Barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2015

LJMNA

hvad er din normale timeløn og hvor mange timer arbejder du om ugen? Det er de oplysninger som udbetaling dk udregner barselsdagpenge ud fra, du kan se hvordan de regner det ud inde på borger. self kan der ske fejl men tror det sker yderst sjællent.

Min egen sats var maks sats så noget højere. 

men hvis i ikk har fælles økonomi så kunne i måske aftale at din mand/kæreste gav lidt mere under barslen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2015

FruK

Omsorgsgiver skriver:

Jeg tænker mere på at han skal betale alt mad, til husholdning, benzin osv. Det har min samvittighed det ikke godt med 

Hvorfor - det er jo JERES barn du er på barsel med? 

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Carina:-) skriver:

Men det er jo kort tid det trods alt drejer sig om,og et barn er jo et fælles "projekt" så mon ikke han klarer at ofre de penge for jeres fælles barn-

Alternativt kan han jo tage resten af barslen- 

Glæd dig over at vi trods alt bor i et land der betaler folk for at få børn det er ikke en selvfølge i ret mange lande. Der betaler folk selv.

Jo, men det er alligevel en del måneder det er sådan. Jeg har kun ret til barsel med løn i 14 uger. Altså til barnet er 3 mdr og så er de resterende 8 mdr ca med så lav en indkomst  Kæresten tager 4 uger's barselsorlov i forlængelse med de 14 dage han også har. 

Anmeld

15. januar 2015

Sprit25

Men det er jo kort tid det trods alt drejer sig om,og et barn er jo et fælles "projekt" så mon ikke han klarer at ofre de penge for jeres fælles barn-

Alternativt kan han jo tage resten af barslen- 

Glæd dig over at vi trods alt bor i et land der betaler folk for at få børn det er ikke en selvfølge i ret mange lande. Der betaler folk selv.

Helt enig! Plus vi hvert kvartal får penge af staten for at passe vores eget barn!

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
LJMNA skriver:

hvad er din normale timeløn og hvor mange timer arbejder du om ugen? Det er de oplysninger som udbetaling dk udregner barselsdagpenge ud fra, du kan se hvordan de regner det ud inde på borger. self kan der ske fejl men tror det sker yderst sjællent.

Min egen sats var maks sats så noget højere. 

men hvis i ikk har fælles økonomi så kunne i måske aftale at din mand/kæreste gav lidt mere under barslen.

140 kr i timen og jeg har 28 timer i ugen. 

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
FruK skriver:

Hvorfor - det er jo JERES barn du er på barsel med? 

Vi har ikke fælles konto til mad osv. Nok derfor. Jeg ved det ikke... Jeg syntes bare at når man bor under samme tag så skal man også være med til at give. 

Anmeld

15. januar 2015

lillespir26

Hos os er vi ikke gift men siden vi flyttede sammen for snart 5 år siden gik alle penge til en fælles kasse så kan heller ikke forstå i ikke gør det 

Anmeld

15. januar 2015

Carina:-)

Omsorgsgiver skriver:

Vi har ikke fælles konto til mad osv. Nok derfor. Jeg ved det ikke... Jeg syntes bare at når man bor under samme tag så skal man også være med til at give. 

Og det gør du også- du giver jeres barn en tryg og god start ved at tage dig af det -

Det kan man ikke betale sig fra  ,for ingen gør det bedre end forældrene  

Din kæreste kan da umuligt synes det er urimeligt at han betaler lidt ekstra i få mdr for at jeres fælles barn får en god start - det kan jo ikke komme bag på ham at der er noget der hedder barsel .

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
lillespir24 skriver:

Hos os er vi ikke gift men siden vi flyttede sammen for snart 5 år siden gik alle penge til en fælles kasse så kan heller ikke forstå i ikke gør det 

Kæresten vil ikke have fælles økonomi. Det er derfor. Vi har fælles budget men ellers ikke fælles økonomi.

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Og det gør du også- du giver jeres barn en tryg og god start ved at tage dig af det -

Det kan man ikke betale sig fra  ,for ingen gør det bedre end forældrene  

Din kæreste kan da umuligt synes det er urimeligt at han betaler lidt ekstra i få mdr for at jeres fælles barn får en god start - det kan jo ikke komme bag på ham at der er noget der hedder barsel .

Nej, nej, det udtaler han sig heller ikke om. Han mener også at det må være en fejl at jeg kun får så lidt... Men ellers er der ingen brok overhovedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.