Inseminering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2010

Signe1704-vb

GSS skrev:
Hej Signe. Jeg kan ikke huske hvor mange ins. forsøg man har på det offentlige, det kan meget vel være 6 stk. Hvad angår IVF og ISCI (reagensglas), så har man 3 forsøg på det offentlige. 3 forsøg = 3 ægoplægninger + evt. hvad der kommer i fryseren (tæller ikke som forsøg). Dvs. hvis du får taget æg ud og ingen af dem dur, så tæller forsøget ikke. Hvis du bruger 2 IVF og bliver gravid, kan du ikke få det 3. hvis du vil have barn nr. 2. Der er ingen hjælp at hente til barn nr. 2 ved IVF/ISCI i offentligt regi. Kun ved Ins. da det ikke er så dyrt som at få taget æg ud. Jeg fik 4 ægudtagninger på det offentlige. Det 3. forsøg endte med en biokemisk, så derfor fik jeg et 'bonusforsøg'. Herefter har vi købt os til en 'kontrakt' med 3 forsøg i det private. Og første gang var lykkens gang. Så vi var i alt igennem ca. 12-14 behandling inkl. ins. IVF og fryseforsøg i det offentlige uden held - og een gang i det private. Mange hilsener GSS 25+0 med en prinsesse :o)
Tillykke med at prinsessen endelig er på vej. Det er super dejligt. Det du skriver svarer meget godt til det min veninde havde fået at vide. Hun havde to æg der blev til noget, men det ene var ikke så stærkt at det kunne nedfryses og man var ikke sikker på at det blev til noget når det blev sat op. De valgte at få sat begge æg op og fik jo som nævnt tvillinger. Men derfor har de jo ikke nogle nedfrosne æg og derfor er der ikke flere chancer :(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

Caidas-vb

Hej Signe. Svar til tidligere: ja vi har holdt pause pga at vi flyttede. De første behandlinger vi fik betalte vi selv, da det var på en privatklinik. Da vi startede på ICSI behandlingerne på hhv Roskilde og Holbæk sygehuse, betalte vi selv op til 4000 kr. for medicin og hormoner. Der efter søgte vi tilskud (kan ikke lige huske hvad det hed, men tjekker det gerne, hvis du ønsker) og vi fik dækket ca 50-60.000 kr. Det havde vi aldrig haft råd til selv. Vi har netop fået brev om at vores 3 æg i fryseren er ved at nærme sig udløbsdagen - men har efter nøje overvejelser, fundet frem til, at vi har de 2 børn vi ønsker os. Mest pga vores alder. Manden fylder 50 i år.

Anmeld

28. marts 2010

Soap-vb

Er der nogen af jer som har oplevet smerter og let blødning i forbindelse med inseminering ?

Anmeld

2. maj 2010

Caidas-vb

Ja som bare f..... Da jeg fik taget æggene ud den sidste gang, havde jeg en sådan smerte som jeg aldrig glemmer. Fordi der er en forhindring i æggelederen, så de måtte stikke igennem. De ville ikke give mig mere smertestillende, da de var bange for at overskride dosis. Og tårerne rendte bare ned ad kinderne på mig. Og total tegnefilmsagtigt; min mands hånd var total rød og øm bagefter, fordi jeg havde klemt ham så hårdt. Jeg husker ikke at jeg blødte, så det tror jeg ikke. Da jeg skulle have de befrugtede æg ind igen, var der lidt smerte, for de skulle jo forbi samme forhindring tilbage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.