Jeg har det meget svært med kvinder der ryger under deres graviditet! Jeg ved at ingen gør det for at være onde, men fordi de er afhængige af skidtet!!
Netop her mener jeg at problemet ligger! Fordi man ikke bliver anderledes oven i hovedet (bortset fra at man bare SKAL have sine smøger og evt. bliver irritable uden osv.) tror jeg at mange føler, at det er en mindre afhængighed end eksempel vis narkotika. Men jeg er overbevist om, at kan man ikke stoppe med at ryge, når man ved m,an har et lille liv inden i sig, som er dybt afhængig af en, så ER man meget affhængig og bør søge hjælp!
Jeg mener altså ikke at disse gravide rygere er dårlige mennesker, nogle er måske letsindige og tager ikke risikofaktoren alvorligt, mens andre virkelig ikke kan stoppe ved egen hjælp. Men jeg mener at man i det mindste skylder sit barn at få så meget hjælp man overhovedet kan, så barnet ikke tvinges til at gennemgå det man ikke selv kan. Barnet kommer ud til en helt ny verden efter en hård og ofte lang føsel, som altså også er krævende for det lille barn, og skal samtidig døje med abstinenser! Det synes jeg er ganske forfærdeligt

Min mening er ikke at være streng, slet ikke, og jeg ved godt at det er rigtig rigtig rigtig svært! Men jeg mener at man som kommende mor skylder sit barn at gøre alt hvad man kan for at stoppe!
Rie: Jeg er så stolt af dig, fordi du bare stoppede sådan fra den ene dag til den anden
Anmeld