Ryger I under jeres graviditet, eller har gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2009

AstridM

Det er påvist mange mange gange at ADHD og rygning hænger sammen, så som ikke ryger må jeg siger jeg jo ikke forstår det.
Der ud over så fødes de med abstinenser.. adr

På den anden side er det jo en afhænginghed som alt andet , men så må man søge hjælp.
Har en veninde der røg som en skorsten genenm 2 graviditeter og har to børn med ADHD og den ene med hjertefejl også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2009

MorTilGustav

Min mor røg omkring 10 smøger om dagen da hun havde mig i maven og jeg har aldrig haft nogen former for allergi eller overfølsomhed.
Jeg har aldrig været fanatisk ryger og er ved at være træt af den der "alt eller intet"-holdning de fleste folk har til rygning. Jeg tager en smøg engang i ny og næ og det er max 3-4 i ugen. Sådan var det også før jeg blev gravid. Det synes jeg altså ikke er jordens undergang...

Anmeld

6. september 2009

Dansker i England

Fru'Rugaard skriver:

Hej..
Jeg ryger desværre, og er 12 uger henne (11+6)

Er der nogen af jer der har røget under en graviditet eller har gjort?

Har I oplevet at barnet har taget voldsom skade? eller bare lidt skade?

Rikke..

Jeg stoppede med at ryge, da jeg fik to streger på testen, men efter tre måneder begyndte jeg igen, da jeg havde taget så meget på i vægt pga erstatningschokoladen, og jeg troede, jeg havde det ok med mit valg. Men nu hvor min lille prinsesse er kommet til verden, og jeg tænker på alt det, jeg evt har gjort ved hende, har jeg bare lyst til at slå mig selv oven i hovedet fordi jeg ikke kunne sætte mine egne lyster til side i bare 9 måneder. Så tag et råd fra en, der lige har været igennem det; stop med røgen NU - du vil have det rigtig dårligt med, hvad du har gjort, når først h*n er kommet til verden.

Anmeld

6. september 2009

Mor.sander

AstridM skriver:

Det er påvist mange mange gange at ADHD og rygning hænger sammen, så som ikke ryger må jeg siger jeg jo ikke forstår det.
Der ud over så fødes de med abstinenser.. adr

På den anden side er det jo en afhænginghed som alt andet , men så må man søge hjælp.
Har en veninde der røg som en skorsten genenm 2 graviditeter og har to børn med ADHD og den ene med hjertefejl også.

Mange bruger rygning som en begrundelse til ADHD, hvilket er et tegn på uvidenhed, sorry, da der er flere ting som kan skyldes ADHD:

Arv (60-80 % af alle tilfælde)
Påvirkninger under graviditeten (alkoholmisbrug og rygning)
Hjerneskader i barnets første leveår

Samt at hvis enden mor eller far har ADHD, så vil 1 ud af 5 børn også have det. Og mange voksne går i dag rundt med ADHD uden at vide det! Enden er din veninde rigtigt uheldig eller også har hun eller børnes far ADHD.

Min søn har også ADHD og ja jeg røg under graviditeten, men da begge mine brødre har ADHD, er det arv i min søns tilfælde.

Anmeld

6. september 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Der er vel en grund til at arv og miljø ofte nævnes i samme sætning.

At børn af rygere ofte også selv bliver rygere er igen arv OG miljø.
Når børnene påvirkes af røg åbner hjernens receptorer op for nikotin, plus at miljøet påvirker børnene til at forbinde røg med dagligdag og sociale sammehænge.
Altså arv og miljø.

Det er fint at være gambler. Jeg ville nok bare ikke bruge min baby som indsats.

Anmeld

6. september 2009

H+S Skjolgborg.

Jeg ville bare lige skrive jeg har ikke røget.
Siden jeg skrev mit indlæg herind i går .
Svært men prøv da igen.Selvom min jdm og læge har lidt fra råde mig det pga min sygdom.
Men jeg ville jo gerne stoppe inden min søn kommer og syntes det er surt jeg ikke stoppe den gang med min søn(1 barn) for røg ikke anden 3 smøg på hele  dagen den 24/1-2001 en om morgen, en om eftermiddagen og en efter jeg have født ham under max 3-4 de 2 dage på sygehuse efter.

Mvh Henriette 24+5 stolt ikke af have taget en smøg siden i går.

Anmeld

6. september 2009

AstridM

Mor.sander skriver:

Mange bruger rygning som en begrundelse til ADHD, hvilket er et tegn på uvidenhed, sorry, da der er flere ting som kan skyldes ADHD:

Arv (60-80 % af alle tilfælde)
Påvirkninger under graviditeten (alkoholmisbrug og rygning)
Hjerneskader i barnets første leveår

Samt at hvis enden mor eller far har ADHD, så vil 1 ud af 5 børn også have det. Og mange voksne går i dag rundt med ADHD uden at vide det! Enden er din veninde rigtigt uheldig eller også har hun eller børnes far ADHD.

Min søn har også ADHD og ja jeg røg under graviditeten, men da begge mine brødre har ADHD, er det arv i min søns tilfælde.

Jeg vil da rigtig gerne se dokumentationen for det du siger ? Jeg vil ikke være forkert på den på nogen måde.

Jeg har talt med en overlæge på Riget, og en på børnepsyk på BIspebjerg som har speciale i netop de ting, og de siger at det er en kæmpe faktor.

Det er ganske rigtig der er en arvelig faktor, men efter som det kan virke latent så kan rygning snildt være en udløsende faktor, var det jeg fik at vide.

Anmeld

6. september 2009

AstridM

RGN skriver:

Der er vel en grund til at arv og miljø ofte nævnes i samme sætning.

At børn af rygere ofte også selv bliver rygere er igen arv OG miljø.
Når børnene påvirkes af røg åbner hjernens receptorer op for nikotin, plus at miljøet påvirker børnene til at forbinde røg med dagligdag og sociale sammehænge.
Altså arv og miljø.

Det er fint at være gambler. Jeg ville nok bare ikke bruge min baby som indsats.

Ja det er rigtig godt sagt

Der er jo mange faktore og statisk kan bruges på mange måder.
Lige med rygning syntes jeg det er egoistisk at tænke på sin trang og ikke sit barn.

Anmeld

6. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Stoppede med smøgerne ved hjælp af hypnotisør inden jeg for alvor gik i gang med baby-projektet. Kunne ikke tilgive migselv andet... Ingen rygestop - ingen baby... Baby kommer før mors behov for at ryge, sådan ser det ud i min verden.

KH
Rosa -som eeeelskede sine smøger...

Anmeld

6. september 2009

FruPudderkvast

Rosa skriver:

Stoppede med smøgerne ved hjælp af hypnotisør inden jeg for alvor gik i gang med baby-projektet. Kunne ikke tilgive migselv andet... Ingen rygestop - ingen baby... Baby kommer før mors behov for at ryge, sådan ser det ud i min verden.

KH
Rosa -som eeeelskede sine smøger...

Præcis! Jeg ELSKEDE også mine smøger - og kan stadig savne dem.. Men men men.. De er og bliver ALDRIG vigtigere end min søn..

Og tillykke med graviditeten!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.