Jeg er lykkelig gift med min dejlige mand, men af en eller anden uforklarlig grund producerer han desværre ikke sædceller. Så vores eneste chance for at få vores største drøm opfyldt,var enten adoption eller donorsæd.
Vores valg var let, vi valgte donarsæd.
Vi valgte fra dag et af at være meget åben om vores situation, dog fortalte jeg ikke alle at vi skulle bruge donar.
Jeg valgte også at fortælle min chef at vi skulle i behandlig for barnløshed, jeg sendte ham en mail hvor jeg skrev at vi påbegyndte behandling.
Dette gjorde jeg efter anbefaling fra min fagforening, fordi så bliver man sidestillet med en gravid, derved får de yderst svært ved at fyrre en. Nå dette var kun et godt råd til dem der måtte komme ud for dette.
Jeg syntes nu ikke at det var en slem omgang, vi var i behandling på Brædstrup sygehus, der var de super professionelle og utrolig søde.
Min mand har også taget det utrolig cool med at han jo desværre ikke bliver 'biologisk' Far til vores børn, da han var kommet sig over meldingen støttede han mig 100%. Som han siger, hvis jeg kunne blive gravid så er det da bedre at en af os er biologisk forældre end ingen af os.
På denne måde får vi jo også oplevelsen med en graviditet, fødsel osv med.
Vores behandling startede med samtaler og undersøgelser af os begge.
Da de uden resultat havde undersøgt min mand, begyndte de på mig.
Jeg blev scannet og alt så normalt ud. Vi aftalte med lægen at de ville prøve at sætte sæd op uden brug af hormoner de første 3 gange, vi havde 6 forsøg til rådigved.
Derefter skulle vi bare gå hjem og vente på min menstruation, som er meget præcis.
På første menstruationsdag skulle jeg ringe på et specielt telefon nr og meddele at jeg havde fået blødning.
De kontaktede os så med en tid 12 dage efter første mens dag.
På 12 dagen var vi tilbage igen til en scanning af min livmoder, der var ægløsning og folliker som der skulle være.
Så vi blev sendt hjem igen, med besked på at tage en ægløsningssprøjte Ovitrelle kl. 22 om aftenen.
Ca 36 timer senere var vi tilbage igen,da vi kommer ind på stuen skal jeg tage mit tøj af underkroppen og op på et leje.Lægen vasker min livmoder af med saltvand og derfter sprøjter han med et tyndt rør sæden op i min livmoder.Behandlingen var fuldstændig smertefri, jeg havde ingen gener eller smerter.
Så under en halv time efter var vi på vej hjem igen.
Så skulle vi bare vente på at naturen gik sin gang og vi kunne tage en hjemme graviditetstest.
Det var med spænding og nervøsitet at jeg tog en test, den var heldigvis possitiv.
Så vi kontaktede endnu engang Brædstrup, så vi kunne komme op til en scanning.
Vi så derved vores første 'barn' efter 6 uger, spunken som vi kalder den. Jeg er nu i 20 uge og glæder mig rigtig meget til at se vores første barn.
Når vores lille ønskebarn skal have en bror eller søster engang skal vi igennem det en gang mere, men det er jeg slet ikke bange for.
Det har kun været en possitiv oplevelse for os, men vi valgte også at være åben omkring det og fortælle det til vores omgivelser. Dog var det kun os selv der viste det da vi fik sprøjtet sæden op.
Så min mand var super stolt da han juleaften kunne fortælle vores familier at vi venter os...
Så alle de skræk historier er det pure opspind, du har intet at frygte. Held og lykke :)
Anmeld