har brug for mening om fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2015

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Jeg har lige brug for andre øre her, så håber i vil hjælpe mig sagen er den at hver gang mine forældre/ungernes bedsteforældre, har fødselsdag, så inviterer de altid til, boller lagkage og kakao til kl 19, ligegyldig om det er mandag onsdag lørdag osv. 

Vi har børn på  fire  måneden, to år og fire år.

De plejer at komme i seng mellem 19 og 19.30, og falder altid i søvn kl 20. 

Men hver gang vi bliver inviteret stritter manden imod, og siger, at vi skal ikke med for det er for sent. 

Vi er helt enige om, at det er skide sent kl 19 en hverdag, når vi har tre små børn, dog går de ikke i daginstitutioner lige nu, da jeg har barsel med baby, så de to andre børn er hjemme. Vi er oppe fast hver dag kl 6.30. 

Men hvad tænker i? Har manden ret hver gang, med at vi ikke skal tage til bedsteforældrenes fødselsdag kl 19, 

Jeg er sådan mere rolig omkring det, jeg tænker jo at vi bare kører til dem til kl 18 og kører igen kl 20 fx, vi skal jo i princippet ikke op efter noget dagen efter. 

Men hvad tænker i om at tage små børn med til fødselsdag kl 19 en hverdag? 

Hvad ville  i Gøre?

Vil lige tilføje, at vores børn ikke er specielt meget ude,  til sådanne aarrangementer.  Vi  er faktisk altid hjemme når det gælder fødselsdage, jul, nytår, påskefrokost, osv jeg syntes jo det er synd for børnene at skærmen dem for alt konstant. 

Men manden mener jeg kun tænker på mig selv og ikke børnene

Jeg er enig med din mand. Jeg ville ikke tage til fødselsdag når det er børnenes sengetid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg har lige brug for andre øre her, så håber i vil hjælpe mig sagen er den at hver gang mine forældre/ungernes bedsteforældre, har fødselsdag, så inviterer de altid til, boller lagkage og kakao til kl 19, ligegyldig om det er mandag onsdag lørdag osv. 

Men hver gang vi bliver inviteret stritter manden imod, og siger, at vi skal ikke med for det er for sent. 

Vi er helt enige om, at det er skide sent kl 19 en hverdag, når vi har tre små børn, dog går de ikke i daginstitutioner lige nu, da jeg har barsel med baby, så de to andre børn er hjemme. Vi er oppe fast hver dag kl 6.30. 

Men hvad tænker i? Har manden ret hver gang, med at vi ikke skal tage til bedsteforældrenes fødselsdag kl 19, 

Jeg er sådan mere rolig omkring det, jeg tænker jo at vi bare kører til dem til kl 18 og kører igen kl 20 fx, vi skal jo i princippet ikke op efter noget dagen efter. 

Hvad ville  i Gøre?

Vil lige tilføje, at vores børn ikke er specielt meget ude,  til sådanne aarrangementer.  Vi  er faktisk altid hjemme når det gælder fødselsdage, jul, nytår, påskefrokost, osv jeg syntes jo det er synd for børnene at skærmen dem for alt konstant. 

Vi var blevet hjemme. Eller havde sendt 1 voksen.... 

Fødselsdage holder vi lørdag, eller søndag ved 13-14-15 tiden 

Anmeld

16. marts 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg er faktisk i chok... 

At jeres børn ikke må "larme" med deres legetøj.. 

At dine søskende optager jeres børn på video til trods for i har bedt dem om at lade vær?! 

HVAD sker der lige?? 

Jeg gider faktisk ikke besøge nogen som jeg ved ikke respektere mine børn og at de er BØRN der vil/SKAL lege! 

Man forventer vel ikke børn sidder stille i flere timer i den alder?! 

Ang den sene fødselsdag.. 

Så ville jeg pakke noget legetøj (haha..) og ta afsted, men faktisk køre ret kort tid efter. 

I kan evt ta nattøj med til børnene, hvis i alligevel finder ud af de hygger sig alligevel selvom klokken er over deres sengetid. 

Men... Jeg er stadig i chok over den måde dine søskende og forældre ikke respektere dig/jer .

Glemte at tilføje at det er min far og papmor, og mine papsøskende. 

Det er papsøskende på 40 og 45 som finder det sjovt at optage vores børn

Anmeld

16. marts 2015

2721

Anonym skriver:

Hvad ville  i Gøre?

Personligt ville jeg takke nej

Anmeld

16. marts 2015

An&Jo

Jeg kan kun svare for mig selv. 

Vores børn ville ikke kunne klare det i en hverdag. Vi står op kl 4:30 hver dag, børnene sover nogengange lidt længere, men de vågner oftest når min mand og jeg begynder at pusle rundt. Derfor skal de i seng senest kl 19, for at få den søvn de har behov for i hverdagene. 

Derfor er vi aldrig ude af huset i hverdagene, og hvis folk ikke kan acceptere det, så kommer vi ikke til deres fødselsdag. Så jeg er nok ligesom din mand, jeg siger også nej tak hver gang. 

Hvis folk vil have os med, så må de lægge det i en weekend. 

Anmeld

16. marts 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Glemte at tilføje at det er min far og papmor, og mine papsøskende. 

Det er papsøskende på 40 og 45 som finder det sjovt at optage vores børn

nu har jeg læst hele tråden igennem og jeg vil sige at jeg holder med din mand....

hvis jeg havde stået i din situation så ville jeg sige til dem at kl. 19 er for sent, så kan I enten spise sammen eller vente til weekenden hvor der er mulighed for at I kan komme om eftermiddagen... og så skulle de acceptere at "børn skal ses, ikke høres"  ikke passer...

Anmeld

16. marts 2015

Sprit25

Jeg tror så det hele bunder i lidt mere. At din mand ikke føler jeres børn er velkommen hos dine forældre hvilket jeg faktisk godt kan forstå. 

Hvis mine forældre fik den idag at min datter ikke måtte "larme" jamen så kunne de komme til mig den dag de synes hun var velkommen også måtte jeg se om de var velkommen! 

I har taget snakken med dem men har du snakket med din mand om hans følelser? Jeg ville nok selv tage afsted også måtte manden putte om han ville eller ej

Anmeld

16. marts 2015

Sijac

Det afhænger så meget af dine børn. Nogle børn klare ændret rutiner fint, andre gør bare ikke.

Jeg ville personligt ikke tage afsted, netop fordi min dreng ikke klare ændringer omkring hans sengetid godt. Og så ville jeg syntes at det var alt andet end at tage hensyn, hvis mine forældre eller svigerforældre inviteret til fødselsdag så sent.

Anmeld

16. marts 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg synes godt, at de kan komme med når det drejer som om en enkelt gang, at de kommer sent i seng. De kan jo sove længere dagen efter og ikke stresse ud af døren. Som du selv skriver, at man ikke kan skærme børnene hele tiden.

Vi var ude og besøge nogen venner i går og vi kom kl 16 og kørte kl. 20. Det tog  1/2 time, at kører hjem. Ja, de kom senere i seng og vi skulle op her til morgen og i bh og i skole. Jeg trak den i tiden her til morgen og de fik lov at sove lidt længere. Ja jeg kom senere på arbejde, men børnene nåede både skole og bh. De er 5 og 7 år.

Når det så er sagt, så synes jeg ikke, at man ikke kan tage hensyn til, at man invitere mindre børn på en hverdag til kl. 19. Hvorfor ikke invitere til kl. 16 eller 17 i stedet for. Så er børnene også meget mere friske.

Anmeld

16. marts 2015

Blop2

Vi er selv lige blevet inviteret til en fødselsdag kl. 18.30 og vores unger bliver puttet kl. 18.30-19.00.

vi har delt os, denne gang bliver far hjemme hos ungerne og jeg tager nogle timer til fødselsdag.

Vi har en søn med en masse adfærdsproblemer, og han er meget nem at slå ud af kurs, så det er utrolig vigtigt at vi følger vores rutiner hver dag, ligemeget om det er weekend eller ferie;o)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.