Særskilt økonomi eller fælles? Før og efter børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2015

Chevro

Ville være fedt med anonym svarmulighed :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2015

migxher

Anonym skriver:

Som jeg ser det er der fordele og ulemper vil begge dele.

Vi har valgt at 50/50 pga. min kærestes lån og at vi vil undgå at "få lommepenge" hvis jeg vil bruge 3000 kr. på tøj den ene måned så vil jeg kunne det uden at skulle forklare/forsvare det.

For mig er økonomi lidt roden til alt ondt. Frygten for det skulle blive sådan at så køber han tøj for 1000 kr. så skal/må jeg også. Har I ikke nogle episoder hvor I synes den anden hat fråset med pengene? 

Det har vi endnu ikke Været ude for. Men nu har vi også begge samme forbrug, altså ingen af os bruger flere penge end den anden. Jo engang i mellem, men så længe der er penge til det har jeg intet imod at han f.eks en måned bruger flere penge end mig. 

Anmeld

3. februar 2015

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Ville være fedt med anonym svarmulighed :-)

Beklager det kunne jeg ikke krydse af 

Anmeld

3. februar 2015

Clisolka

Ingen fællesøkonomi her! 

Jeg har en kæreste som har meget svært ved at styre sine penge 

Anmeld

3. februar 2015

Chevro

Anonym skriver:

Beklager det kunne jeg ikke krydse af 

Helt ok! 

Anmeld

3. februar 2015

M (:

Anonym skriver:

Okay var også det jeg tænkte var løsningen for os.

Jeg synes i hvert fald det er rart, at jeg kan bruge mine penge som jeg vil og han hans som han vil - vi er slet ikke enige om, hvad der er spild af penge  

Anmeld

3. februar 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Vi har valgt at 50/50 pga. min kærestes lån og at vi vil undgå at "få lommepenge" hvis jeg vil bruge 3000 kr. på tøj den ene måned så vil jeg kunne det uden at skulle forklare/forsvare det.

For mig er økonomi lidt roden til alt ondt. Frygten for det skulle blive sådan at så køber han tøj for 1000 kr. så skal/må jeg også. Har I ikke nogle episoder hvor I synes den anden hat fråset med pengene? 

Her snakker vi om tingene inden der investeres - og det er næsten lige meget hvad det er dog er der en bagatel grænse 

Vi har hver vores konto men fælles økonomi - dvs der er lige meget hvem der betaler for hvad og hvem der betaler hvor meget til budgettet bare det går op

Anmeld

3. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Aldrig! Da det jo handler om kommunikation

Forstår ikke man vil dele sit liv og få børn sammen (som jo kæder en sammen for resten af livet), men at man ikke vil dele sine penge.. For mig virker det så lidt nærrighedsagtigt. Men det er jo bare min mening, folk må gøre som det passer dem bedst.

Anmeld

3. februar 2015

Milas14

Her er det blevet fælles for en måned siden. Alt bliver puttet i en fælles pulje og så får vi hver især det samme at snolde for!.. 

Jeg har 10.000 udbetalt

min kæreste har ca 30.000 udbetalt 

Anmeld

3. februar 2015

Nystart

Vi har 100% fælles....og har haft det hele tiden.... 

jeg har datter fra tidligere... og vi venter nu fælles barn..

jeg har gæld mm jeg betaler af og får kun godt 5000 kr udbetalt... så her er det ham der forsørger os.... og har har ikke så meget som en krone han skylder..

vi har valgt at bo og leve sammen og det er på alle punkter....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.