Anonym skriver:
Jeg har lige brug for andre øre her, så håber i vil hjælpe mig
sagen er den at hver gang mine forældre/ungernes bedsteforældre, har fødselsdag, så inviterer de altid til, boller lagkage og kakao til kl 19, ligegyldig om det er mandag onsdag lørdag osv.
Vi har børn på fire måneden, to år og fire år.
De plejer at komme i seng mellem 19 og 19.30, og falder altid i søvn kl 20.
Men hver gang vi bliver inviteret stritter manden imod, og siger, at vi skal ikke med for det er for sent.
Vi er helt enige om, at det er skide sent kl 19 en hverdag, når vi har tre små børn, dog går de ikke i daginstitutioner lige nu, da jeg har barsel med baby, så de to andre børn er hjemme. Vi er oppe fast hver dag kl 6.30.
Men hvad tænker i? Har manden ret hver gang, med at vi ikke skal tage til bedsteforældrenes fødselsdag kl 19,
Jeg er sådan mere rolig omkring det, jeg tænker jo at vi bare kører til dem til kl 18 og kører igen kl 20 fx, vi skal jo i princippet ikke op efter noget dagen efter.
Men hvad tænker i om at tage små børn med til fødselsdag kl 19 en hverdag?
Hvad ville i Gøre?
Vil lige tilføje, at vores børn ikke er specielt meget ude, til sådanne aarrangementer. Vi er faktisk altid hjemme når det gælder fødselsdage, jul, nytår, påskefrokost, osv jeg syntes jo det er synd for børnene at skærmen dem for alt konstant.
Men manden mener jeg kun tænker på mig selv og ikke børnene
Da jeg først lige læste dit indlæg tænkte jeg - skidt det sker så sjældent så tag da afsked. Men efter at have læst flere af dine indlæg om din familie synes jeg i skal blive hjemme med ungerne, alternativt tager du kun afsked og lader din mand blive hjemme og være ved ungerne mens de sover eller i får en babysitter og i tager afsked og får en voksenaften. Lyder ikke til hverken bedsteforældre eller familie alligevel sætter pris på jeres børn.