Inseminering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2010

Signe1704-vb

Jeg synes i er mange der er blevet insemineret eller har været i anden behandling flere gange (for at få flere børn). Det undrer mig for vi havde besøg af nogle venner igår der har fået tvillinger ved kunstig befrugtning og de sagde at man kun kan få hjælp til en graviditet på det offentliges regning. Betaler i selv eller er der forskel alt efter hvor man bor? Vores venner kunne godt tænke sig et, måske to børn mere, men synes også det er mange penge og så havde sidste del af behandlingen vist været rigtig hård.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

ma08-vb

Hej Signe Man har 6 forsøg på det offentliges regning. Vi fik en henvisning til en privatklinik, hvor der er en vis egenbetaling (man kan også blive henvist til privatklinikker, hvor der ikke er egenbetaling). Man skal dog altid selv betale medicinen, altså hormontilskud mv. Mht. nr. 2 er der tilsvarende 6 'gratis' forsøg. Jeg ved ikke, hvordan reglerne er, hvis man vil have nr. 3, eller hvis man har børn i forvejen.

Anmeld

22. marts 2010

Soap-vb

Når det foregår på fertilitets klinik er man lige stillet selv om man har børn i forvejen og når der er henvisning fra egen læge til udredning og behandling er det med tilskud fra sygesikring Der har været visse regler på området men om man har valgt at se bort fra dem pt pga den manglende population i de kommende år eller om det er lavet om ved jeg ikke eller om der er forskellige regler når det hedder inseminering kontra reagents glas metoden osv ? Men jeg ved at politikken hvor jeg går hedder at der også er hjælp at hente til nummer 2 i vores tilfælde hedder det så bar nummer 4 men da vi ikke har fået hjælp før har vi heller ikke været til 'belastning' for systemmet og derfor givet grøn lys :) Ellers havde vi også bare selv betalt for det hvis det var det som skulle til :)

Anmeld

22. marts 2010

Signe1704-vb

ma08 skrev:
Hej Signe Man har 6 forsøg på det offentliges regning. Vi fik en henvisning til en privatklinik, hvor der er en vis egenbetaling (man kan også blive henvist til privatklinikker, hvor der ikke er egenbetaling). Man skal dog altid selv betale medicinen, altså hormontilskud mv. Mht. nr. 2 er der tilsvarende 6 'gratis' forsøg. Jeg ved ikke, hvordan reglerne er, hvis man vil have nr. 3, eller hvis man har børn i forvejen.
Hvad tæller som forsøg? For de har været igennem det hele inden det lykkedes ved reagensglas i første forsøg med dette.

Anmeld

23. marts 2010

Møe-vb

Nr. 4 - det er alligevel en mundfuld... Men, hvis det er jeres ønske, så er det bare op på hesten og igang..... Jeg har ikke selv prøvet det, men min veninde har, og hun havde lidt bivirkninger i forbindelse med de hormoner man skal tage - men ikke andet end hun forventede med lidt træthed og følte sig oppustet... de skulle igennem 4 forsøg før det lykkedes på denne måde. Igen af den 'fejler' noget. Lykke til - jeg krydser fingre....

Anmeld

23. marts 2010

Soap-vb

Vi syns ikke det er en mundfuld og ville aldrig forsøge hvis vi ikke være sikre på at vi havde både tid, lyst, hjerterum og ikke mindst økonomi til det :)

Anmeld

23. marts 2010

ma08-vb

Signe1704 skrev:
Hvad tæller som forsøg? For de har været igennem det hele inden det lykkedes ved reagensglas i første forsøg med dette.
Jeg tror nok 1 forsøg = 1 insemination, men hvis dine venner har været gennem 6 af den slags og derefter reagensglas uden at skulle betale selv, så kan jeg selvfølgelig have misforstået reglerne. For os lykkedes det som sagt i fjerde inseminationsforsøg, så vi har aldrig undersøgt videre muligheder.

Anmeld

23. marts 2010

ma08-vb

Soap skrev:
Vi syns ikke det er en mundfuld og ville aldrig forsøge hvis vi ikke være sikre på at vi havde både tid, lyst, hjerterum og ikke mindst økonomi til det :)
Dejligt, held og lykke :)

Anmeld

23. marts 2010

GSS-vb

Hej Signe. Jeg kan ikke huske hvor mange ins. forsøg man har på det offentlige, det kan meget vel være 6 stk. Hvad angår IVF og ISCI (reagensglas), så har man 3 forsøg på det offentlige. 3 forsøg = 3 ægoplægninger + evt. hvad der kommer i fryseren (tæller ikke som forsøg). Dvs. hvis du får taget æg ud og ingen af dem dur, så tæller forsøget ikke. Hvis du bruger 2 IVF og bliver gravid, kan du ikke få det 3. hvis du vil have barn nr. 2. Der er ingen hjælp at hente til barn nr. 2 ved IVF/ISCI i offentligt regi. Kun ved Ins. da det ikke er så dyrt som at få taget æg ud. Jeg fik 4 ægudtagninger på det offentlige. Det 3. forsøg endte med en biokemisk, så derfor fik jeg et 'bonusforsøg'. Herefter har vi købt os til en 'kontrakt' med 3 forsøg i det private. Og første gang var lykkens gang. Så vi var i alt igennem ca. 12-14 behandling inkl. ins. IVF og fryseforsøg i det offentlige uden held - og een gang i det private. Mange hilsener GSS 25+0 med en prinsesse :o)

Anmeld

23. marts 2010

Signe1704-vb

Jeg synes sgu det er lidt urimeligt i et velfærdssamfund som vores, men omvendt koster det også at adoptere... Jeg ved ikke hvor man skulle sætte grænsen. Jeg mener jo heller ikke at folk skal have hjælp til 10 børn. MEN hvis man nu kun får et barn (altså ikke flerlinger) ved behandlingen, synes jeg det kan være synd for både barn og forældre hvis de ikke skal opleve glæden ved søskende. Hvad er jeres holdning til dette? Samfundet hjælper jo alle mulige andre med alt muligt andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.