Ferie dilemma; med eller uden papbarn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2015

TNBC

Abracadabra skriver:

De børn, jeg har båret i min krop og født, ER bare højere prioriteret end noget andet. Jeg ved godt, at man køber hele pakken med bonusbørn, MEN der er altså forskel på dine og mine. 

Det er vel sagens kerne. At man ikke må kunne se forskellen på dine og vores. 

Ja men igen, bonus er jo farens. Hvad nu hvis han gerne vil have hende med, på familieferie, for det er hun, om ts har født hende eller ej. Og ts så vælger hende fra, hvordan ville du have det hvis dit barn blev valgt fra, fordi det ikke var din partners biologiske barn.

Som sagt små alm. Ferier kan sagtens planlægges uden bonus, men som den her, nej så synes jeg HELE familien skal med. Familie er ikke kun blod og DNA.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2015

Abracadabra

Yurie skriver:

Ja men igen, bonus er jo farens. Hvad nu hvis han gerne vil have hende med, på familieferie, for det er hun, om ts har født hende eller ej. Og ts så vælger hende fra, hvordan ville du have det hvis dit barn blev valgt fra, fordi det ikke var din partners biologiske barn.

Som sagt små alm. Ferier kan sagtens planlægges uden bonus, men som den her, nej så synes jeg HELE familien skal med. Familie er ikke kun blod og DNA.

Det finder jeg forhåbentlig aldrig ud af. Jeg planlægger at blive i mit ægteskab. 

Men hvis TS vil bruge sine egne penge på en ferie med sine børn og sin mand, så er det vel gavegiverens privilegium at invitere? 

Anmeld Citér

4. marts 2015

RGN

Profilbillede for RGN
Abracadabra skriver:

Det finder jeg forhåbentlig aldrig ud af. Jeg planlægger at blive i mit ægteskab. 

Men hvis TS vil bruge sine egne penge på en ferie med sine børn og sin mand, så er det vel gavegiverens privilegium at invitere? 

Selvfølgelig kan trådstarter selv vælge hvem hun vil invitere.

Men inviterede min mand mig på ferie med vores fælles barn og planlagde, at min den ældste fra et tidligere forhold skulle blive hjemme, så tror jeg faktisk at jeg ville ende ud med to delebørn og ikke kun et. 

Hvis min partner ikke anså bonusbarn som en del af familien, ville jeg have den holdning, at partner ikke kunne fungere i en sammenbragt familien og dermed ville jeg blive nødt til at ekskludere partner for at beskytte bonusbarnet.

Jeg kunne heller ikke respektere et menneske, der forskelsbehandlede min børn så groft.

Man kan ikke forlange, at folk skal elske deres bonusbørn lige så højt som deres egne, men man kan forlange, at de behandler dem ens.

Anmeld Citér

4. marts 2015

Abracadabra

RGN skriver:

Selvfølgelig kan trådstarter selv vælge hvem hun vil invitere.

Men inviterede min mand mig på ferie med vores fælles barn og planlagde, at min den ældste fra et tidligere forhold skulle blive hjemme, så tror jeg faktisk at jeg ville ende ud med to delebørn og ikke kun et. 

Hvis min partner ikke anså bonusbarn som en del af familien, ville jeg have den holdning, at partner ikke kunne fungere i en sammenbragt familien og dermed ville jeg blive nødt til at ekskludere partner for at beskytte bonusbarnet.

Jeg kunne heller ikke respektere et menneske, der forskelsbehandlede min børn så groft.

Man kan ikke forlange, at folk skal elske deres bonusbørn lige så højt som deres egne, men man kan forlange, at de behandler dem ens.

Men ville du så ikke være lidt uforstående overfor din mands behov? Hvis det ville være en dealbreaker for dig at blive inviteret på ferie uden begge dine børn, så er det jo noget i jeres ægteskab. Det samme gør sig ikke nødvendigvis gældende i TS's ægteskab. 

Det er jo en jungle at navigere rundt i de skrevne og uskrevne regler for sammensatte familier, men jeg forstår TS's trang til at have en ferie med egne børn. Og også hendes lyst til at bruge sin opsparing på en tur til NY. 

Men timing er alt. 

Anmeld Citér

4. marts 2015

Aprilbaby2015

Anonym skriver:

Hej.

Jeg drømmer om at bruge min opsparing på at tage mine børn (2 styks) og kæreste på ferie til new York.

Mit dilemma går i mellemtiden på, at min kæreste har et barn i de tidlige teenage år, fra et tidligere forhold. SKAL dette papbarn til mig med når familien tager på ferie, for mine opsparede penge, eller kan man tillade sig at tage på ferie; far, mor og fælles børn, når nu papmor betaler hele gildet selv, og det jo altså ikke er mit barn?

Ekstra info:

Det er tale om en ferie på 7-14 dage (den er ikke købt endnu så intet er sikkert)

Papbarn bor primært hos moren men er hos os mellem 3-5 dage hver anden uge

Der er ikke tale om et forsøg på at holde papbarnet ude af sin fars liv, blot et inderligt ønske fra min side om måske at kunne invitere mine egne børn og deres far med på ferie. Jeg øsnker ikke at skabe en følelse af ikke at høre til i familien eller at være mere udenforstående end et delebarn allerede er. Jeg vil bare gerne kunne nyde MINE børn og MIN kæreste for en kort stund på en ferie.

Jeg er vel papmor. 

Min mor valgte at betale for hende, mig, min kæreste og hans søn. 

Altså det er jo ikke hendes barnebarn, men hun ville alligevel ikke undvære ham uanset hvad. 

Så jeg siger ikke noget til din personlige holdninger eller dit valg, men jeg ser pap børn værende ligeså meget familie som ens egne. 

Jeg venter min egen søn her til april, og hvis han boede hos hos sin far med en anden kvinde end jeg, ville jeg da håbe at hun også havde samme synspunkt som jeg. 

Anmeld Citér

4. marts 2015

FruK

Abracadabra skriver:

De børn, jeg har båret i min krop og født, ER bare højere prioriteret end noget andet. Jeg ved godt, at man køber hele pakken med bonusbørn, MEN der er altså forskel på dine og mine. 

Men for faren er der vel ikke forskel på de tre?

Jeg kan sagtens forstå, at man måske ikke føler det samme for et bonusbarn.

Det er ikke dit biologiske barn, men din ægtefælles. Det er for mig noget med at respektere at ens partner har flere børn, som er lige vigtigefor ham - selvom de måske ikke er det for en selv.

Det følger efter min mening med, når man vælger en partner, som har  børn.

Spurgte lige min mand om han kunne finde på at invitere mig og vores datter til New York, uden min søn.

Hans svar var "Selvfølgelig ikke - det ville da være fuldstændig sindssygt!" 

Ok... Sindssygt er måske så meget sagt. Men jeg er glad for at han har den holdning - ellers var vi måske heller ikke sammen. 

TS, Det handler nok meget om din mands holdning til det. Måske synes han, at det er fint nok...?!

Anmeld Citér

4. marts 2015

Pikku Myy

Abracadabra skriver:

Jeg kan godt sætte mig ind i at de biologiske børn har højere prioritet. Et bonusbarn kan jo også i højere grad mistes igen end ens biologiske. Men jeg synes egentlig ikke det bør handle om moderens (eller faderens) familie, men om børnenes. TS' biologiske børn har en storesøster, som jeg går ud fra de ser som deres søster. Det er forhåbentlig en person der skal være en del af resten af deres liv. Hvorfor skal der være forskel dem imellem? Det giver mening i bonusbarn-bonusforælderkonstellationen, men ikke i søkendekonstellationen, og der mener jeg at den sidste bør vægte højest

Anmeld Citér

4. marts 2015

Babyklokke

God-mor skriver:

Jeg gider overhovedet ikke slappe af. At udelukke et barn fra en familieferie er ikke i orden, det kan sætte dybe spor hos et barn. 

Og så skriv lige pænt. 

Hvis du selv havde skrevet pænt, gad jeg slet ikke bruge min tid på dig. Men når du kommer med sådan en gang bræk, blev jeg nød til at kommentere. 

Er dit ord lov eller hvad?? For du lyder jo som om at ts er totalt galt på den, fordi hun ikke tænker ligesom dig! Måske du skulle tænke over hvordan du skriver fremover. 

Vi har vel alle vores egne holdninger, så hvorfor er du så nedladende i din besked?!!! 

Anmeld Citér

4. marts 2015

God-mor

Babyklokke skriver:

Hvis du selv havde skrevet pænt, gad jeg slet ikke bruge min tid på dig. Men når du kommer med sådan en gang bræk, blev jeg nød til at kommentere. 

Er dit ord lov eller hvad?? For du lyder jo som om at ts er totalt galt på den, fordi hun ikke tænker ligesom dig! Måske du skulle tænke over hvordan du skriver fremover. 

Vi har vel alle vores egne holdninger, så hvorfor er du så nedladende i din besked?!!! 

Hvordan er det dog du debattere? Hvis der er nogen her, som er nedladende så er det da dig, du høvler mig ned. Jeg har ikke skrevet nogen steder at mit ord er lov, og det har ikke været min hensigt at genere trådstarter. Jeg har bare skrevet min mening som den er, og det står jeg ved. 

Men hold lige en sober tone, jeg er ikke ude på at genere nogen som helst. 

Anmeld Citér

4. marts 2015

TNBC

Abracadabra skriver:

Nej det håber jeg heller ikke, men tænk hvordan du ville have det, hvis din nye mand ikke  ville have dine første børn med? 

Ja sin familie, som også tæller bonus. Og igen, det er fordi det er sådan en her ferie, som faren helt sikkert gerne vil opleve sammen med sin kone og TRE børn, ikke kun to. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.