte barn, ville jeg så tilgive mig selv?"

Anmeld

9. september 2009

Fru'Rugaard

ka-ri-na skriver:

jeg tror simpelthen det er fordi det er sådan et følelsesladet emne.... det er sgu en stor ting at gamble med sit barns fremtid fordi man synes det er hårdt at stoppe med at ryge... men der er jo heller ingen der siger at netop dit barn får et problem senere i livet pga. at du røg under graviditeten... men muligheden foreligger... jeg tror jeg ville tænke sådan: "hvis det en dag har konsekvenser for mit ufødte barn, ville jeg så tilgive mig selv?"

Ja, men det er stadig svært, især når min kæreste ryger og når smøgerne ligger herhjemme.. men jeg har skåret utrolig meget ned og håber på at jeg kan stoppe helt en dag.

Anmeld

9. september 2009

Ni-ko-li-ne

Fru'Rugaard skriver:

Ja, men det er stadig svært, især når min kæreste ryger og når smøgerne ligger herhjemme.. men jeg har skåret utrolig meget ned og håber på at jeg kan stoppe helt en dag.

ja så må han hjælpe til jo... der er også hans barn og så må han vise lidt ansvarlighed...  men vi er alle forskellige... jeg har en kæmpe samvittighed og kunne aldrig ryge under en graviditet... men jeg undlod f.eks. også at tanke bilen...

Anmeld

9. september 2009

Fru'Rugaard

ka-ri-na skriver:

ja så må han hjælpe til jo... der er også hans barn og så må han vise lidt ansvarlighed...  men vi er alle forskellige... jeg har en kæmpe samvittighed og kunne aldrig ryge under en graviditet... men jeg undlod f.eks. også at tanke bilen...

Ja okay..
Men jeg prøver i hvert fald, det er da vigtigt, men det vigtigste er jo at jeg stopper..

Anmeld

9. september 2009

FruPudderkvast

Fru'Rugaard skriver:

Det har intet at gøre med at man ikke elsker sit barn.. For selvfølgelig elsker du dit barn lige så meget som alle andre kvinder gør..

Jeg mener bare at man har et ansvar som mor og det betyder at man for alt i verden vil beskytte sit barn mod alt der ikke er sundt for barnet.. Og det tror jeg vist godt at vi kan blive enige om at rygning ikke er?!

For mig er det egoistisk ikke at stoppe med at ryge.. Sorry, men det er min mening!

"Jeg kan ikke stoppe med at ryge, så må mit barn jo bare lide".. Hmm..  Hvordan synes du selv at det lyder?

Anmeld

9. september 2009

Valle81

Fru'Rugaard skriver:

Hej..
Jeg ryger desværre, og er 12 uger henne (11+6)

Er der nogen af jer der har røget under en graviditet eller har gjort?

Har I oplevet at barnet har taget voldsom skade? eller bare lidt skade?

Rikke..

Hejsa,

Jeg forstår at det er svært, men har læst følgende.

Fra man tænder cigaretten til en time efter den er røget får barnet /fosteret HALVT ilt-tilførsel.

Dette synes jeg er så skræmmende, at det burde få enhver til at stoppe.

Tænk sig hvis man så ryger en cigaret i timen, så har barnet konstant HALVT ilt-tilførsel.

Det skal siges at jeg selv røg inden jeg blev gravid med mit første barn, 2003, Jeg stoppede den dag jeg tog testen, og har siden ikke røget fast. Ryger når jeg er til festlige kommensammen.

Jeg vil ønske dig held og lykke med rygestoppet, håber det lykkedes, selvom du synes det er hårdt. Synes det er meget egoistisk af din partner at han ikke siger, skatter, vi stopper sku sammen lige nu:0)

Held og lykke med det hele

Anmeld

9. september 2009

Lise

Måske du kunne tale med din kæreste om at han kun røg udenfor og ikke i selskab med dig? Det er vel alligevel det der skal ske, når babyen kommer - ikke?

Er det ikke vigtigt for ham at babyen er rask? For at babyen skal være en sund baby, må i begge levere en indsats - selvfølgelig mest dig - men du har en last der ikke er sund for din baby, og hvis han kan hjælpe dig ved at gå udenfor og ryge sine smøger, så synes jeg seriøst at han skulle overveje det. Og så lad være med at have smøgerne liggende fremme...

Jeg kan prøve at sætte mg ind i det. Jeg ved f.eks. godt at det hverken er godt for mig eller min baby at jeg spiser en masse slik, men alligevel har jeg svært ved at lade være. Men noget der helt sikkert ville få mig til at æde til jeg revner ville være at sætte en stor skål foran mig.
Hvis jeg så endeligt besluttede mig for at nu skulle jeg ikke spise mere slik, ville det da helt sikkert heller ikke hjælpe mig, at min kæreste satte sig til at æde en pose lige ved siden af mig. Så ville jeg da enten bede ham dele med mig, eller spise det et andet sted.

Nå, men argumenterne for ikke at ryge mens du er gravid/ammer har du jo hørt. Jeg har ikke røget mens jeg har været gravid eller ammet, men jeg har heller aldrig været afhængig af smøger. Jeg håber for din og din babys skyld at du finder styrken til at lægge smøgerne på hylden. Det er vigtigt for jer begge...

Lise 13+6

Anmeld

9. september 2009

H+S Skjolgborg.

Fru'Rugaard skriver:

KAN KUN GIVE DIG RET...

Jeg faldt igen i.
I går aftens men holder den under 15 har jeg sagt er på 4 smøger fra kl: 7  morgens til nu.......

Min Kæreste/mand ryger også sgu svært så af stoppe..

Skal vi ryge skatter/skal du  med udenfor og ryg  skatter...
Sådan siger han / komme ? fra ham.

Vi har så aldrig røget  indfor og ommer ikke til det.
Rygeringen er helt udenfor og for alle der kommer på besøg også.

Men sgu svært.
stort set alle vi kender ryger hele steens familie,mine - min 3 ud af  7 af mine søsken og min papfar de 4 ryger ikke.

Så er det sgu ikke let.

Men steen holder stadig hved den dag jeg føder stopper vi sammen.Nu må vi se om han eller vi kan holde det.

Mvh henriette
..

Anmeld

9. september 2009

Ronny

Mor.sander skriver:

www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/damp.htm
Bilenberg, Niels - professor, overlæge, ph.d.

http://www.janssen-cilag.dk/bgdisplay.jhtml?itemname=adhd_not_cause&product=adhd
¨'
http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2c3322185%2c2875%2c4

http://www.novartis.dk/dokumenter/patientinformation/ns/born_med_adhd.pdf

Link 1:
At rygning ikke er den mest sandsynlige årsag til ADHD, er jo for det første ikke et argument for at fortsætte med at ryge. Det lader til gengæld til at det er den næststørste årsag, hvis rækkefølgen i Bilenberg, Niels - professor, overlæge, ph.d. 's artikel har en betydning.

Nr. 3 på listen påvirkes også af rygning, så jeg vil da mene at afhold fra rygning er en god idé hvis man vil undgå ADHD.

Link 2+3:
Argumenterer for at det ikke er omsorgssvigt der er årsag til ADHD, hvilket vel ikke har meget med rygning at gøre. Medmindre man da betragter rygning i nærheden af børn som omsorgssvigt...

Link 4:
Samme som 2+3, men dog også for tidlig fødsel som årsag. (Hvilket påvirkes af rygning).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.