har brug for mening om fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.619 visninger
51 svar
62 synes godt om
15. marts 2015

Anonym trådstarter

Jeg har lige brug for andre øre her, så håber i vil hjælpe mig sagen er den at hver gang mine forældre/ungernes bedsteforældre, har fødselsdag, så inviterer de altid til, boller lagkage og kakao til kl 19, ligegyldig om det er mandag onsdag lørdag osv. 

Vi har børn på  fire  måneden, to år og fire år.

De plejer at komme i seng mellem 19 og 19.30, og falder altid i søvn kl 20. 

Men hver gang vi bliver inviteret stritter manden imod, og siger, at vi skal ikke med for det er for sent. 

Vi er helt enige om, at det er skide sent kl 19 en hverdag, når vi har tre små børn, dog går de ikke i daginstitutioner lige nu, da jeg har barsel med baby, så de to andre børn er hjemme. Vi er oppe fast hver dag kl 6.30. 

Men hvad tænker i? Har manden ret hver gang, med at vi ikke skal tage til bedsteforældrenes fødselsdag kl 19, 

Jeg er sådan mere rolig omkring det, jeg tænker jo at vi bare kører til dem til kl 18 og kører igen kl 20 fx, vi skal jo i princippet ikke op efter noget dagen efter. 

Men hvad tænker i om at tage små børn med til fødselsdag kl 19 en hverdag? 

Hvad ville  i Gøre?

Vil lige tilføje, at vores børn ikke er specielt meget ude,  til sådanne aarrangementer.  Vi  er faktisk altid hjemme når det gælder fødselsdage, jul, nytår, påskefrokost, osv jeg syntes jo det er synd for børnene at skærmen dem for alt konstant. 

Men manden mener jeg kun tænker på mig selv og ikke børnene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2015

SandraXOXO

Mine unger ville sagtens kunne klare det. Det er da bare hyggeligt så længe det ikke er hver dag.  

Anmeld

15. marts 2015

De3Guldklumper

Når i netop ikke skal op og nå noget dagen efter så kan jeg slet ikke se problemet i at tage afsted til kl 18 og så putte ungerne der hvor i er og så smide dem sovende i bilen når i skal hjem igen. 

Vi gør det en sjælden gang imellem selvom vi skal op på job. Ungerne passer jo stadig deres sengetid - og ja de får en afbrydelse når vi skal hjem men det sker så få gange om året at det nok går

Anmeld

15. marts 2015

M (:

Anonym skriver:

Jeg har lige brug for andre øre her, så håber i vil hjælpe mig sagen er den at hver gang mine forældre/ungernes bedsteforældre, har fødselsdag, så inviterer de altid til, boller lagkage og kakao til kl 19, ligegyldig om det er mandag onsdag lørdag osv. 

Men hver gang vi bliver inviteret stritter manden imod, og siger, at vi skal ikke med for det er for sent. 

Vi er helt enige om, at det er skide sent kl 19 en hverdag, når vi har tre små børn, dog går de ikke i daginstitutioner lige nu, da jeg har barsel med baby, så de to andre børn er hjemme. Vi er oppe fast hver dag kl 6.30. 

Men hvad tænker i? Har manden ret hver gang, med at vi ikke skal tage til bedsteforældrenes fødselsdag kl 19, 

Jeg er sådan mere rolig omkring det, jeg tænker jo at vi bare kører til dem til kl 18 og kører igen kl 20 fx, vi skal jo i princippet ikke op efter om dagen efter. 

Hvad ville  i Gøre?

Vil lige tilføje, at vores børn ikke er specielt meget ude, vi er faktisk altid hjemme når det gælder fødselsdage, jul, nytår, påskefrokost, osv jeg syntes jo det er synd for børnene at skærmen dem byens alt konstant. 

Jeg er enig med din mand. Herhjemme ville vi ikke tage til fødselsdag kl 19, for det er sengetid for vores søn. Enkelte gange har vi været afsted om aftenen derefter, men kun hvis der er mulighed (og forståelse) for, at han altså skal puttes til sædvanlig tid - og der uanset om det er jul, fødselsdag eller noget helt tredje. Vores søn er 2 år. 

Anmeld

15. marts 2015

aarhusmor

Jeg ville takke nej til at komme kl. 19 på en hver dag, men jeg ville foreslå dem at vi kom før.

Anmeld

15. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er sådan mere rolig omkring det, jeg tænker jo at vi bare kører til dem til kl 18 og kører igen kl 20 fx, vi skal jo i princippet ikke op efter noget dagen efter. 

Hvad ville  i Gøre?

Vil lige tilføje, at vores børn ikke er specielt meget ude,  til sådanne aarrangementer.  Vi  er faktisk altid hjemme når det gælder fødselsdage, jul, nytår, påskefrokost, osv jeg syntes jo det er synd for børnene at skærmen dem for alt konstant. 

Altså hvis de kan klare at være med til fødselsdagen, så kan jeg ikke se problemet. Hvordan er de når klokken nærmere sig 19/19:30 og hvordan er de næste morgen, hvis de kommer lidt senere i seng?

Og hvis de bliver trætte før tid, kan de vel få et sted at sove eller I kan tage hjem lidt før. Dine forældre ved jo godt at de skal i seng, og ved at der chance for at i går før tid.

Anmeld

15. marts 2015

Goggelogge

Ej undskyld mig, men det er ikke noget der sker hver dag og børnene tager altså ikke skade af og være oppe lidt længere en enkelt aften.. Man kan altså blive for overbeskyttene og de store ville da elske det.. Men nok min mening..

Anmeld

15. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hvad ville  i Gøre?

Hvad skade gør det børnene at de er ude lidt længere oppe 1, måske to gange på et år?

Jeg synes du skal fortælle ham, at de tager ikke skade af det, og de vil jo også gerne med til bedsterene fødselsdag, lad dem dog have aften, hvor reglerne lige bliver smidt ud og har en god aften.

Synes han skal skrue ned for sin overbeskyttende adfærd.
Og du tænker jo faktisk på børnene, dels fordi du skriver herinde, men også at du siger, at I kan jo altid tage af sted kl.18 og så tage hjem tidligere, hvis børnene har brug for det.

Så hvis de kan klare dem, så lad dem dog fejre deres bedsteforældre.

Anmeld

15. marts 2015

jenny4

Hvorfor spørger i ikke bare dine forældre om det kan blive lidt tidligere?

Anmeld

15. marts 2015

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

Når i netop ikke skal op og nå noget dagen efter så kan jeg slet ikke se problemet i at tage afsted til kl 18 og så putte ungerne der hvor i er og så smide dem sovende i bilen når i skal hjem igen. 

Vi gør det en sjælden gang imellem selvom vi skal op på job. Ungerne passer jo stadig deres sengetid - og ja de får en afbrydelse når vi skal hjem men det sker så få gange om året at det nok går

Vi kan desværre ikke putte vores børn når vi er nogle steder, for de nægter simpelthen at sove når vi er ude. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.