så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Herhjemme har vi hver især to efternavne. Min mand har to, da hans forældre er skilt og jeg har to, fordi mine forældre "kun" er kærester 
Nu skal vi så have døbt vores datter Katrine og er i tvivl om efternavne.
Vi er enige om, at det klinger bedst med to efternavne. Men jeg har svært ved at vælge mellem min "mors" eller min "fars" og min mand har det på samme måde.
Derfor har vi talt om at give hende alle fire efternavne og så kun bruge de to - det første og det sidste. Så det kun er "på papiret", at hun har fire.
Når jeg fortæller dette til folk, bliver det modtaget med enten grin eller et "ej, det er da synd"...
Hvorfor er det synd?
Hvad har i andre gjort?
jeg har stemt blankt da jeg ikke ved hvilke efternavne i har (om de er lange eller korte osv.) men herhjemme har min søn "bare" fået mit efternavn som mellemnavn og sin fars som efternavn mens min datter er noget mere avanceret, for hun har fire navne sat sammen; Elise efter min farmor, Cordua som mellemnavn (min tipoldefars efternavn) og så Folkmann-Jensen som efternavn... det er sammensat af min kærestes efternavn og hans oldefars efternavn...
hvis I vælger at sammensætte nogle af navnene og der er under 2000 der hedder navnene, så skal I lige huske at I skal kunne bevise slægtskab...
Anmeld