Vi venter vores første barn, og h*n kommer til at få enten et eller begge af min kærestes navne.
Jeg har min mors som mellemnavn og min fars som efternavn.
Min kæreste har ligeledes to navne. Han bruger dog sjældent sit efternavn... Men oftest kun sit fornavn og mellemnavn... Så vi overvejer at bruge hans mellemnavn som efternavn.
Jeg har valgt ikke at "videreføre" mine efternavne... Min mor har det helt ok med det... Min far blev først lidt skuffet... Men så sagde jeg meget bestemt til ham, at det er vores barn og 100% vores beslutning... Og at barnet er lige så meget en del af vores familie, uanset hvilket navn det får. Jeg synes overhovedet ikke, min far skulle blande sig i det... Og det kunne han egentlig også godt se, da vi fik snakket om det.
Jeg synes virkelig ikke, at jeres mødre kan være bekendt at blive skuffede over jeres valg/fravalg... Synes bare de skal være lykkelige over et dejligt barnebarn... Og respektere jeres valg.
Jeg er glad for, at jeg fik talt med min far om det... Og nu er der ikke nogen, der bliver skuffede. Jeg føler ikke, at barnet får mindre tilknytning til mig eller min familie overhovedet... Jeg ser bare ingen grund til mange navne... Og synes, at min kærestes navn er fint :-) også selv om vi har et bedre forhold til min familie end til min kærestes familie, som vi ikke ser så meget. Vi har bare valgt det navn, som vi synes lyder bedst.... Og så er det helt ligemeget om det oprindeligt kommer fra min familie eller hans.
Anmeld