Ryger I under jeres graviditet, eller har gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Saped90 skriver:

Præcis! Jeg ELSKEDE også mine smøger - og kan stadig savne dem.. Men men men.. De er og bliver ALDRIG vigtigere end min søn..

Og tillykke med graviditeten!

Takker

Ja jge savner dem også lidt stadigvæk, men det er et lille stik der hurtigt går væk igen, så fordelene ved at være stoppet er overvældende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Jeg savner også mine smøgere af og til. Røg 20-25 hver dag indtil jeg opdagede at jeg var blevet gravid.
Men jeg falder ikke i så længe jeg er gravid - og forhåbentligt heller ikke efter da jeg egentlig synes det er dejligt at være et misbrug mindre.
Ikke at skulle spekulere på hvor man må ryge og hvornår osv.
Det er dejligt at være fri. Og med en sund og glad bebs i maven.

Anmeld

6. september 2009

4xGreve

RGN skriver:

Der er vel en grund til at arv og miljø ofte nævnes i samme sætning.

At børn af rygere ofte også selv bliver rygere er igen arv OG miljø.
Når børnene påvirkes af røg åbner hjernens receptorer op for nikotin, plus at miljøet påvirker børnene til at forbinde røg med dagligdag og sociale sammehænge.
Altså arv og miljø.

Det er fint at være gambler. Jeg ville nok bare ikke bruge min baby som indsats.

Det er fint at være gambler. Jeg ville nok bare ikke bruge min baby som indsats. <---- kunne ikke være mere enig

Jeg er så enig i dit indlæg...

jeg er ikke selv ryger og har aldrig været det og er ked afat sige det men syntes at rygning er en meget egoistisk ting, bare det at gå på gaden udsætter ryger, ikke ryger for pasiv rygning...

Daniella har aldrig været i selskab med nogen der ryger i nærheden af hende, hvis vi tager hjem til nogen ryger lufter de godt ud inden vi kommer og ryger udenformens vi er der....

Alt legetøj hjemme ved dem er sat ind i et bestemt røgfrist rum så det heller ikke bliver udsat mm.

Mit bare skal IKKE udsættes for det før hun selv forstår at sige fra eller vende sig om og gå, og derudover kan hun heller ikke tåle det!!!

Knus En MEGET hys mor (det er det mindste vi kan gøre for vores børn, - det skylder vi dem da, de kan jo ikke selv tag valget det tager vi jo for dem!)

Anmeld

6. september 2009

Mor.sander

AstridM skriver:

Jeg vil da rigtig gerne se dokumentationen for det du siger ? Jeg vil ikke være forkert på den på nogen måde.

Jeg har talt med en overlæge på Riget, og en på børnepsyk på BIspebjerg som har speciale i netop de ting, og de siger at det er en kæmpe faktor.

Det er ganske rigtig der er en arvelig faktor, men efter som det kan virke latent så kan rygning snildt være en udløsende faktor, var det jeg fik at vide.

www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/damp.htm
Bilenberg, Niels - professor, overlæge, ph.d.

Niels Bilenberg er speciallæge i børnepsykiatri, professor, overlæge og forskningsleder ved Det Børne- og Ungdomspsykiatriske Hus (DBUH) i Odense. Han er særlig optaget af de neuropsykiatriske lidelser hos børn.

http://www.janssen-cilag.dk/bgdisplay.jhtml?itemname=adhd_not_cause&product=adhd
¨'
http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2c3322185%2c2875%2c4

http://www.novartis.dk/dokumenter/patientinformation/ns/born_med_adhd.pdf

og jeg kan finde flere hvis du har lyst. Eller du kunne jo evt. kontakte ADHD foreningen, for at få bekræftet det.

Anmeld

6. september 2009

lsvendsen

Citat fra Rygning-info.dk
Det er vigtigt for gravide kvinder at afstå fra bestemte aktiviteter, og rygning er en af dem. Der er næppe tvivl om, at rygning er en dårlig løsning for gravide kvinder. Kvinder, der ryger under graviditeten har forøgede risici ved fødslen for et dødfødt barn, abort, eller at levere en baby med utilfredsstillende fødselsvægt. Rygning under graviditeten fordobler risikoen for vuggedød.

Cigaretrygning kan øge truslen om en bred vifte af komplikationer i forbindelse med graviditet. Rygning hæmmer absorptionen af vitaminerne B og C samt folinsyre. Mangel på folinsyre kan føre til fejl i neuralrørsdefekter. Mange kemikalier i cigaretrøg for eksempel kulilte og nikotin, er giftige i naturen, og skrider frem gennem blodbanen og kan derfor have en negativ indvirkning på udviklingen af barnet.

Men alt dette er der sikkert bare nogle "kloge" Kvaksalvere der har fundet på ud af den blå luft...
Fortsæt dog med at ryge indtil konsekvenserne rammer Jeres eget barn...

Mage til dumhed skal man sgu lede længe efter!!!!!!!!!!!

Anmeld

7. september 2009

Ansemusen

Jeg har det meget svært med kvinder der ryger under deres graviditet! Jeg ved at ingen gør det for at være onde, men fordi de er afhængige af skidtet!!
Netop her mener jeg at problemet ligger! Fordi man ikke bliver anderledes oven i hovedet (bortset fra at man bare SKAL have sine smøger og evt. bliver irritable uden osv.) tror jeg at mange føler, at det er en mindre afhængighed end eksempel vis narkotika. Men jeg er overbevist om, at kan man ikke stoppe med at ryge, når man ved m,an har et lille liv inden i sig, som er dybt afhængig af en, så ER man meget affhængig og bør søge hjælp!

Jeg mener altså ikke at disse gravide rygere er dårlige mennesker, nogle er måske letsindige og tager ikke risikofaktoren alvorligt, mens andre virkelig ikke kan stoppe ved egen hjælp. Men jeg mener at man i det mindste skylder sit barn at få så meget hjælp man overhovedet kan, så barnet ikke tvinges til at gennemgå det man ikke selv kan. Barnet kommer ud til en helt ny verden efter en hård og ofte lang føsel, som altså også er krævende for det lille barn, og skal samtidig døje med abstinenser! Det synes jeg er ganske forfærdeligt

Min mening er ikke at være streng, slet ikke, og jeg ved godt at det er rigtig rigtig rigtig svært! Men jeg mener at man som kommende mor skylder sit barn at gøre alt hvad man kan for at stoppe!

Rie: Jeg er så stolt af dig, fordi du bare stoppede sådan fra den ene dag til den anden

Anmeld

7. september 2009

Pellemor

Jeg holdte op med at ryge ligeså snart jeg fandt ud af at jeg var gravid. Synes også det var svært men tænkte på mit barn og hvor usundt det er for barnet og det kom i første række.
Jeg har ikke hørt eller set børn der har taget skade af rygningen i form af misdannelser osv...Men de får oftere astma og bronkitis og der er lavet en undersøgelse om at børn af rygende forældre har større risiko for vuggedød pga. den kulilte som de indånder. Og selvom moderen går ud og ryger og ikke gør det i nærheden af barnet, så har hun alligvel kultilte i hendes ånde og den giver hun videre til barnet hvis hun går ind til barnet lige bagefter....
Det er selvfølgelig kvinders eget ansvar om de vil ryge eller ej, og jeg skal ikke fordømme nogen, men sundt ved vi jo alle at det ikke er..

Anmeld

7. september 2009

Pellemor

Jeg vil så lige tilføje til et af de andre indlæg...
Min søn har ADHD og jeg røg heller ikke da jeg ventede ham, og kender flere med ADHD børn som heller ikke røg da de ventede deres børn...Så man kan godt få ADHD alligevel da det ligger i generne...

Anmeld

7. september 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Tak Anna.

Jeg var faktisk ret naiv. For jeg var overbevist om at 99 % rygende kvinder helt klart stoppede.
Da min jordmoder spurgte om jeg røg og jeg svarede, at jeg holdt op da testen var positiv lyste hun op i et stort smil og sagde at det var super flot.
Det undrede mig faktisk lidt, da jeg jo var overbevist om at det var normalt, men det kan jeg jo desværre se at det ikke er, og nu forstår jeg hendes reaktion.

Anmeld

9. september 2009

Fru'Rugaard

4kløver skriver:

Hej.. Jeg er/var selv en stor ryger men er stoppet. Og ja det er mega svært men min jm sagde til mig at tænk på hver smøg du ryger skal dit lille bruge meget ild at det svare til at den skulle gå 15 etager op..
Jeg kan også godt sige at de 3 andre gange hvor jeg var gravid røg jeg hele vejen for der havde jeg ikke lige de "nosser" der skulle til at stoppe..

Men denne gang  stoppede bare fra den ene dag til den anden ikke noget med bare lige kun 3 smøger i dag og så 2 i morgen.. Og der var  dage hvor jeg er lige ved at tænde en smøg.. men prøv

Jeg tror også at jeg starter igen når jeg har født for ja jeg savner dem

Jeg var os stoppet, men så sku vi flytte, også blev det hele så stresset, også begyndte jeg igen..
Men det er kun herhjemme jeg ryger, når jeg ska noget tager jeg ik smøgerne med (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.