Ferie dilemma; med eller uden papbarn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2015

TNBC

Jeg er vel papmor. 

Min mor valgte at betale for hende, mig, min kæreste og hans søn. 

Altså det er jo ikke hendes barnebarn, men hun ville alligevel ikke undvære ham uanset hvad. 

Så jeg siger ikke noget til din personlige holdninger eller dit valg, men jeg ser pap børn værende ligeså meget familie som ens egne. 

Jeg venter min egen søn her til april, og hvis han boede hos hos sin far med en anden kvinde end jeg, ville jeg da håbe at hun også havde samme synspunkt som jeg. 

Jeg ville gøre som din mor, min bror hsr en søn pg så har hans kæreste en dreng fra tidligere. Jeg ville invitere begge drenge, hvis jeg f.eks fik lydt til en tur i disneyland, for den store er ligeså meget min nevø som den lille. 

Og min far har to børnebørn, som han faktisk kun er familie med, på grund af min storebror(anden far end mig) men de er stadigvæk hans børnebørn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2015

TNBC

Babyklokke skriver:

Hvis du selv havde skrevet pænt, gad jeg slet ikke bruge min tid på dig. Men når du kommer med sådan en gang bræk, blev jeg nød til at kommentere. 

Er dit ord lov eller hvad?? For du lyder jo som om at ts er totalt galt på den, fordi hun ikke tænker ligesom dig! Måske du skulle tænke over hvordan du skriver fremover. 

Vi har vel alle vores egne holdninger, så hvorfor er du så nedladende i din besked?!!! 

Hun skrev sin mening, og så høvler du hende ned.. hun skrev jo ikke at hun var et dårligt menneske,  men at hun ikke kan tillade sig at rejse uden bonusbsrnet, som de fleste i den her tråd skriver. 

Jeg synes du er den der uhøflig i det her, ja du er velkommen til at have en mening, men at ligefrem skriver at det er noget bræk. Nej hendes ord er ikke lov, men hendes mening, at hun synes det er dybt forkert st udelukke sin mands barn, men det synes du måske bare er helt ok? 

Jeg synes virkelig du skal se på din måde at debattere på, for det er 

Anmeld Citér

4. marts 2015

Abracadabra

Yurie skriver:

Nej det håber jeg heller ikke, men tænk hvordan du ville have det, hvis din nye mand ikke  ville have dine første børn med? 

Ja sin familie, som også tæller bonus. Og igen, det er fordi det er sådan en her ferie, som faren helt sikkert gerne vil opleve sammen med sin kone og TRE børn, ikke kun to. 

Jamen hvis han inviterer, så bestemmer han, hvem der skal med. 

Men nu er det ikke ham, der inviterer. Det er hende. Og så må hun bestemme. 

Men igen (og igen og igen og igen) : Det skal selvfølgelig times, sådan at NY-turen ligger på et tidspunkt, hvor teenageren er på ferie med sin egen mor. 

Anmeld Citér

4. marts 2015

modesty

Det finder jeg forhåbentlig aldrig ud af. Jeg planlægger at blive i mit ægteskab. 

Men hvis TS vil bruge sine egne penge på en ferie med sine børn og sin mand, så er det vel gavegiverens privilegium at invitere? 

Tja, hvis hun gerne vil såre sin bonus og gøre sin mand sur. Men det kunne jo tænkes at hun gerne vil bibeholde en god stemning i hjemmet.

Det er jo ikke sådan et sundt parforhold fungerer. "Mine penge, så derfor bestemmer JEG at DIT barn ikke skal med." Så var jeg i hvert fald den der var skredet, det er helt sikkert.

Hvis du havde et barn fra tidligere og din mand bestemte at I skulle to uger til Thailand uden dit store barn, ville du så synes at det var helt cool?

Jeg er for så vidt helt enig med dig i at der selvfølgelig er forskel på dine og mine - rent følelsesmæssigt. Men det er ikke det samme som at der skal forskelsbehandles.

Anmeld Citér

4. marts 2015

TNBC

Abracadabra skriver:

Jamen hvis han inviterer, så bestemmer han, hvem der skal med. 

Men nu er det ikke ham, der inviterer. Det er hende. Og så må hun bestemme. 

Men igen (og igen og igen og igen) : Det skal selvfølgelig times, sådan at NY-turen ligger på et tidspunkt, hvor teenageren er på ferie med sin egen mor. 

Hvis min mand kom med sådan en stor rejse som overraskelse,  og sagde; y og z skal med, men ikke x, fordi hun ikke er hans barn, ville jeg sku nok se sådan her ud  

Det har jo ikke noget at gøre med at time noget, det har at gøre, at manden sikkert gerne vil have sine 3 børn med, på en stor familieferie. Og jeg synes ikke det skal sammeligned med at hun ogdå er på ferie med sin mor, hun vil jo sikkert også gerne opleve noget fedt med sin far, og en tur til NY er sku en stor ting, og igen igen igen, synes jeg er en ferie for ALLE fem, som en familie.

Så kan han jo også vælge at en dag at det ku  er datteren kommer med på ferie, og de to andre bliver hjemme.

Anmeld Citér

4. marts 2015

Loa

Har TS overhovedet bidraget med svar her? 

Tænker det måske er relevant at vide hvad TS mand siger til det at udelade hans eget barn. (Beklager hvis jeg har misset det)

Anmeld Citér

4. marts 2015

TNBC

Loa skriver:

Har TS overhovedet bidraget med svar her? 

Tænker det måske er relevant at vide hvad TS mand siger til det at udelade hans eget barn. (Beklager hvis jeg har misset det)

Jeg tror det er meningen at det skal være en overraskelse til manden.

Anmeld Citér

4. marts 2015

Babyklokke

Yurie skriver:

Hun skrev sin mening, og så høvler du hende ned.. hun skrev jo ikke at hun var et dårligt menneske,  men at hun ikke kan tillade sig at rejse uden bonusbsrnet, som de fleste i den her tråd skriver. 

Jeg synes du er den der uhøflig i det her, ja du er velkommen til at have en mening, men at ligefrem skriver at det er noget bræk. Nej hendes ord er ikke lov, men hendes mening, at hun synes det er dybt forkert st udelukke sin mands barn, men det synes du måske bare er helt ok? 

Jeg synes virkelig du skal se på din måde at debattere på, for det er 

Hvis du nu læser hendes besked, så står der faktisk direkte 'DU har en helt forkert holdning'. 

Havde hun bare skrevet, 'jeg syntes'. Men det gør hun ikke. 

Anmeld Citér

4. marts 2015

Loa

Yurie skriver:

Jeg tror det er meningen at det skal være en overraskelse til manden.

Så skal man edderdælme være sikker i sin sag så det ikke bliver en rigtig skod overraskelse 

Anmeld Citér

4. marts 2015

TNBC

Loa skriver:

Så skal man edderdælme være sikker i sin sag så det ikke bliver en rigtig skod overraskelse 

Ja, det er også det jeg frygter. Hvis hun siger nej til bonus, og faren bliver skuffet.. det er noget farligt at lave en overraskelse med.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.