Barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2015

Chevro

Omsorgsgiver skriver:

Jo, men det er alligevel en del måneder det er sådan. Jeg har kun ret til barsel med løn i 14 uger. Altså til barnet er 3 mdr og så er de resterende 8 mdr ca med så lav en indkomst  Kæresten tager 4 uger's barselsorlov i forlængelse med de 14 dage han også har. 

Men så får du jo 2 gange børnepenge, de må jo da også være en hjælp?

Men om man kan leve af de penge eller ej, afhænger jo klart af hvordan man har sat sig økonomisk?

Nogle sidder jo mega billigt i en lejelejlighed, og får nogle tilskud osv, andre har hus, biler, hund osv osv. Og hvordan man lever ellers

Men 9000,- for at man går hjemme, og bare nusser om sin bebs - det er jo da alligevel en pæn slat  Uanset om man tjener mere eller mindre ellers.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2015

Chevro

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har lige fået brev fra udbetaling Danmark at jeg har ret til barselsdagpenge når jeg ikke kan få min løn mere. De skriver at jeg kan få 3129 om ugen før skat. Det giver lidt over 12000 kr før skat. Jeg betaler 39 procent i skat så når det er trukket fra er der ikke meget mere. Jeg vil kun kunne komme til at betale ind til mit budget.  Vil ikke have penge til overs til mad osv. Jeg er samboende med min kæreste der også er far til barnet. Sammen har vi en datter på 3 år og jeg er gravid og har termin D. 28/1. 

Det kan da ikke passe at jeg ikke kan få mere i barselsdagpenge!!??? Er der ikke sket en skrivefejl tror I? Der er da ingen der kan leve sådan med 2 små børn!! 

Men hvornår fik du brev om det? Hvor længe før din termin?

Anmeld

15. januar 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Omsorgsgiver skriver:

Det er rigtigt ja, men man skal jo altså også kunne leve! Det kan da ikke passe at man nærmest skal straffes for at have fast arbejde! Jeg føler det bare er forkert at jeg nul kroner har når alt er betalt! Det har jeg det altså ikke godt med  Og nej... Jeg er ikke forkælet.. Køber aldrig tøj eller makeup til mig selv eller andet godt. Så det er ikke derfor jeg vil komme til at mangle de penge... (Ikke at jeg skriver at du mener jeg er forkælet)

Du bliver ikke straffet, du får jo penge og sikkert også flere end hvis du ikke havde et arbejde. Desuden så bidrager du da til husholdningen hvis du bruger de der 10.000 kr cirka udbetalt på faste udgifter, mad og med mere. 

Graviditet er nu engang et valg, det vil have økonomiske konsekvenser. Jeg tror dog godt i kan få det til at fungere. Din kæreste lyder som om han gerne vil bidrage lidt mere! 

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Chevro skriver:

Det afhænger jo af den indkomst du har inden også?

Men hvis dit personfradrag ca er 3500,- så har du omk. 9000,- efter skat. 

Føste gang jeg var på barsel, fik jeg 6700,- udbetalt i barselsdagpenge - så denne gang er det noget mere, da jeg har arbejde nu. 

Nu er jeg lige inde og kigge og mit skattefrie fradrag i måneden er på 5480. Kan du regne ud hvad jeg nogenlunde vil få så?

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Chevro skriver:

Men så får du jo 2 gange børnepenge, de må jo da også være en hjælp?

Men om man kan leve af de penge eller ej, afhænger jo klart af hvordan man har sat sig økonomisk?

Nogle sidder jo mega billigt i en lejelejlighed, og får nogle tilskud osv, andre har hus, biler, hund osv osv. Og hvordan man lever ellers

Men 9000,- for at man går hjemme, og bare nusser om sin bebs - det er jo da alligevel en pæn slat  Uanset om man tjener mere eller mindre ellers.

Jo, jo børnepengene er også en stor hjælp. 

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Chevro skriver:

Men hvornår fik du brev om det? Hvor længe før din termin?

Idag. Jeg tjekker nemlig min eboks hver dag.

Anmeld

15. januar 2015

Chevro

Omsorgsgiver skriver:

Nu er jeg lige inde og kigge og mit skattefrie fradrag i måneden er på 5480. Kan du regne ud hvad jeg nogenlunde vil få så?

9771,- Er hvad jeg kommer frem til. 

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Demosan skriver:

Du bliver ikke straffet, du får jo penge og sikkert også flere end hvis du ikke havde et arbejde. Desuden så bidrager du da til husholdningen hvis du bruger de der 10.000 kr cirka udbetalt på faste udgifter, mad og med mere. 

Graviditet er nu engang et valg, det vil have økonomiske konsekvenser. Jeg tror dog godt i kan få det til at fungere. Din kæreste lyder som om han gerne vil bidrage lidt mere! 

Ikke til husholdningen men til vores fælles budget. Altså jeg vil ikke kunne komme til at kunne betale til mad, benzin osv.

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Chevro skriver:

9771,- Er hvad jeg kommer frem til. 

Ok. Så hjælper det på det. Så er jeg mere rolig! Tak skal du have! 

Anmeld

15. januar 2015

migxher

Ja man bliver ikke rig af at gå på barsel (:
Men jeg synes da kun det er fair at din man betaler lidt ekstra i den periode du så til gengæld går hjemme og passer JERES barn fuld tid, og på den måde giver barnet en god start på livet. Medmindre han selvfølgelig hellere selv vil tage barsel så du kan komme ud og arbejde. Et barn er et fælles projekt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.