Barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2015

Chevro

Omsorgsgiver skriver:

Ok. Så hjælper det på det. Så er jeg mere rolig! Tak skal du have! 

Velbekomme

Men hvis i kommer til at sidde så hårdt i det, så vil jeg da lige forsøge at ændre nogle ting i dagligdagen som gør at man evt. kan få lidt mere. 

Det skal jo være en dejlig ting at være på barsel - og ikke en tid hvor man sidder stenet derhjemme i sofaen, uden at have råd til at køre i bilen, tage en tur ned i byen med sin mødregruppe osv evt.?

Der må kunne være en del mere at gøre med, hvis i rokere lidt i jeres indbetalinger osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2015

Flomse

De har nok beregnet det ud fra dine 28 timer og ikke fuldtid. Det gør man jo også med dagpengene.  

Men nej, man bliver ikke rig af at gå på barsel

Anmeld

15. januar 2015

FruStolpe

Det virker rigtig nok. 

Jeg er gået ca 7000 ned i løn efter jeg kom på BDP, og det kan dæleme mærkes. 

Så satsen er sikkert ud fra at du har arbejdet 28/ugen... Desværre må der skæres luksus fra de sidste måneder 

Anmeld

15. januar 2015

Mussepigen4

Hvad får man så hvis man er på dagpenge efter endt uddannelse når man skal føde?  Ca?

Anmeld

16. januar 2015

FrkGranger

MiaP skriver:

Hvad får man så hvis man er på dagpenge efter endt uddannelse når man skal føde?  Ca?

Hvis du er i a-kasse vil du få dimittend sats som er på 3000 et eller andet

Anmeld

16. januar 2015

FrkGranger

Håber da du kan få det til at løbe rundt...

Men ikke får at være grov så ville du jo heller ikke få mere hvis du mistede dit arbejde....

Anmeld

16. januar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
FrkGranger skriver:

Håber da du kan få det til at løbe rundt...

Men ikke får at være grov så ville du jo heller ikke få mere hvis du mistede dit arbejde....

Efter at der er blevet regnet på det så får jeg mere end hvad jeg troede til at starte med så jeg er fortrøstningsfuld. Kæresten tager det stille og roligt og siger at det nok skal gå.

Anmeld

16. januar 2015

Gabriel

Jeg får udbetalt 7.700 kr i barselsdagpenge og min kæreste får udbetalt 6.500 kr i kontanthjælp. Vi har dog kun et barn. Men tror desværre ikke der er sket en fejl. 

Det er økonomisk hårdt, især fordi vores søn er født med hold i nakken så vi går til kiropraktor flere gange om ugen med ham men vi får det da til at løbe rundt 

Anmeld

16. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Omsorgsgiver skriver:

Nej altså jeg har bare regnet ud med sådan nogenlunde med de 39 procent jeg betaler i skat. 

Vidste godt at man ikke fik guld og grønne skove men alligevel... Man bliver jo nærmest straffet fordi man har et fast arbejde... Føler mig næsten tvunget til at starte op på arbejde igen. Er jo synd for min kæreste at han skal betale ALT fordi alle mine penge er gået til budgettet!

Jeg synes nu ikke det er synd at hsn betaler for at mor skal passe på hans børn. 

Jeg får kun su (5000kr) så min kæreste betaler det meste. 

Anmeld

16. januar 2015

Sprit25

Omsorgsgiver skriver:

Det er rigtigt ja, men man skal jo altså også kunne leve! Det kan da ikke passe at man nærmest skal straffes for at have fast arbejde! Jeg føler det bare er forkert at jeg nul kroner har når alt er betalt! Det har jeg det altså ikke godt med  Og nej... Jeg er ikke forkælet.. Køber aldrig tøj eller makeup til mig selv eller andet godt. Så det er ikke derfor jeg vil komme til at mangle de penge... (Ikke at jeg skriver at du mener jeg er forkælet)

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du mener du bliver straffet? Du får fuld løn under stor del af barslen og den sidste del får du så stadig noget under! Jeg synes det er en forkølet holdning. Hvis du ikke havde arbejde fik du KH???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.