Ferie dilemma; med eller uden papbarn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2015

Abracadabra

Jeg er selv kernefamiliebarn og gift med mine børns far, så jeg har bestemt ingen personlig erfaring, men jeg ser noget økonomi... 

Jeg ville godt kunne overskue at dele hotelværelse med vores 2 små piger, men at skulle have en teenager med derudover, ville udløse endnu et hotelværelse. Så er der en dyr flybillet. Og alle de andre udgifter ved en teenager frem for mindre børn. 

Så kan der selvfølgelig også være fordele. Ville den store kunne passe de små om aftenen, så mor og far kunne få alenetid? Ville alle børnene kunne dele værelse? 

Jeg synes helt grundlæggende, at den der betaler gildet også bestemmer, hvem der skal med. Så skal ferien bare lægges der, hvor den store er hos sin mor. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2015

FruK

Abracadabra skriver:

Jeg er selv kernefamiliebarn og gift med mine børns far, så jeg har bestemt ingen personlig erfaring, men jeg ser noget økonomi... 

Jeg ville godt kunne overskue at dele hotelværelse med vores 2 små piger, men at skulle have en teenager med derudover, ville udløse endnu et hotelværelse. Så er der en dyr flybillet. Og alle de andre udgifter ved en teenager frem for mindre børn. 

Så kan der selvfølgelig også være fordele. Ville den store kunne passe de små om aftenen, så mor og far kunne få alenetid? Ville alle børnene kunne dele værelse? 

Jeg synes helt grundlæggende, at den der betaler gildet også bestemmer, hvem der skal med. Så skal ferien bare lægges der, hvor den store er hos sin mor. 

Sådan er det vel bare at have tre børn?!  Så må man jo planlægge efter det.

Min søn på 12 år er hos sin far tre uger i sommerferien, og vi laver selvfølgelig ting, som han går glip. 

Vi ville også kunne tage på ferie uden ham, hvis vi f.eks. lige havde været afsted alle sammen. Vi kan jo ikke sidde i sofaen i tre uger. Men en stor oplevelse for hele familien, som en tur til NY, ville vi aldrig planlægge, uden at han var med.

Vi har masser af tid kun med vores fælles biologiske (ikke at nogen af os længes specielt efter det - min søn er en del af familien på lige fod med vores fælles barn, og vi tænker ikke over, om han er fælles eller ej).

Anmeld Citér

4. marts 2015

lineog4

Jeg har faktisk først nu fattet det var fælles børn.

havde læst det som TS havde sine egne børn og en forholdsvis ny kæreste. Og i den situation ville jeg nu mene det var okay.

Men læste så lige indlægget igen, og tænker er der nogen gnidninger mellem dig og den kære teenager? Har selv haft teenager og en på vej - og lige så skønne de er, lige så møgirriterende og rædselsfulde kan de være. Hvis der er gnidninger, er jeg bange for at en alenetur til NY med streg under det jo er DINE børn og DIN kæreste vil give endnu flere gnidninger.

På den anden side, kan jeg sagtens forstå man bare ikke gider udleve sin drøm hvis man på forhånd kan forudsige sure miner, men hvad så med at vente til teenager har fået en mindre teenager hjerne og er skøn at tage med. De andre børn bliver jo så bare et par år ældre og det gør jo ikke noget med en tur til NY.

Og på den anden side kan det jo også være teenager faktisk bliver pragtfuld på en tur til NY, så I de andre dage hvor hun/han er rædselfuld bedre kan smile fordi I ved hvor vidunderlig han/hun kan være. 

At vælge en mand med barn, gør bare at nogen af de drømme man havde bliver lidt anderledes - ikke dårligere men anderledes. Og den lille familie med mor, far og børn på skøn ferie, hvor man oplever sammen, de små sover og man sidder og kigger hinanden forelsket i øjnene, ja der sidder man bare 3 og spiller kort i stedet. 

Anmeld Citér

4. marts 2015

Babyklokke

God-mor skriver:

Du har en helt forkert holdning til dine og mine børn. Du har valgt en mand med et barn, og det må du tage med som var det din egen! Hvor ville jeg bliver ked af det, hvis det var mit barn som ikke blev inviteret med på ferie, fordi papmor betaler. Så skal det barn gå og se på at i andre glæder jer og er glade, alt imens barnet ikke selv er inviteret. Nej det er dårlig stil. 

Slap dog af! 

Er du sikker på at det ikke er dig som har en hel forkert holdning???

For det har du ifølge mig! Så skru dig ned for din helligdom! 

Anmeld Citér

4. marts 2015

God-mor

Slap dog af! 

Er du sikker på at det ikke er dig som har en hel forkert holdning???

For det har du ifølge mig! Så skru dig ned for din helligdom! 

Jeg gider overhovedet ikke slappe af. At udelukke et barn fra en familieferie er ikke i orden, det kan sætte dybe spor hos et barn. 

Og så skriv lige pænt. 

Anmeld Citér

4. marts 2015

modesty

Abracadabra skriver:

Det skal da aldrig handle om økonomi, men om det enkelte familiemedlems følelser. Hvis bonus bliver sorteret fra grundet økonomi, er det jo præcis det samme som at sige at h*n ikke er lige så meget værd som de andre børn.

Ville du også tage på ferie med dine to yngste børn og lade den ældste blive hjemme med bedsterne hvis du ikke havde råd til at tage tre børn med??

Desuden er det vel en mulighed at far og bonusbarns mor bidrager lidt til den sidste billet.

Anmeld Citér

4. marts 2015

TNBC

Abracadabra skriver:

Jeg synes ikke det skal bunde ud i økonomi, men det handler om et barn, og et barns følelser.
Ville du efterlade et barn, fordi der kun er råd til at tage to andre med? Eller ville du vente eller finde en anden løsning, så alle børnene kan komme med?

En teenager behøver altså ikke have så mange flere udgifter, hvad tænker du på?
Hun skal have et sted at sove, og mad. Lommepenge har hun vel selv med..

Ja, flybillet kan blive dyr, men hvis man bestiller det hele i god tid, kan man finde gode tilbud, med fly og hotelværelse.

Jeg synes det er forkert at sætte det op i penge, og hvem der bestemmer.. Det er en familieferie, og hvis hun vælger at udlukke pigen, og så giver gaven til manden, og han spørg; Hvorfor skal X ikke med? Hvad skal hun så svare?

Anmeld Citér

4. marts 2015

Abracadabra

Yurie skriver:

Jeg synes ikke det skal bunde ud i økonomi, men det handler om et barn, og et barns følelser.
Ville du efterlade et barn, fordi der kun er råd til at tage to andre med? Eller ville du vente eller finde en anden løsning, så alle børnene kan komme med?

En teenager behøver altså ikke have så mange flere udgifter, hvad tænker du på?
Hun skal have et sted at sove, og mad. Lommepenge har hun vel selv med..

Ja, flybillet kan blive dyr, men hvis man bestiller det hele i god tid, kan man finde gode tilbud, med fly og hotelværelse.

Jeg synes det er forkert at sætte det op i penge, og hvem der bestemmer.. Det er en familieferie, og hvis hun vælger at udlukke pigen, og så giver gaven til manden, og han spørg; Hvorfor skal X ikke med? Hvad skal hun så svare?

Jeg kan nok bare godt forstå TS. Jeg har jo som sagt ingen personlig erfaring, men jeg kan godt følge hendes tankegang. 

Og det er vel hendes penge, hendes gave? 

Men den skal selvfølgelig times rigtigt. 

Anmeld Citér

4. marts 2015

TNBC

Abracadabra skriver:

Jeg kan nok bare godt forstå TS. Jeg har jo som sagt ingen personlig erfaring, men jeg kan godt følge hendes tankegang. 

Og det er vel hendes penge, hendes gave? 

Men den skal selvfølgelig times rigtigt. 

Ja, men det er en familieferie. Bonus er jo også familie. Hvorfor skal hun så udelukkes?

Og det er jo ikke bare en 14dages campingferie, men måske en engangsforestilling.

Ja, selvfølgelig er det hendes penge...

Anmeld Citér

4. marts 2015

Abracadabra

Yurie skriver:

Ja, men det er en familieferie. Bonus er jo også familie. Hvorfor skal hun så udelukkes?

Og det er jo ikke bare en 14dages campingferie, men måske en engangsforestilling.

Ja, selvfølgelig er det hendes penge...

De børn, jeg har båret i min krop og født, ER bare højere prioriteret end noget andet. Jeg ved godt, at man køber hele pakken med bonusbørn, MEN der er altså forskel på dine og mine. 

Det er vel sagens kerne. At man ikke må kunne se forskellen på dine og vores. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.