Få dit barns guldkorn udgivet i bog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2010

Barbara-vb

Vi skulle til at spise, og far beordrer 3-årige Gustav til at vaske hænder, midt i at han ser en film. Far siger, at han slukker filmen, hvis ikke Gustav går ud og vasker hænder. Det gider Gustav ikke. Far spørger, om Gustav gerne vil have at far slukker for filmen. Det vil Gustav ikke. 'Så ville jeg gå ud og vaske hænder, hvis jeg var dig' siger far. Hvorefter Gustav svarer: 'Jamen, du er ikke mig. Jeg er mig!' :side:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

Barbara-vb

Gustav, 3 år, sidder på potte, med henblik på at tisse. Da Gustav rejser sig, og proklamere at han er færdig, ser mor ned i (den tomme) potte og siger: 'Jamen, der er jo ikke noget tis!', hvortil Gustav svarer: 'Det kender jeg ikke noget til' B)

Anmeld

22. januar 2010

Barbara-vb

Farmand var temmelig ubarberet med flere-dage-gamle skægstubbe. Gustav, på 2 ½, aer far på kinden og siger 'Far, du skal slå græs på dit ansigt' :P

Anmeld

22. januar 2010

Barbara-vb

Vi havde været til fastelavnsfest hos nogle venner. Gustav, 2 ½ år, fik et hjemmelavet fastelavsris (som i øvrigt hurtigt kom til at hedde et piskeris), der var lavet af uudsprungne grene fra haven. Efter et par dage, foreslog jeg (mor), at vi skulle sætte grenene i vand, så vi kunne se dem springe ud. Jeg satte grenene i en vase på sofabordet og sagde: 'Nu skal vi bare vente på, at grenene springer ud', hvorefter Gustav sætter sig på sofakanten - og afventede kigger på grenene... Så måtte jeg forklare ham , at SÅ hurtigt gik det altså ikke... :laugh:

Anmeld

22. januar 2010

Barbara-vb

Gustav, 2 år, bliver passet af farmor og farfar. De får pizza med pepperoni på, og Gustav gufler lystig i sig af denne velsmagende pølse. Og han mener åbenbart, at han har eneret på pepperonien, for da farfar nupper en skive, reagerer Gustav prompte med et: Spyt ud, farfar! :lol:

Anmeld

22. januar 2010

Barbara-vb

Gustav var næsten lige fyldt 2 år. På det tidspunkt var han meget interesseret i elefanter. Under et bleskifte, lå han og ventede på at mor skulle give ham ble på. Hans numse var lidt rød - skal lige tilføjes. Gustav sætter fødderne på skabene over puslepuden, løfter numsen, kigger på sin tissemand og siger: Rød elefant! - og da jeg kiggede på 'elefanten' forstod jeg straks, hvor han fik den idé fra! :side:

Anmeld

22. januar 2010

Barbara-vb

Et par måneder inden Gustav fyldte 2 år, kom han kørende på en plastik motorcykel, ud i køkkenet. 'Hej Gustav, kommer du cyklende?', sagde jeg. Hvortil den kvikke unge svarer 'Nej, motorcyklende'. Der blev jeg ret imponeret!

Anmeld

22. januar 2010

Barbara-vb

Mor og Gustav, der lige var fyldt 2 år, havde været ude og købe fødselsdagsgaver til far. Farmand prøver efterfølgende at lokke ud af Gustav, hvad han skal have. Far: Hvad får far i fødseldagsgave? Gustav: Tøj! (hivlket var korrekt, da en af gaverne var tøj) Far: Får far tøj? Gustav: Ja! Far: Får far bukser? Gustav: Nej! Far: Får far bluser? Gustav: Ja! På den måde fortsatte samtalen, hvor farmand bliver ved med at foreslå, hvilket slags tøj han skal have. På et tidspunkt spørger far: Får jeg et gavekort? Gustav: Ja! Far: Er det et gavekort til guldsmeden? Gustav: Nej! Til far! Ih, far - hvor dum kan man da også tillade sig at være..! ;-)

Anmeld

23. januar 2010

Hanne1-vb

Emilie 2½ år Emilie sidder og studerer mors ansigt nøje og siger så: Mor har brune øjne og Emilie har brune øjne - efter en længere pause siger hun så: Og Far har sorte ører! (Gad vide hvor det lige kom fra???)

Anmeld

23. januar 2010

Hanne1-vb

Emilie 4½ år Hele familien sidder og snakker om stor sten, der har facon som en mammut, da Morfar spørger Emilie: 'Ved du hvad en mammut er? Og Emilie svarer: 'Ja da Morfar - det er da en pelset dinofant!' (Det er da en skøn børnefortolkning :-))

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.