Barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.043 visninger
71 svar
72 synes godt om
15. januar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg har lige fået brev fra udbetaling Danmark at jeg har ret til barselsdagpenge når jeg ikke kan få min løn mere. De skriver at jeg kan få 3129 om ugen før skat. Det giver lidt over 12000 kr før skat. Jeg betaler 39 procent i skat så når det er trukket fra er der ikke meget mere. Jeg vil kun kunne komme til at betale ind til mit budget.  Vil ikke have penge til overs til mad osv. Jeg er samboende med min kæreste der også er far til barnet. Sammen har vi en datter på 3 år og jeg er gravid og har termin D. 28/1. 

Det kan da ikke passe at jeg ikke kan få mere i barselsdagpenge!!??? Er der ikke sket en skrivefejl tror I? Der er da ingen der kan leve sådan med 2 små børn!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2015

anynom

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har lige fået brev fra udbetaling Danmark at jeg har ret til barselsdagpenge når jeg ikke kan få min løn mere. De skriver at jeg kan få 3129 om ugen før skat. Det giver lidt over 12000 kr før skat. Jeg betaler 39 procent i skat så når det er trukket fra er der ikke meget mere. Jeg vil kun kunne komme til at betale ind til mit budget.  Vil ikke have penge til overs til mad osv. Jeg er samboende med min kæreste der også er far til barnet. Sammen har vi en datter på 3 år og jeg er gravid og har termin D. 28/1. 

Det kan da ikke passe at jeg ikke kan få mere i barselsdagpenge!!??? Er der ikke sket en skrivefejl tror I? Der er da ingen der kan leve sådan med 2 små børn!! 

Det lyder meget rigtigt - man bliver ikke rig af at gå på barsel. 

Har du husket at trække dit personfradrag fra? 

Anmeld

15. januar 2015

Mortiltopiger..

Det passer altså, jeg for det samme og har også to børn...

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Mortiltopiger.. skriver:

Det passer altså, jeg for det samme og har også to børn...

Men hvordan kan du få det til at løbe rundt?? Betaler din mand så bare alt mad, husholdning osv??

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
JulieWH skriver:

Det lyder meget rigtigt - man bliver ikke rig af at gå på barsel. 

Har du husket at trække dit personfradrag fra? 

Nej altså jeg har bare regnet ud med sådan nogenlunde med de 39 procent jeg betaler i skat. 

Vidste godt at man ikke fik guld og grønne skove men alligevel... Man bliver jo nærmest straffet fordi man har et fast arbejde... Føler mig næsten tvunget til at starte op på arbejde igen. Er jo synd for min kæreste at han skal betale ALT fordi alle mine penge er gået til budgettet!

Anmeld

15. januar 2015

Sandratoft

Omsorgsgiver skriver:

Nej altså jeg har bare regnet ud med sådan nogenlunde med de 39 procent jeg betaler i skat. 

Vidste godt at man ikke fik guld og grønne skove men alligevel... Man bliver jo nærmest straffet fordi man har et fast arbejde... Føler mig næsten tvunget til at starte op på arbejde igen. Er jo synd for min kæreste at han skal betale ALT fordi alle mine penge er gået til budgettet!

Det bliver ca 9500 Har i ikke lagt noget til side? Min kæreste tager også 2 måneders barsel når jeg starter i skole igen til februar, og der har vi sparet op så vi ikke kommer til at mærke det

Anmeld

15. januar 2015

FruK

Når du betaler til budgetten betaler han jo ikke ALT. 

Men jo, det er rigtigt -det er jo dagpengesatsen.

Det er ikke meget, men ligefrem synd for din kæreste, synes jeg nu ikke det er. I er jo en familie og skal vel deles om at få det til at løbe rundt - også selvom du ikke tjener så meget i en periode - det er jo jeres fælles projekt at få de børn, du er på barsel med.

Anmeld

15. januar 2015

Carina:-)

Omsorgsgiver skriver:

Men det er jo kort tid det trods alt drejer sig om,og et barn er jo et fælles "projekt" så mon ikke han klarer at ofre de penge for jeres fælles barn-

Alternativt kan han jo tage resten af barslen- 

Glæd dig over at vi trods alt bor i et land der betaler folk for at få børn det er ikke en selvfølge i ret mange lande. Der betaler folk selv.

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Sandratoft skriver:

Det bliver ca 9500 Har i ikke lagt noget til side? Min kæreste tager også 2 måneders barsel når jeg starter i skole igen til februar, og der har vi sparet op så vi ikke kommer til at mærke det

Nej, har vi ikke. Da jeg var på barsel med min datter fik jeg da mere og der havde vi heller ikke sparet noget op... Vi klarede os. Men det tvivler jeg på at vi gør nu 

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
FruK skriver:

Når du betaler til budgetten betaler han jo ikke ALT. 

Men jo, det er rigtigt -det er jo dagpengesatsen.

Det er ikke meget, men ligefrem synd for din kæreste, synes jeg nu ikke det er. I er jo en familie og skal vel deles om at få det til at løbe rundt - også selvom du ikke tjener så meget i en periode - det er jo jeres fælles projekt at få de børn, du er på barsel med.

Jeg tænker mere på at han skal betale alt mad, til husholdning, benzin osv. Det har min samvittighed det ikke godt med 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.