har brug for mening om fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2015

lineog4

MoarHvidovre skriver:

Jeg synes godt, at de kan komme med når det drejer som om en enkelt gang, at de kommer sent i seng. De kan jo sove længere dagen efter og ikke stresse ud af døren. Som du selv skriver, at man ikke kan skærme børnene hele tiden.

Vi var ude og besøge nogen venner i går og vi kom kl 16 og kørte kl. 20. Det tog  1/2 time, at kører hjem. Ja, de kom senere i seng og vi skulle op her til morgen og i bh og i skole. Jeg trak den i tiden her til morgen og de fik lov at sove lidt længere. Ja jeg kom senere på arbejde, men børnene nåede både skole og bh. De er 5 og 7 år.

Når det så er sagt, så synes jeg ikke, at man ikke kan tage hensyn til, at man invitere mindre børn på en hverdag til kl. 19. Hvorfor ikke invitere til kl. 16 eller 17 i stedet for. Så er børnene også meget mere friske.

Der er også bare stor forskel på at komme om eftermiddagen og have gode timer og så trække den i halen om aftenen og komme lidt senere hjem og lidt senere puttetid. Det gør jeg gerne så længe det ikke er hver uge.

Men at skulle give flyverdragt på i stedet for nattøj og smutte ned på en kold cykel eller i en kold bil og fragte dem til kaffe og kage hvor jeg plejede at læse godnathistorie. Det ville jeg ikke gøre - måske primært fordi jeg ikke kan se meningen med det. Et voksen menneskes fødselsdag kan fejres på alle dage og på alle tidspunkter... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2015

MorDk

Herhjemme deltager vi ikke i noget så sent. Ungerne kan ikke klarer det. Så det er op til hver enkelt familie. 

Anmeld

16. marts 2015

Ellie79

Anonym skriver:

Jeg har lige brug for andre øre her, så håber i vil hjælpe mig sagen er den at hver gang mine forældre/ungernes bedsteforældre, har fødselsdag, så inviterer de altid til, boller lagkage og kakao til kl 19, ligegyldig om det er mandag onsdag lørdag osv. 

Vi har børn på  fire  måneden, to år og fire år.

De plejer at komme i seng mellem 19 og 19.30, og falder altid i søvn kl 20. 

Men hver gang vi bliver inviteret stritter manden imod, og siger, at vi skal ikke med for det er for sent. 

Vi er helt enige om, at det er skide sent kl 19 en hverdag, når vi har tre små børn, dog går de ikke i daginstitutioner lige nu, da jeg har barsel med baby, så de to andre børn er hjemme. Vi er oppe fast hver dag kl 6.30. 

Men hvad tænker i? Har manden ret hver gang, med at vi ikke skal tage til bedsteforældrenes fødselsdag kl 19, 

Jeg er sådan mere rolig omkring det, jeg tænker jo at vi bare kører til dem til kl 18 og kører igen kl 20 fx, vi skal jo i princippet ikke op efter noget dagen efter. 

Men hvad tænker i om at tage små børn med til fødselsdag kl 19 en hverdag? 

Hvad ville  i Gøre?

Vil lige tilføje, at vores børn ikke er specielt meget ude,  til sådanne aarrangementer.  Vi  er faktisk altid hjemme når det gælder fødselsdage, jul, nytår, påskefrokost, osv jeg syntes jo det er synd for børnene at skærmen dem for alt konstant. 

Men manden mener jeg kun tænker på mig selv og ikke børnene

Da jeg først lige læste dit indlæg tænkte jeg - skidt det sker så sjældent så tag da afsked. Men efter at have læst flere af dine indlæg om din familie synes jeg i skal blive hjemme med ungerne, alternativt tager du kun afsked og lader din mand blive hjemme og være ved ungerne mens de sover eller i får en babysitter og i tager afsked og får en voksenaften. Lyder ikke til hverken bedsteforældre eller familie alligevel sætter pris på jeres børn. 

Anmeld

16. marts 2015

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg har lige brug for andre øre her, så håber i vil hjælpe mig sagen er den at hver gang mine forældre/ungernes bedsteforældre, har fødselsdag, så inviterer de altid til, boller lagkage og kakao til kl 19, ligegyldig om det er mandag onsdag lørdag osv. 

Men hver gang vi bliver inviteret stritter manden imod, og siger, at vi skal ikke med for det er for sent. 

Vi er helt enige om, at det er skide sent kl 19 en hverdag, når vi har tre små børn, dog går de ikke i daginstitutioner lige nu, da jeg har barsel med baby, så de to andre børn er hjemme. Vi er oppe fast hver dag kl 6.30. 

Men hvad tænker i? Har manden ret hver gang, med at vi ikke skal tage til bedsteforældrenes fødselsdag kl 19, 

Jeg er sådan mere rolig omkring det, jeg tænker jo at vi bare kører til dem til kl 18 og kører igen kl 20 fx, vi skal jo i princippet ikke op efter noget dagen efter. 

Hvad ville  i Gøre?

Vil lige tilføje, at vores børn ikke er specielt meget ude,  til sådanne aarrangementer.  Vi  er faktisk altid hjemme når det gælder fødselsdage, jul, nytår, påskefrokost, osv jeg syntes jo det er synd for børnene at skærmen dem for alt konstant. 

Hmm.. lidt svær situation...

Jeg fatter dog ikke at dine forældre ikke kan tilbyde at I kommer tidligere eller kan holde det tidligere! Det kan godt være din far kommer sent hjem, men kan din mor så ikke bare forberede tingene alene - eller med hjælp fra jer? I kommer tidligere, de får hjælp med maden inden de andre gæster kommer! Bum!

Nå men.... Hvis ikke de vil have I kommer tidligere eller kan ligge fødselsdagen på et bedre tidspunkt, så havde jeg bare sagt at så må børnene være trætte dagen efter... tror jeg... nu har jeg aldrig oplevet det, og min den store kan godt tåle at være sent oppe. Men børn er forskellige... desuden var vi altid velkomne hos mine forældre altid og på alle tidspunkter - min mor elskede hvis vi kom lidt før alle andre! Så har aldrig stået i sådan en situation, men det lyder godt nok besværligt..... 

Anmeld

16. marts 2015

Anonym trådstarter

Da jeg først lige læste dit indlæg tænkte jeg - skidt det sker så sjældent så tag da afsked. Men efter at have læst flere af dine indlæg om din familie synes jeg i skal blive hjemme med ungerne, alternativt tager du kun afsked og lader din mand blive hjemme og være ved ungerne mens de sover eller i får en babysitter og i tager afsked og får en voksenaften. Lyder ikke til hverken bedsteforældre eller familie alligevel sætter pris på jeres børn. 

Jeg giver dig fuldstændig ret. 

Faktisk bevarer jeg bare roen til bedsteforældrene, for ungernes skyld. 

Børnene forguder deres bedsteforældre, desværre er det bare ikke altid helt omvendt. 

Begge hold bedsteforældre Gør os det nogle gange med at sammenligne vores børn, med andres børn, som er på samme alder med vores, men at de andre børn kan mere end vores. 

Fx kan vores fire, snart fem årige ikke cykle, og hvores barn skal så sammenlignes med nogle naboer mine forældre har, hvor deres barn på to år kan cykle uden støttehjul.

Men jeg tænker da at vores børn nok skal lære at cykle, når der bliver interesse for det

Anmeld

16. marts 2015

jenny4

De lyder simpelthen som nogen der har glemt hvordan det er at have / at være børn..

Har ikke et godt råd andet end at I ved hvad der er bedst. Hvis jeres børn bliver for trætte og familien alligevel helst vil være foruden, tror jeg at jeg ville blive hjemme. Så kan de også se, at I mener det. Og tager I afsted og de så brokker sig over at de larmer osv, så ville jeg gøre det klart, at det er fordi de er overtrætte og at de faktisk plejer at komme i seng nu.. Jeg forstår det på dine andre beskeder som om, at I har prøvet at tale med dem om tidspunktet, men jeg ville nok alligevel give det endnu et skud og sige, at det altså er meget svært for jer at få til at hænge sammen med deres puttetid og at det ville være så fedt, hvis det kunne være lidt tidligere eller i weekenden i stedet. Og vil de ikke det, så ville jeg melde afbud eller komme alene.

passer de nogensinde jeres børn - altså uden at I er der?

Mht sammenligning så lad være med at lade dig gå på af det - børn har forskellige præferencer og nogle er hurtige til det ene, mens andre er til noget andet. Og så sig til dine forældre, at de ikke behøver at sammenligne - voksne er jo også forskellige.. 

Anmeld

16. marts 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

De lyder simpelthen som nogen der har glemt hvordan det er at have / at være børn..

Har ikke et godt råd andet end at I ved hvad der er bedst. Hvis jeres børn bliver for trætte og familien alligevel helst vil være foruden, tror jeg at jeg ville blive hjemme. Så kan de også se, at I mener det. Og tager I afsted og de så brokker sig over at de larmer osv, så ville jeg gøre det klart, at det er fordi de er overtrætte og at de faktisk plejer at komme i seng nu.. Jeg forstår det på dine andre beskeder som om, at I har prøvet at tale med dem om tidspunktet, men jeg ville nok alligevel give det endnu et skud og sige, at det altså er meget svært for jer at få til at hænge sammen med deres puttetid og at det ville være så fedt, hvis det kunne være lidt tidligere eller i weekenden i stedet. Og vil de ikke det, så ville jeg melde afbud eller komme alene.

passer de nogensinde jeres børn - altså uden at I er der?

Mht sammenligning så lad være med at lade dig gå på af det - børn har forskellige præferencer og nogle er hurtige til det ene, mens andre er til noget andet. Og så sig til dine forældre, at de ikke behøver at sammenligne - voksne er jo også forskellige.. 

Hvor er jeg bare glad for at læse dit indlæg (er os glad for alle de andres)

Men det sidste du skriver, med at børn er forskellige, og voksne er os forskellige, den vil jeg huske til en anden gang. 

Når men det hele endte ud med at jeg måtte melde afbud 15 minutter før vi skulle være der. 

Det var fint nok for mig at melde afbud, men absolut ikke fint for mig og skulle Gøre det 15 minutter før vi skulle være der

Og se nu bare kl er 20.12 nu, og vores børn er først på vej i seng nu!!!!!! 

Så jeg forstår ikke manden, at vi ikke kunne ha taget til fødselsdag når børnene alligevel var længe oppe i dag. 

Den store på fire havde tegnet og pyntet fødselsdags kort til morfaren, og begge børn blev kede af at vi ikke skulle til fødselsdag alligevel. 

Men faren blev glad, to børn blev kede af det og moren her en smule vred over farens evige ballade

Anmeld

16. marts 2015

jenny4

Anonym skriver:

Men det sidste du skriver, med at børn er forskellige, og voksne er os forskellige, den vil jeg huske til en anden gang. 

Når men det hele endte ud med at jeg måtte melde afbud 15 minutter før vi skulle være der. 

Det var fint nok for mig at melde afbud, men absolut ikke fint for mig og skulle Gøre det 15 minutter før vi skulle være der

Så jeg forstår ikke manden, at vi ikke kunne ha taget til fødselsdag når børnene alligevel var længe oppe i dag. 

Den store på fire havde tegnet og pyntet fødselsdags kort til morfaren, og begge børn blev kede af at vi ikke skulle til fødselsdag alligevel. 

Men faren blev glad, to børn blev kede af det og moren her en smule vred over farens evige ballade

Det var da rigtig træls at det endte på den måde. Var det fordi din mand ikke ville afsted? Eller hvad var årsagen?

Kan det handle om noget andet for din mand? Måske ubevidst? Hvordan har han det ellers med din familie?

Du kunne måske prøve næste gang at tage afsted uden ham og så se om det går bedre. Der er jo ikke nogen der kan få børn til at vise sig fra deres værste side, som os forældre. Så hvis din mand stresser, gør ungerne det nok også.

Anmeld

16. marts 2015

L&V

Anonym skriver:

Hvad ville  i Gøre?

Vi havde takket nej og gør det også hvis det ik passer ind i vores rytme.

Der ska ik mange undvigelser til før man kommer ud af en go rutine og tænker bedsteforældre burde ta det hensyn.

Anmeld

16. marts 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Som jeg har nævnt tidligere tror jeg altså det bunder i noget mere med din mand. Og synes virkelig du snakke med ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.