Fru'Rugaard skriver:
Hej..
Jeg ryger desværre, og er 12 uger henne (11+6)
Er der nogen af jer der har røget under en graviditet eller har gjort?
Har I oplevet at barnet har taget voldsom skade? eller bare lidt skade?
Rikke..
Øhm. altså gør det en forskel for dig, hvis det er 'lidt'skade i stedet for 'meget'skade?
For mig, gik grænsen der hvor der er en risiko for at gøre skade på mit barn

Jeg kunne ikke ryge gennem min graviditet, fordi jeg så ville stå tilbage med RISIKOEN for at have gjort mit barn noget.
HVIS mit barn fik astma, bronkitis, havde det skidt, var lille og svag osv. når barnet kom ud, og det KUNNE have en sammenhæng med min rygning, ville jeg aldrig kunne tilgive mig selv.
Derfor stoppede jeg. Jeg har røget imellem mine graviditeter igen og ryger igen efter min sa, men det er dog meget lidt. HVis jeg ryger på en hverdag er det 1 smøg om aftenen og ellers til selskabelige lejligheder.
Inden jeg fik Idun røg jeg hver dag og har gjort det til jeg blev gravid med Idun.
Hvis du spørger mig, så skal du gøre hvad du kan for at stoppe og lade være med at skelne mellem lidt og meget skade, bare det at du potientielt gør skade og at det ikke er rart for babyen i mavsen, mens du ryger, det burde kunne gøre det.
Ellers er der flere der har slået sig sammen om ryge stop, blandt andet her på baby. Det er også en god idé.

Held og lykke.
Anmeld