Ryger I under jeres graviditet, eller har gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2009

Fru'Rugaard

T24/10-09 skriver:

ja så jeg fiiin mave du har

Tak (:
- Men sån ser den ik ud længere (:
- Det billed har jeg taget den dag jeg fandt ud af st jeg var gravid (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2009

EliasMinDejligeSøn<3

Fru'Rugaard skriver:

Tak (:
- Men sån ser den ik ud længere (:
- Det billed har jeg taget den dag jeg fandt ud af st jeg var gravid (:

har du ikk et fra nu?

Anmeld

4. september 2009

1977

Profilbillede for 1977
Fru'Rugaard skriver:

Hej..
Jeg ryger desværre, og er 12 uger henne (11+6)

Er der nogen af jer der har røget under en graviditet eller har gjort?

Har I oplevet at barnet har taget voldsom skade? eller bare lidt skade?

Rikke..

Da jeg blev gravid røg jeg 20 om dagen, men efter jeg så de 2 streget blev det reduceret til 20 om ugen.

Anmeld

4. september 2009

4kløver

Hej.. Jeg er/var selv en stor ryger men er stoppet. Og ja det er mega svært men min jm sagde til mig at tænk på hver smøg du ryger skal dit lille bruge meget ild at det svare til at den skulle gå 15 etager op..
Jeg kan også godt sige at de 3 andre gange hvor jeg var gravid røg jeg hele vejen for der havde jeg ikke lige de "nosser" der skulle til at stoppe..

Men denne gang  stoppede bare fra den ene dag til den anden ikke noget med bare lige kun 3 smøger i dag og så 2 i morgen.. Og der var  dage hvor jeg er lige ved at tænde en smøg.. men prøv

Jeg tror også at jeg starter igen når jeg har født for ja jeg savner dem

Anmeld

4. september 2009

sarahb

dit barn får NEDSAT ilt tilførsel og den lilles hjerte slå sååå meget hurtigere at der skal timer til før hjerte rytmen er normal...
bare den info burde gøre at man sætter sine egne behov til side til fordel for et sundt barn...

Anmeld

4. september 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Jeg synes du skulle ringe rundt til de forskellige apoteker i nærheden og høre om nogen af dem har en rygestopsinstruktion eller kan hjælpe dig med at stoppe.

Hvert år dør der 300 børn inden de bliver født, de såkaldte sene aborter eller fosterdød. En af årsagerne er desværre rygning.
Jeg siger ikke at det sker for mange børn kommer til verdenen af rygere uden mén (eller i hvert fald ikke hvad der vides), men gør alt hvad du kan for at stoppe - for dit barns skyld og i længden også din egen.

Jeg røg de første 14 dage, men opdagede heldigvis jeg var gravid meget hurtigt og stoppede så.
Det er hårdt af og til, men jeg er så glad for beslutningen.

Husk nikotintyggummier er mindre skadelige end cigaretter hvis du ikke helt kan undvære nikotin.

Held og lykke hvis du beslutter dig for at stoppe

Anmeld

4. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fru'Rugaard skriver:

Hej..
Jeg ryger desværre, og er 12 uger henne (11+6)

Er der nogen af jer der har røget under en graviditet eller har gjort?

Har I oplevet at barnet har taget voldsom skade? eller bare lidt skade?

Rikke..

Øhm. altså gør det en forskel for dig, hvis det er 'lidt'skade i stedet for 'meget'skade?

For mig, gik grænsen der hvor der er en risiko for at gøre skade på mit barn 

Jeg kunne ikke ryge gennem min graviditet, fordi jeg så ville stå tilbage med RISIKOEN for at have gjort mit barn noget.
HVIS mit barn fik astma, bronkitis, havde det skidt, var lille og svag osv. når barnet kom ud, og det KUNNE have en sammenhæng med min rygning, ville jeg aldrig kunne tilgive mig selv.

Derfor stoppede jeg. Jeg har røget imellem mine graviditeter igen og ryger igen efter min sa, men det er dog meget lidt. HVis jeg ryger på en hverdag er det 1 smøg om aftenen og ellers til selskabelige lejligheder.

Inden jeg fik Idun røg jeg hver dag og har gjort det til jeg blev gravid med Idun.

Hvis du spørger mig, så skal du gøre hvad du kan for at stoppe og lade være med at skelne mellem lidt og meget skade, bare det at du potientielt gør skade og at det ikke er rart for babyen i mavsen, mens du ryger, det burde kunne gøre det.

Ellers er der flere der har slået sig sammen om ryge stop, blandt andet her på baby. Det er også en god idé.

Held og lykke.

Anmeld

4. september 2009

Mor.sander

Jeg røg under begge mine graviditeter og ingen af dem har skader eller har men efter det..
Men hvis jeg var dig ville jeg gøre hvad jeg kunne for at holde op, da det er det sundeste for dig og barnet.
Men hvis du ikke kan, skal du ikke gå og slå dig selv oven i hoved, samt lade være med at lade dig mærke at folks dårlige bemærkninger..

Anmeld

4. september 2009

Mira0911

Jeg stoppede da jeg var 8 uger henne... Kvalmen overtog pladsen... Den dag idag ryger jeg...

Anmeld

4. september 2009

BinaMor

jeg røg. omkring 5-7 om dagen. stoppede 4 dage men..

alle rygere fortæller: ingen af min børn tog skade..

så jeg forsatte.. kvalt i min trang til nikotin og min uvidenhed over hvad jeg bar på.

min datter kom til verden i uge 38,0. hendes hjertelyd faldt og JD spurgte om jeg havde røget. jeg svarede ja og hun så alvorlig ud da de så puttede elektroder på hendes hovede.

hun vejede kun 2650 gr... og den dag idag ved jeg ikke om det er rygnings skyld.. men måske.. højest sansynligt

af bare dårlig samvittighed stoppede jeg efterfølgende.

det er bare ikke det værd... drop smøgerne og hav god samvittighed er mit råd..

- lad være med at søge efter rygerbørn der ikke er sket noget ved..
søg i stedet efter en måde at holde op.. og mit råd er der bogen: ikke ryger - the easy way

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.