har brug for mening om fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2015

Mettefpigen

Jeg tager aldrig ud om aftenen med min søn... vi spiser ved min mor som bor lige ved siden af os men det er også det... min søn bliver putte kl 18:30, og hvis det ikke overholdes er han i totalt dårligt humør dagen efter... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Altså hvis de kan klare at være med til fødselsdagen, så kan jeg ikke se problemet. Hvordan er de når klokken nærmere sig 19/19:30 og hvordan er de næste morgen, hvis de kommer lidt senere i seng?

Og hvis de bliver trætte før tid, kan de vel få et sted at sove eller I kan tage hjem lidt før. Dine forældre ved jo godt at de skal i seng, og ved at der chance for at i går før tid.

Når klokken er 18.30, så kører de to store op, og man kan tydeligt mærke at de trænger til at komme i seng.

Mine forældre har rigtig meget svært ved at forstå at vi skulle komme før, eller  køre hjem før, / tidligt. 

De tænker ikke på at vores børn er trætte ved den tid og burde komme i seng der. Lige på det punkt  tænker  de mere på aalt andet end børnene. 

Anmeld

15. marts 2015

Stumpen

Da børnene var mindre har jeg altid holdt på at deres sengetid var kl 19 -om Det var hverdag eller weekend.. Var vi nogle steder i weekenden, hvor vi skulle være længere havde vi kaleche eller weekendseng med og til hverdag sagde vi nej tak.. Ganske enkelt fordi vi oplevede at de ikke magtede det dagen derpå, da de ikke sov den time længere om morgenen og derfor manglede 1-2 timers søvn..

Anmeld

15. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Når klokken er 18.30, så kører de to store op, og man kan tydeligt mærke at de trænger til at komme i seng.

Mine forældre har rigtig meget svært ved at forstå at vi skulle komme før, eller  køre hjem før, / tidligt. 

De tænker ikke på at vores børn er trætte ved den tid og burde komme i seng der. Lige på det punkt  tænker  de mere på aalt andet end børnene. 

Hvis de ikke kan klare at være ude så længe, så er jeg enig med din mand.
Der er jo forskel på børn, her går de først i seng kl.20(1 og 2år) og kan sagtens være ude længere, som sker en gang i mellem.

Men hvis jeres børn er smadret allerede kl.18:30, ville jeg ikke tage til fødselsdag kl.19, for det er synd for børnene.

Anmeld

15. marts 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Hvorfor spørger i ikke bare dine forældre om det kan blive lidt tidligere?

Det vil de ikke høre tale om, min far arbejder og er hjemme kl 17, så skal de have mad, og fødselsdagen kan først starter kl 19 i følge dem. 

Altså jeg kan sagens se logikken i det min kære mand bliver lidt sur over. For vi skal altid tage hensyn til alle andre, men ikke en eneste af bedsteforældre søskende osv tager hensyn til at vi har små børn. Desværre

Anmeld

15. marts 2015

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg har lige brug for andre øre her, så håber i vil hjælpe mig sagen er den at hver gang mine forældre/ungernes bedsteforældre, har fødselsdag, så inviterer de altid til, boller lagkage og kakao til kl 19, ligegyldig om det er mandag onsdag lørdag osv. 

Vi har børn på  fire  måneden, to år og fire år.

De plejer at komme i seng mellem 19 og 19.30, og falder altid i søvn kl 20. 

Men hver gang vi bliver inviteret stritter manden imod, og siger, at vi skal ikke med for det er for sent. 

Vi er helt enige om, at det er skide sent kl 19 en hverdag, når vi har tre små børn, dog går de ikke i daginstitutioner lige nu, da jeg har barsel med baby, så de to andre børn er hjemme. Vi er oppe fast hver dag kl 6.30. 

Men hvad tænker i? Har manden ret hver gang, med at vi ikke skal tage til bedsteforældrenes fødselsdag kl 19, 

Jeg er sådan mere rolig omkring det, jeg tænker jo at vi bare kører til dem til kl 18 og kører igen kl 20 fx, vi skal jo i princippet ikke op efter noget dagen efter. 

Men hvad tænker i om at tage små børn med til fødselsdag kl 19 en hverdag? 

Hvad ville  i Gøre?

Vil lige tilføje, at vores børn ikke er specielt meget ude,  til sådanne aarrangementer.  Vi  er faktisk altid hjemme når det gælder fødselsdage, jul, nytår, påskefrokost, osv jeg syntes jo det er synd for børnene at skærmen dem for alt konstant. 

Men manden mener jeg kun tænker på mig selv og ikke børnene

Mine børn ville ikke kunne håndterer det .. Men det er jo forskelligt fra barn til barn .. Så hvis du mener de ville kunne klare det , så tag da afsted .. Det skader jo ikk børnene at tage afsted enkelte gange i løbet af året ..

Anmeld

15. marts 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvis de ikke kan klare at være ude så længe, så er jeg enig med din mand.
Der er jo forskel på børn, her går de først i seng kl.20(1 og 2år) og kan sagtens være ude længere, som sker en gang i mellem.

Men hvis jeres børn er smadret allerede kl.18:30, ville jeg ikke tage til fødselsdag kl.19, for det er synd for børnene.

Altså 18.30 er det tydeligt at mærke at nu har de brug for at komme i seng. 

Og lige gear ned, inden de skal sove. 

Vi har fast rutine hver aften.

De få gange jeg har fået overtalt manden til at vi skulle tage afsted så sent, så når børnene har Været højlydt og løbet lidt rundt osv når nu de er trætte, så har folk vi har Været i selskab med nærmest skældt lidt ud, fordi børnene ikke har Været stille. 

Men det er jo klart når de er trætte, og folk har forventninger om at vi kommer så sent med børn. 

Jeg har prøvet at forklare folk, at de virkelig er for sent, for vores børn, men så får vi bare stukket i hovedet, at vi er for sarte

Anmeld

15. marts 2015

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Mine børn ville ikke kunne håndterer det .. Men det er jo forskelligt fra barn til barn .. Så hvis du mener de ville kunne klare det , så tag da afsted .. Det skader jo ikk børnene at tage afsted enkelte gange i løbet af året ..

Helt enig, nogle gange syntes jeg faktisk at det er manden som skaber panikken når vi er ude

Anmeld

15. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Altså 18.30 er det tydeligt at mærke at nu har de brug for at komme i seng. 

Og lige gear ned, inden de skal sove. 

Vi har fast rutine hver aften.

De få gange jeg har fået overtalt manden til at vi skulle tage afsted så sent, så når børnene har Været højlydt og løbet lidt rundt osv når nu de er trætte, så har folk vi har Været i selskab med nærmest skældt lidt ud, fordi børnene ikke har Været stille. 

Men det er jo klart når de er trætte, og folk har forventninger om at vi kommer så sent med børn. 

Jeg har prøvet at forklare folk, at de virkelig er for sent, for vores børn, men så får vi bare stukket i hovedet, at vi er for sarte

Så sig til dem næste gang, hvis vi er sarte, jamen værsgo, så kan du have børnene til i morgen.

Børn er forskellige og reagere forskelligt.

Hvis det er sådan hver gang, så ville jeg nok blive hjemme, ja børnene kan ikke gøre for det, men man skal jo også som forælder se, om det er godt for børnene, det synes din mand ikke.

Men de skal jo heller ikke løbe rundt og larme om aftenen, hvad med noget legetøj eller noget de kan underholde sig selv med, efter de har spist og til i skal af sted igen?

Anmeld

16. marts 2015

A&F

Vi gør det at der er sørget for nattøj til vores datter , som hun får på inden vi kører hjem sent på aftenen ( det er ofte nogen fra  familien vi er hos) så har hun ihvertfald pyjamas på og kan puttes direkte i seng fra bilen. Lillebror på 7 måneder får tør ble, nattøj og får en tår mælk og sover videre

Så længe det ikk er hver dag de kommer sent i seng og rytmen /rutinen forstyrres, så ser jeg intet forkert i det. Livet er for kort til ikke at være sammen med dem man elsker. Og alt med måde er altid godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.