Ryger I under jeres graviditet, eller har gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2009

Ni-ko-li-ne

Fru'Rugaard skriver:

Jo? jeg ska bare sige til mig selv at imorgen tidlig stopper jeg, også gør jeg det os.. Men jeg ska bare lige ha styrken til at sige at imorgen tidlig stopper jeg.

min holdning er så bare at det er for slapt...

er nok enig med Saped90.... det hun skriver er sandheden og det der ligger bag ordene : " jeg skal bare tage mig sammen".... og indtil da må mit barn bare mangle ilt..... det er ikke sådan du mener det... det ved jeg godt.... men det er fakta...

skal nok lade være med at skrive mere i denne debat nu.... for jeg har simpelthen så ondt at de babyer der skal ligge i en mave hvor de af og til mangler ilt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2009

Mira0911

Igen der det den gravides egen mening, om hun vil ryge eller ej under graviditeten...

Ja barnet har ikke godt af det...

Hvad så med dem der ryger og ikke ved at de er gravide? Og at det ikk er planlagt...

Anmeld

14. september 2009

H+S Skjolgborg.

Måske det bare skulle droppes det om ryngingen...
Inden det går galt herind..
Vi har vær vores meningen og sådan er live..
Mvh Henriette 25+6

Anmeld

14. september 2009

FruPudderkvast

Igen der det den gravides egen mening, om hun vil ryge eller ej under graviditeten...

Ja barnet har ikke godt af det...

Hvad så med dem der ryger og ikke ved at de er gravide? Og at det ikk er planlagt...

Selvfølgelig er det den gravides egen beslutning.. Men man kan da ikke forvente at starte en debat om sådan et følsomt emne og så regne med skulderklap hele vejen igennem!

Og hvis en graviditet ikke er planlagt og man ryger de første par uger, så er man i mine øjne undskyldt, da man jo af gode grunde ikke ved at man er gravid.. Men så snart man ved det - så synes jeg at man burde stoppe!

Men ja, hver sin mening.. Og fred være med det!

Anmeld

14. september 2009

Mira0911

Saped90 skriver:

Selvfølgelig er det den gravides egen beslutning.. Men man kan da ikke forvente at starte en debat om sådan et følsomt emne og så regne med skulderklap hele vejen igennem!

Og hvis en graviditet ikke er planlagt og man ryger de første par uger, så er man i mine øjne undskyldt, da man jo af gode grunde ikke ved at man er gravid.. Men så snart man ved det - så synes jeg at man burde stoppe!

Men ja, hver sin mening.. Og fred være med det!

Lige præcis...

Anmeld

16. september 2009

Ansemusen

Jeg synes simpelthen at du SKYLDER dit barn at søge al den hjælp du kan få!! Hvis du siger, at du bare skal tage dig sammen og du sagtens selv kan, så er det ikke i orden, at du ikke er stoppet! Og kan du ikke stoppe IDAG må du bede om hjælp hos din jordemoder med det samme! Dit barn kan tage akde i maven på mange måder, barnet har øget risiko for vuggedød, altså skal du være bange et helt år efter at du har født og vil for altid bebrejde dig selv. Desuden aner du ikke hvilke følgevirkninger det kan have senere i livet med mindre organer og måske meget andet skidt foruden astma, bronkittis mm.
Jeg er normalt ikke hård hverken personligt eller på diverse fora. Men jeg synes du trænger til en opvågning! Det er dit BARN vi taler om! Et uskyldigt lille væsen, som er dybt afhængigt af dig. Hver gang du får lyst til en smøg, så tænk grundigt over hvordan barnet har det i maven imens! Det burde få dig til at stoppe,og ellers forstår jeg dig simpelthen ikke! Dubehøver hjælp NU!

Held og lykke med det! Jeg håber du får et sundt og raskt barn trods alt!

Mvh. Anna! 

Anmeld

17. september 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Ansemusen skriver:

Jeg synes simpelthen at du SKYLDER dit barn at søge al den hjælp du kan få!! Hvis du siger, at du bare skal tage dig sammen og du sagtens selv kan, så er det ikke i orden, at du ikke er stoppet! Og kan du ikke stoppe IDAG må du bede om hjælp hos din jordemoder med det samme! Dit barn kan tage akde i maven på mange måder, barnet har øget risiko for vuggedød, altså skal du være bange et helt år efter at du har født og vil for altid bebrejde dig selv. Desuden aner du ikke hvilke følgevirkninger det kan have senere i livet med mindre organer og måske meget andet skidt foruden astma, bronkittis mm.
Jeg er normalt ikke hård hverken personligt eller på diverse fora. Men jeg synes du trænger til en opvågning! Det er dit BARN vi taler om! Et uskyldigt lille væsen, som er dybt afhængigt af dig. Hver gang du får lyst til en smøg, så tænk grundigt over hvordan barnet har det i maven imens! Det burde få dig til at stoppe,og ellers forstår jeg dig simpelthen ikke! Dubehøver hjælp NU!

Held og lykke med det! Jeg håber du får et sundt og raskt barn trods alt!

Mvh. Anna! 

Det er muligt jeg er lidt hypersensitiv her i sidste trimester, men jeg fik godt nok tårer i øjnene da jeg læste dit indlæg.

Hvis dette indlæg ikke kan få en vordende mor til at stoppe med at forgifte sit barn er der vist intet der kan.

Anmeld

17. september 2009

Mira0911

Der er så mange som har røgen i hele deres graviditet... Hvor deres barn er sundt og rask...

Anmeld

17. september 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Ja og så er der alle dem der døde i maven på deres mor.
Men pyt.. Man kan jo altid trøste sig med en smøg.

Jeg synes der skulle være mulighed for tvangsindlægning af rygende gravide så de ikke kunne skade deres barn mens de er mest sårbare.
En misbruger er en misbruger og bør have hjælp når de bliver gravide.

Anmeld

17. september 2009

lsvendsen

Dutte84 skriver:

Der er så mange som har røgen i hele deres graviditet... Hvor deres barn er sundt og rask...

Ja...
Og så er der alle dem hvor det er gået galt... Stakkels børn!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.