har brug for mening om fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Så sig til dem næste gang, hvis vi er sarte, jamen værsgo, så kan du have børnene til i morgen.

Børn er forskellige og reagere forskelligt.

Hvis det er sådan hver gang, så ville jeg nok blive hjemme, ja børnene kan ikke gøre for det, men man skal jo også som forælder se, om det er godt for børnene, det synes din mand ikke.

Men de skal jo heller ikke løbe rundt og larme om aftenen, hvad med noget legetøj eller noget de kan underholde sig selv med, efter de har spist og til i skal af sted igen?

Jeg er os enig i min mands mening, men tænker lidt at de jo kan sove til middag, eller at vi bare kører hen til bedsteforældrene før tid, og er der et par timer. 

Det der er ved det er, at når klokken bliver 19 20 stykker, så trækker manden stikket, og så bliver han altså bare træt, sur og besværlig.

Og det påvirker os børnene. legetøj er så det andet problembørnene må ikke larme med deres legetøj (forstå mig ret) 

Altså de må ikke have legetøj som fx siger lyde, eller hvis to biler rammer hinanden, madting larmer hvis man rører i en gryde osv. 

Når vi er ude vil folk  ikke have børnene larmer med legetøj,  folk forventer bogstaveligt at børnene sider ved bordet med De voksne hele tiden og ikke siger noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er os enig i min mands mening, men tænker lidt at de jo kan sove til middag, eller at vi bare kører hen til bedsteforældrene før tid, og er der et par timer. 

Det der er ved det er, at når klokken bliver 19 20 stykker, så trækker manden stikket, og så bliver han altså bare træt, sur og besværlig.

Og det påvirker os børnene. legetøj er så det andet problembørnene må ikke larme med deres legetøj (forstå mig ret) 

Altså de må ikke have legetøj som fx siger lyde, eller hvis to biler rammer hinanden, madting larmer hvis man rører i en gryde osv. 

Når vi er ude vil folk  ikke have børnene larmer med legetøj,  folk forventer bogstaveligt at børnene sider ved bordet med De voksne hele tiden og ikke siger noget

Hvis I ikke bor langt væk, hvorfor tager han så ikke hjem med ungerene?

Hvis børnene ikke må lave noget, hvorfor så tage af sted, når I kan have det hyggeligt derhjemme, hvor børnene kan være børn?
Der er jo ikke sjovt for to børn på 2 og 4 at blive hevet ud til noget, hvor man så forventer at de bare skal sidde stille og ikke lave lyde..

Anmeld

16. marts 2015

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Vi gør det at der er sørget for nattøj til vores datter , som hun får på inden vi kører hjem sent på aftenen ( det er ofte nogen fra  familien vi er hos) så har hun ihvertfald pyjamas på og kan puttes direkte i seng fra bilen. Lillebror på 7 måneder får tør ble, nattøj og får en tår mælk og sover videre

Så længe det ikk er hver dag de kommer sent i seng og rytmen /rutinen forstyrres, så ser jeg intet forkert i det. Livet er for kort til ikke at være sammen med dem man elsker. Og alt med måde er altid godt

Det plejer jeg os altid. 

De får bad inden vi kører til der hvor vi nu skal hen, så får de nattøj på der hvor vi er, og får tilbudt natmad, børstet tænder og så hjem. 

Når vi er hjemme tisser de af og så i seng

Anmeld

16. marts 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvis I ikke bor langt væk, hvorfor tager han så ikke hjem med ungerene?

Hvis børnene ikke må lave noget, hvorfor så tage af sted, når I kan have det hyggeligt derhjemme, hvor børnene kan være børn?
Der er jo ikke sjovt for to børn på 2 og 4 at blive hevet ud til noget, hvor man så forventer at de bare skal sidde stille og ikke lave lyde..

Han kan ikke bare køre, da jeg så ikke har mulighed for at komme hjem. 

Og han kan ikke selv overskue to børn alene hjemme;-)

Men du har ret, faktisk burde jeg sige at vi bliver hjemme, så børnene kan være børn

Anmeld

16. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Han kan ikke bare køre, da jeg så ikke har mulighed for at komme hjem. 

Og han kan ikke selv overskue to børn alene hjemme;-)

Men du har ret, faktisk burde jeg sige at vi bliver hjemme, så børnene kan være børn

Ok.. Ja det er et problem.

Men ja jeg kan ikke se hvad børnerne faktisk får ud af den times tid, hos bedsterne, når de alligevel ikke må være dem selv, at de bare skal sidde stille i en al den tid, når de allerede er trætte.

Anmeld

16. marts 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ok.. Ja det er et problem.

Men ja jeg kan ikke se hvad børnerne faktisk får ud af den times tid, hos bedsterne, når de alligevel ikke må være dem selv, at de bare skal sidde stille i en al den tid, når de allerede er trætte.

Vi er nogle lidt underligt bedsteforældre og søskende både manden og jeg. 

Børnene må ikke lege og lave den mindste lyd for bedsteforældrene. 

Og vores søskende bagtaler vores børn, og sider og optager dem på deres mobiler er. Selvom vi gentagende gange har frabedt os alt det 

Anmeld

16. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Vi er nogle lidt underligt bedsteforældre og søskende både manden og jeg. 

Børnene må ikke lege og lave den mindste lyd for bedsteforældrene. 

Og vores søskende bagtaler vores børn, og sider og optager dem på deres mobiler er. Selvom vi gentagende gange har frabedt os alt det 

Og i bliver ved med at besøge dem, hvorfor?

Hvordan er børnenes forhold til dem? For hvis det ikke er så tæt, ville jeg nok overveje at tage en pause, vise dem at I ikke finder jer i deres opførsel, og at I har brug for tid.

Jeg ville blive fucking gal hvis jeg hørte nogen bagtale mine børn.. Og bliver ved at gøre noget, jeg har bedt dem om at lade vær med..

Børn skal have lov til at være børn, og de må gerne larme. (Kender en mor, der er på samme måde, fordi de ikke må larme når hun skal sove, vil sige at hun tit går op og sover, også midt på dagen)

Anmeld

16. marts 2015

Bshizzle

Jeg er faktisk i chok... 

At jeres børn ikke må "larme" med deres legetøj.. 

At dine søskende optager jeres børn på video til trods for i har bedt dem om at lade vær?! 

HVAD sker der lige?? 

Jeg gider faktisk ikke besøge nogen som jeg ved ikke respektere mine børn og at de er BØRN der vil/SKAL lege! 

Man forventer vel ikke børn sidder stille i flere timer i den alder?! 

Ang den sene fødselsdag.. 

Så ville jeg pakke noget legetøj (haha..) og ta afsted, men faktisk køre ret kort tid efter. 

I kan evt ta nattøj med til børnene, hvis i alligevel finder ud af de hygger sig alligevel selvom klokken er over deres sengetid. 

Men... Jeg er stadig i chok over den måde dine søskende og forældre ikke respektere dig/jer .

Anmeld

16. marts 2015

Frk_Louise

Anonym skriver:

Altså 18.30 er det tydeligt at mærke at nu har de brug for at komme i seng. 

Og lige gear ned, inden de skal sove. 

Vi har fast rutine hver aften.

De få gange jeg har fået overtalt manden til at vi skulle tage afsted så sent, så når børnene har Været højlydt og løbet lidt rundt osv når nu de er trætte, så har folk vi har Været i selskab med nærmest skældt lidt ud, fordi børnene ikke har Været stille. 

Men det er jo klart når de er trætte, og folk har forventninger om at vi kommer så sent med børn. 

Jeg har prøvet at forklare folk, at de virkelig er for sent, for vores børn, men så får vi bare stukket i hovedet, at vi er for sarte

Så var jeg ganske enkelt blevet væk! 

Anmeld

16. marts 2015

lineog4

Jeg var ikke taget til en fødselsdag der starter kl 19. Jeg kunne sagtens trække ungernes puttetid fordi vi blev længere til en fødselsdag. Men jeg havde ikke gjort mine unger klar til at blive sat ned i bilen eller i cyklen for at være et sted kl 19.

Jeg tænker, hvorfor skulle jeg det? Der er jo mange dejlige weekender hvor man kan mødes og det er godt for alle. 

Og havde jeg selv behov for at komme over til min mor på selve hendes fødselsdag og det først kunne være kl 19, så havde jeg enten lavet til det til vi løber ned til mormor med en gave synger fødselsdagssang altså minus kaffe og kage. Eller jeg var bare taget afsted selv og manden havde puttet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.