Særskilt økonomi eller fælles? Før og efter børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.995 visninger
65 svar
70 synes godt om
3. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej Alle,

Er lidt nysgerrig omkring hvordan andre par kører deres økonomi.

Har i hver jeres økonomi eller deler i alt 50/50

Da i fik børn (hvis I har) forsatte I så på samme måde eller ændrede i fordelingen?

Jeg får udbetalt 17.000 kr. hver måned (stiger yderligere i år) og har ingen personlige lån. (Vi har begge huslån)

Min kæreste får udbetalt 14.000 kr. og har et lån (til mig) som han afdrager med 1000 kr. om måneden.

Jeg har ca. 7500 kr. til sjov og spas og han 3.500 kr. (De 1000 kr. han afdrager til mig ryger på min opsparing.

Jeg sparer op til 5000 kr. op hver måned, han 500-1000 kr. Vi har ikke fælles økonomi men deler alt 50/50.

Jeg har sagt at den dag vi er så heldige at få en barn vil jeg gerne forsætte med særskilt økonomi men vil gerne betale lidt mere til budgettet. Lyder det ikke fair nok - vi har altid kørt det sådan at alt er lige da vi egentlig ønsker det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2015

migxher

Vi venter barn til marts og har netop lige været i banken og lavet fælles konto, så vi har fælles økonomi nu. Hvad der er mit er hans, og hvad der er hans er mit. Nu tjener vi også det samme, begge på su og har ens udgifter og samme forbrug, så det faldt os ligesom bare naturlig (:

Anmeld

3. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej Alle,

Da i fik børn (hvis I har) forsatte I så på samme måde eller ændrede i fordelingen?

Jeg får udbetalt 17.000 kr. hver måned (stiger yderligere i år) og har ingen personlige lån. (Vi har begge huslån)

Min kæreste får udbetalt 14.000 kr. og har et lån (til mig) som han afdrager med 1000 kr. om måneden.

Jeg har ca. 7500 kr. til sjov og spas og han 3.500 kr. (De 1000 kr. han afdrager til mig ryger på min opsparing.

Jeg sparer op til 5000 kr. op hver måned, han 500-1000 kr. Vi har ikke fælles økonomi men deler alt 50/50.

Jeg har sagt at den dag vi er så heldige at få en barn vil jeg gerne forsætte med særskilt økonomi men vil gerne betale lidt mere til budgettet. Lyder det ikke fair nok - vi har altid kørt det sådan at alt er lige da vi egentlig ønsker det.

Folk kører det jo fuldstændig som de vil

Her fik vi fælles økonomi i det øjeblik vi flyttede sammen, og for OS er det, det eneste rigtige, når man vælger at dele sit liv med en anden.

Anmeld

3. februar 2015

migxher

Og ja lige en tilføjelse, der er jo ingen rigtig eller forkert måde at gøre det på, man skal da gøre hvad der fungerer for en som par (:

Anmeld

3. februar 2015

Anonym trådstarter

Som jeg ser det er der fordele og ulemper vil begge dele.

Vi har valgt at 50/50 pga. min kærestes lån og at vi vil undgå at "få lommepenge" hvis jeg vil bruge 3000 kr. på tøj den ene måned så vil jeg kunne det uden at skulle forklare/forsvare det.

For mig er økonomi lidt roden til alt ondt. Frygten for det skulle blive sådan at så køber han tøj for 1000 kr. så skal/må jeg også. Har I ikke nogle episoder hvor I synes den anden hat fråset med pengene? 

Anmeld

3. februar 2015

M (:

Anonym skriver:

Hej Alle,

Vi kører det på samme måde som jer (dog betaler man lidt mere af det fælles, hvis man i en periode tjener markant mere end den anden). Vi har et barn og venter nummer to til maj. 

Anmeld

3. februar 2015

Mor1986

Vi har fælles økonomi og fik det allerede før vi fik barn. 

Jeg har været under uddannelse o min mand tjente langy mere end mig. Men der har ikke været nogen problemer med at vi fik fælles økonomi. Jeg kan kan godt lide det kører på den her måde. For så er der ikke nogen der føler de betaler mere end den anden. Og pengene ryger jo i samme pulje.

vi bor sammen har barn sammen og er fælles om alt

Anmeld

3. februar 2015

Anonym trådstarter

Er klar over der ikke er noget rigtig måde at gøre det på, er blot nysgerrig 

Anmeld

3. februar 2015

Anonym trådstarter

Mor1986 skriver:

Vi har fælles økonomi og fik det allerede før vi fik barn. 

Jeg har været under uddannelse o min mand tjente langy mere end mig. Men der har ikke været nogen problemer med at vi fik fælles økonomi. Jeg kan kan godt lide det kører på den her måde. For så er der ikke nogen der føler de betaler mere end den anden. Og pengene ryger jo i samme pulje.

vi bor sammen har barn sammen og er fælles om alt

Kan godt følge dig i at den ene ikke betaler mere end den anden f.eks 70/30 men i realiteten så er det jo det i gør, hvis den ene får mere udbetalt 

Anmeld

3. februar 2015

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Vi kører det på samme måde som jer (dog betaler man lidt mere af det fælles, hvis man i en periode tjener markant mere end den anden). Vi har et barn og venter nummer to til maj. 

Okay var også det jeg tænkte var løsningen for os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.