Ryger I under jeres graviditet, eller har gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2009

prettybutterfly

Min mor røg under graviditeten med mig. Og ja det er længe siden men jeg lider altså stadigvæk af astma hvilket er en totalt nedern lortesygdom for at sige det mildt. Det er jo selvfølgeligt ik til at vide om jeg havde fået det alligevel, men hun røg så IKKE under graviditeten med min lillesøster og hun har IKKE astma. Så STOR chance for at jeg ku ha undgået astma hvis min mor ik havde røget under graviditeten. Nu da jeg selv er gravid er jeg TOTALT hysterisk bare ved passiv rygning, da man jo også siger det skader barnet(og ved jo selv hvordan det er at have astma og vil gøre ALT for at undgå mit barn får det).

Kan godt forstå det er skide svært at stoppe med at ryge(ok måske ik helt da jeg aldrig har prøvet det) men tror bare ik det er det værd, at ryge, hvis man får et sygt barn!

Kh Mona 25+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2009

H+S Skjolgborg.

Fru'Rugaard skriver:

Hej..
Jeg ryger desværre, og er 12 uger henne (11+6)

Er der nogen af jer der har røget under en graviditet eller har gjort?

Har I oplevet at barnet har taget voldsom skade? eller bare lidt skade?

Rikke..

Min mor røg med alle os 5 og ingen af os har taget skabe fejler nået pga det.
Dog veje vi alle 5 under 3600 g.

Jeg har røget med begge mine 2.
Med min søn  røg jeg næsten ikke max 12 pr dag  han har været  tit syg.Og været det indtil en are af 8 år.med lungrne,ørne,halsen,maven osv osv.
Men om det lige var pga rygningen mente lægerne.
Men gør det da ikke bedre så vi ryger stadig sagde de.Slom det kun var i køkken eller udenfor.
Han sagde  pga RS virus i en aldre af  7 uger var derfor han fik meget nedsat imuligforsvar pga denne sygdom.

Så med min datter røg jeg 10-30 pr dag og hun har aldrig fejle nået.Været indlagt eller nået.Hun har haft 10 dage med lidt på lungerne og 1 mdr med ørne men det mener lægen ikke har nået af gøre ed vi røg udenfor.
Ellers kun tit snotte i vinter vejer som alle andre børn. kun haft feber 2 gang over max 10 dag...

Og her 3 gang lidt i midten max er jeg ned på nu 15 pr dag
og mad og jeg stopper den dag jeg føder har vi aftalt.For min læge og jdm råder mig til ik af ryge ret meget men heller ikke af jeg pga jeg har panik angst med stress så få jeg ikke skal gåelt ned som med min datter her under gravideten og have en masse piller som heller ikke er godt eller værre for min søn  maven så heller bevar lidt røg som han er vandtil nu ind nyt stof.

Jeg syntes enten skal stoppe bang eller skære meget ned:Jeg røg nok 40 før jeg teste positiv her i april..

Mvh Henriette 24+4

Anmeld

5. september 2009

H+S Skjolgborg.

Henriette.S.J. skriver:

Min mor røg med alle os 5 og ingen af os har taget skabe fejler nået pga det.
Dog veje vi alle 5 under 3600 g.

Jeg har røget med begge mine 2.
Med min søn  røg jeg næsten ikke max 12 pr dag  han har været  tit syg.Og været det indtil en are af 8 år.med lungrne,ørne,halsen,maven osv osv.
Men om det lige var pga rygningen mente lægerne.
Men gør det da ikke bedre så vi ryger stadig sagde de.Slom det kun var i køkken eller udenfor.
Han sagde  pga RS virus i en aldre af  7 uger var derfor han fik meget nedsat imuligforsvar pga denne sygdom.

Så med min datter røg jeg 10-30 pr dag og hun har aldrig fejle nået.Været indlagt eller nået.Hun har haft 10 dage med lidt på lungerne og 1 mdr med ørne men det mener lægen ikke har nået af gøre ed vi røg udenfor.
Ellers kun tit snotte i vinter vejer som alle andre børn. kun haft feber 2 gang over max 10 dag...

Og her 3 gang lidt i midten max er jeg ned på nu 15 pr dag
og mad og jeg stopper den dag jeg føder har vi aftalt.For min læge og jdm råder mig til ik af ryge ret meget men heller ikke af jeg pga jeg har panik angst med stress så få jeg ikke skal gåelt ned som med min datter her under gravideten og have en masse piller som heller ikke er godt eller værre for min søn  maven så heller bevar lidt røg som han er vandtil nu ind nyt stof.

Jeg syntes enten skal stoppe bang eller skære meget ned:Jeg røg nok 40 før jeg teste positiv her i april..

Mvh Henriette 24+4

Undskyld mangle på bogstave her og der men nået er galt på baby.dk når man skriver nu har jeg prøve af være på vores 3 com her i huse og alle tre drille med et i være langsom i af sætte bogstaverne og mellemrum ind og det er kun her på baby.dk når jeg skal skrive indlæg osv.Det er ret iiiiii....

Anmeld

5. september 2009

FruPudderkvast

Hej!

Nej, jeg stoppede med at ryge da jeg fandt ud af at jeg var gravid.. Og det mener jeg at enhver kvinde bør og kan!

Der var engang en klog der sagde "Tænk på at når navlestrengen bliver klippet, tvinger du dit nyfødte barn til det du selv var for svag til".. Nemlig at stoppe med at ryge.. Det fik fandme mig til at tænke at det vil jeg aldrig udsætte mit barn for..

Ja, undskyld det lyder så hårdt, men jeg bliver personligt meget ked af at man kan ryge mens man er gravid på trods af at man VED at det kan have konsekvenser for ens barn! I min verden er det godt nok egoistisk.. Og at du allerede nu nærmest har givet op ved at sige at du nok kommer til at ryge resten af graviditeten, undrer mig meget!

Hvad er vigtigst? - din trang til nikotin eller dit barns helbred resten af livet?? For mig var det ikke en svær beslutning!

Sarah 27 + 5

Anmeld

5. september 2009

Halbschön

Min mor har røget under graviditeten med mig og mine tre søskende.. Vi alle har været nogle store børn og har ikke taget skade af rygningen - heldigvis..

Jeg har aldrig nogensinde selv røget, har aldrig taget et hiv af en cigaret, så ved ikke engang hvordan det er...

Min søster ryger og skar sot forbrug enormt meget ned under graviditeten.. Og det må vel være det bedste alternativ hvis man ikke kan stoppe helt..

Anmeld

5. september 2009

starsofheaven

jeg har altid sagt jeg vill stoppe når jeg blev gravid.. men stoppet ik hvade svært ved det og røg desværre i min graviditet men min datter har ikke taget skade. de siger jo at børn at ryger blir født med lavere fødsels vægt og født for tidligt.. jeg gik 2 dage over tid og min datter vejede  knapt 4 kilo.. så tror sku ik det holder hvad de kloge siger ellers var jeg bare heldig, og jeg er selv en lille pige og var meget mindre da jeg blev født end min datter var.

Anmeld

5. september 2009

lsvendsen

Altså nu må det være nok med det ammestuesnak!!!!
RYGNING ER SKADELIGT FOR JERES UFØDTE BARN... SLUT
Flere og flere lider af alle mulige sygdomme, udvikler kræft og er sterile, alt sammen er det blevet påvist at det skyldes dårlig levevis; usund mad, rygning og dovenskab... så vil man sætte børn i verden er det ens ANSVAR at give det de bedste betingelser både under graviditeten og efter...

Anmeld

5. september 2009

W&M <3

Saped90 skriver:

Hej!

Nej, jeg stoppede med at ryge da jeg fandt ud af at jeg var gravid.. Og det mener jeg at enhver kvinde bør og kan!

Der var engang en klog der sagde "Tænk på at når navlestrengen bliver klippet, tvinger du dit nyfødte barn til det du selv var for svag til".. Nemlig at stoppe med at ryge.. Det fik fandme mig til at tænke at det vil jeg aldrig udsætte mit barn for..

Ja, undskyld det lyder så hårdt, men jeg bliver personligt meget ked af at man kan ryge mens man er gravid på trods af at man VED at det kan have konsekvenser for ens barn! I min verden er det godt nok egoistisk.. Og at du allerede nu nærmest har givet op ved at sige at du nok kommer til at ryge resten af graviditeten, undrer mig meget!

Hvad er vigtigst? - din trang til nikotin eller dit barns helbred resten af livet?? For mig var det ikke en svær beslutning!

Sarah 27 + 5

Hej.

Jeg er meget enig i det her. Jeg stoppede selv den dag jeg opdagede jeg var gravid, har ikke røget siden og ingen skal ryge i nærheden af min søn.

Men ja det er jo kun et valg du kan tage

Knus Herfra.

Anmeld

5. september 2009

mortil(nichlasogmathias)

jeg stoppede lige da jeg fandt ud af at jeg var gravid..
min søster røg med sit ene barn, hun lider i dag af slem eksem.. legerne sagde at det nok skyldes at hun røg under sin graviditet.. dog røg hun kun 3 om dagen... så ja det kan være skadeligt...

Anmeld

5. september 2009

Isabeau

Hej!

Jeg stoppede også med at ryge (næsten helt), da jeg fandt ud af, jeg var gravid. Til sidst var jeg nede på et par stykker om dagen, men til eller sidst; omkring 8. uge begyndte smøgerne simpelthen at smage af h. til, så jeg droppede dem fra den ene dag til den anden, uden at savne dem overhovedet!

Jeg ved ikke om jeg begynder igen - min mand ryger og det generer mig overhovedet ikke. Det frister heller ikke.

Jeg har sagt hele tiden, at jeg ville stoppe med at ryge, når jeg blev gravid - at jeg så stoppede, fordi det smagte af bæ til, er det heldigt nok

Min mor røg også under hendes graviditet med mig, og jeg fejler vidst ikke noget... Sådan da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.