Inseminering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2010

Soap-vb

Vi har prøvet i 3 år nu her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2010

Mor til 3-vb

Hej Du skal bare tage den med ro mht. hormonerne. Jeg er selv typen,der nemt bliver gravid,men pga. mandens lave sædkvalitet(de er aktive nok,men sætter sig med kaffe og smøger, når de når ægget)Blev jeg insermineret sidste år. Inden da,fik jeg hormonpiller og skulle selv sprøjte mig i 3 dage i maven(gør ikke ondt),og de hormoner har jeg ikke haft bivirkninger af overhovedet... Nå men vi blev gravide første gang,og jeg er nu i 31 plus 4 dage henne,med det dejligste aktive barn..ss. Det der var værst for mig,var at gå ind på disse sider,lige efter inserminationen,og så læse,hvor mange der blev insermineret x flere uden held, så derfor blev jeg væk, indtil jeg fik svar fra lægen.

Anmeld

17. marts 2010

GSS-vb

Hej Soap. Har I fået undersøgt mandens sæd? Tænker det er der I bør starte før du 'fylder dig med hormoner'. For mig har hormonerne ikke været det værste. Det største skridt var at føre nålen ind i eget maveskind. Skal lige siges - det gør som regel IKKE ondt, det er bare lige noget psykisk der skal på plads med at sætte en sprøjte i eget maveskind hver dag. Det bliver hurtigt en vane. Der findes forskellige hormoner. Nogen kommer i en 'færdig sprøjte', andre skal man selv blande pulver med væske. Den har en lidt større nål og kan godt 'bide lidt' i maveskindet. Er du bekymret for bivirkninger? Der er selvfølgelig nogle bivirkninger, det er der ved al medicin (kemi), men dem har jeg ikke tænkt så meget over. For mig var den en lille ubetydelig bi-ting i forhold det hvad jeg kunne/nu har opnået. Jeg ville gå igennem ild og vand, så jeg gjorde det uden at blinke med øjnene og accepterede det var det der skulle til. Det værste har været skuffelsen hver eneste gang der var negativt resultat. Presset der ligger på én fra man er befrugtet til man kan teste. Nu kan jeg forstå du har 3 børn i forvejen, så du ved det kan lykkes. Vi vidste aldrig om vores største drøm nogensinde ville gå i opfyldelse, om vi overhovedet ville blive forældre i dette liv. Dit ønske om barn nr. 4 er sikkert lige så stort som vores ønske om bare at blive begavet med 1 barn, men du ved det kan lade sig gøre. Min søster blev gravid med de 2 første efter kun 2md. Den sidste tog ½ år, men hun var også meget 'besat' af det 24 timer i døgnet. Alle siger - 'Det skal nok komme, bare slap af'. Den sætning har du sikkert også hørt til hudløshed ;) Men det bli´r man s** ikke mindre utålmodig af !!! Held & lykk med projektet.

Anmeld

17. marts 2010

Soap-vb

Gynækologen har jo lavet en udredning på mig for at finde ud af om problemet lå der , det gør det ikke og ifgl ham er der så ingen grund til at teste hans sæd før den skal rengøres samme dag som inseminering skal foregå Det er jo en hel ny verden for mig med gynækologer og prøver og al det habengut :) Ja jeg er bekymret for bivirkinger , jeg har hørt mange skræk historier omkring meget korte lunter, dage lange tude ture osv og mest af alt at det ikke lykkedes Det vil være en svær pille at sluge men jeg ved jo det kan ende sådan :dry:

Anmeld

17. marts 2010

celinepigen-vb

Hej Jeg var selv igennem hormonbehandlinger sidste år, da min kæreste fik konstateret stærkt nedsat sædkvalitet og vi fik at vide vi stort set ikke kunne lave børn selv. Jeg var igennem ICSI (IVF med microinseminering)og blev gravid ved første forsøg med de to æg, som var blevet frosset ned. Har en datter på ni mrd. idag:o) Det jeg vil sige, er at jeg mærkede INTET til hormonbehandlingen. Passede mit arbejde som jeg skulle og havde ingen bivirkninger overhovedet. Jeg har også hørt alle skrækhistorierne, men lad være med at lytte. Ingen ved hvordan du reagerer. Jeg gør det gerne igen. det der kommer ud af det, er det hele værd. Uanset om det er nr. 1 eller nr. 4:o) Har iøvrigt snakket med en del, som er blevet insemineret på forskelligvis siden og faktisk er ingen blevet dårlige af hormonerne. Vil lige slutte af med at fortælle at jeg nu er gravid i 9. uge på naturligvis, så tror også psyken har noget at sige, selvom jeg er ved at brække mig over at høre det. Alt mulig held og lykke.

Anmeld

17. marts 2010

Soap-vb

Tak for alle jeres søde ord :) Det varmer :)

Anmeld

17. marts 2010

Soap-vb

Jeg har lige talt med gyn igen igen for jeg havde temmeligt mange spørgsmål og skulle alligevel ringe ved første blødnings dag Og fik så klarlagt at det vi starter med at prøve er det man kalder ustimuleret behandling , hvor jeg skal komme når ægblæren er ca 18 mm på 10-11 dagen og jeg så får en sprøjte med noget æggeløsnings tam tam og så skal inseminering ske 1-2 dage efter , nogle gange vælger man at gøre det 2 gange på en periode Så jeg skal ind næste fredag, så kryds fingre for os :)

Anmeld

17. marts 2010

RitaJG-vb

Hej! Og tillykke med jeres planer om nr 4! Børn er det mest vidunderlige i verden :o) Jeg fik min anden datter vha.inseminering. Det var med anonym donorsæd. Og det lykkedes i 2.forsøg. Gynækologen pustede æggestokkene igennem for at sikre, at der var gennemgang. Og så fik jeg sat sæd op i livmoderen, mens jeg havde æggeløsning. Og så fik jeg en lille rødhåret guldklump (min rødhårede mor er sååå stolt :laugh: ) Mht hormonerne, så reagerer vi alle meget forskelligt på hormonelle forandringer. Nogle mærker ingenting ved menstruation, andre må melde sig syge. Nogle er trætte og grædfærdige hele graviditeten, andre strutter af glæde og energi. Det samme med hormonbehandlig. De fleste har dog minimale gener, og det kan også være, at det slet ikke skyldes hormonerne, men når man nu får dem, så er det dem, der får 'skylden' :) Ønsker dig alt held og lykke med projektet!

Anmeld

17. marts 2010

Signe1704-vb

Rigtig meget held og lykke. Vi krydser alt hvad krydses kan ;)

Anmeld

17. marts 2010

Caidas-vb

Soap skrev:
Hej Signe Jeg tror der er noget du har misforstået , ved insemination tager man ikk æg ud på noget tidspunkt , så hedder det kunstig befrugtning eller IVF Hvilken en vi skal igennem vides ikke endnu
Jo ved microinsimination tager man æg ud. Jeg har været det hele igennem. Først havde vi 6 forsøg med insimination (der hvor de målte størrelsen på æggene, og med en efterfølgende kæmpe sprøjte i siden - uden held. Mine æggeledere er checket. Og mange år senere fik jeg hormonbehandling med efterfølgende ICSI. Dvs æggene blev stimuleret med flere daglige sprøjter og piller, taget ud, befrugtet med mandens sæd. Efter nogle dage blev æggene sat op igen - og så er det bare at vente og håbe. Dette prøvede jeg 4 gange, hvor jeg fik sat 2 æg op hver gang. Det var rigtig hårdt mentalt, sprøjten skulle jeg lige vænne mig til. Jeg tog 5 kg på i vægt. Det værste, for mit vedkommende var da æggene skulle tages ud. Aldrig har jeg oplevet noget værre end det - kunne ikke holde tårerne tilbage. Men det hele var værd at gå igennem, for i dag har jeg 2 vidunderlige piger, som nu er 3½ år. Vores første behandling foregik da jeg var 23 - og jeg fødte pigerne da jeg var 39. Jeg håber for dig at det vil gå lidt hurtigere, også selv om de ter nr 4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.