Barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2015

Mortiltopiger..

Omsorgsgiver skriver:

Men det påvirker ikke dig at du har nul kroner efter alt jeres fælles er betalt?? Trækker du bare på manden så?

Jo helt vildt - men der er bare ikke noget at gøre ved det jo? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2015

Uventetmor

Omsorgsgiver skriver:

Jeg tænker mere på at han skal betale alt mad, til husholdning, benzin osv. Det har min samvittighed det ikke godt med 

Det er jo et fælles projekt at få børn og selvfølgelig skal det gå ud over hans økonomi også. Det er jo ikke dit problem alene. I og med du får mindre udbetalt må han spæde mere til. Det kan jo ikke lade sig gøre at få et barn uden en kæreste/kone der er på barsel og har deraf nedsat løn og indkomst i en periode. Men synes da godt nok det lyder lidt uforsvarligt at I ikke har undersøgt det inden i fik et barn mere. Det første jeg tjekkede da jeg blev gravid - det var da om vi havde råd til en indkomstnedgang når jeg skulle på barsel...

Anmeld

27. januar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Uventetmor skriver:

Det er jo et fælles projekt at få børn og selvfølgelig skal det gå ud over hans økonomi også. Det er jo ikke dit problem alene. I og med du får mindre udbetalt må han spæde mere til. Det kan jo ikke lade sig gøre at få et barn uden en kæreste/kone der er på barsel og har deraf nedsat løn og indkomst i en periode. Men synes da godt nok det lyder lidt uforsvarligt at I ikke har undersøgt det inden i fik et barn mere. Det første jeg tjekkede da jeg blev gravid - det var da om vi havde råd til en indkomstnedgang når jeg skulle på barsel...

Uforsvarligt? Hvorfor havde du så heller ikke tjekket det inden du blev gravid? 

Anmeld

27. januar 2015

Mom2

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har lige fået brev fra udbetaling Danmark at jeg har ret til barselsdagpenge når jeg ikke kan få min løn mere. De skriver at jeg kan få 3129 om ugen før skat. Det giver lidt over 12000 kr før skat. Jeg betaler 39 procent i skat så når det er trukket fra er der ikke meget mere. Jeg vil kun kunne komme til at betale ind til mit budget.  Vil ikke have penge til overs til mad osv. Jeg er samboende med min kæreste der også er far til barnet. Sammen har vi en datter på 3 år og jeg er gravid og har termin D. 28/1. 

Det kan da ikke passe at jeg ikke kan få mere i barselsdagpenge!!??? Er der ikke sket en skrivefejl tror I? Der er da ingen der kan leve sådan med 2 små børn!! 

Det er dælme mange penge at få, jeg kommer kun til at få 6900.- før skat fordi jeg er under erhvervsuddannelse.

Anmeld

27. januar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Christina88 skriver:

Det er dælme mange penge at få, jeg kommer kun til at få 6900.- før skat fordi jeg er under erhvervsuddannelse.

Ja, så kan jeg godt se at det er mange penge for dig. Men du kan da heller ikke leve af de småpenge der kan du?

Anmeld

27. januar 2015

Gabriel

Omsorgsgiver skriver:

Ja, så kan jeg godt se at det er mange penge for dig. Men du kan da heller ikke leve af de småpenge der kan du?

Det er sådan virkeligheden ser ud for de fleste af os der studere. Men det skal jo løbe rundt så på en eller anden måde lykkedes det. I hvert fald for mit vedkommende. 

Anmeld

27. januar 2015

mortilnoahogmelina

Omsorgsgiver skriver:

Nej. Altså jeg får lørdag og aften tillæg udover de 140 når jeg har arbejdet hver anden weekend og de 2 aftenvagter jeg har i måneden.

Du for kun barselsdagpenge efter at du arbejder 28 timer ugeligt derfor er den ikke højre end de 12000 kr .. 

Havde du været ansat på 37 timer havde dine penge os været højre .. 

Anmeld

28. januar 2015

Mom2

Omsorgsgiver skriver:

Jo det kan vi godt, vi har tilpasset resten af vores budget til det. Ikke at vi har flere tusinde til sjov og ballade hver måned, men det løber rundt, fordi vi deles om at betale regninger, mad mv.

Anmeld

31. januar 2015

Gevher Atici

Jeg ville lige fortælle at man altså godt kan betale for fuldtids satsen, selvom man kun arbejder deltid. Og så snart man har arbejdet de timer, det kræver for at få penge udbetalt kan man få den høje sats udbetalt.

Anmeld

31. januar 2015

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg kommer selv kun til at få almindelig SU under hele min barsel (er ikke gravid endnu, men vi prøver og håber at der ikke går så længe ), og min mand er pædagog, hvilket jo heller ikke giver den vildeste løn, men vi kan nu sagtens klare os, på trods af at vi betaler meget af på min mands studiegæld. Vi bor i en leje-lejlighed til knap 5000 i måneden, og lever ellers sparsommeligt. Vi mangler intet, og skal endda på bryllupsrejse til Thailand om ikke så længe. Både bryllupsrejse og bryllup har vi kunnet spare op til på hans løn og min SU. Er slet ikke i tvivl om at vi nok skal komme til at klare os uden problemer. Børnepengene til den tid bliver dog selvfølgelig rare at have, den dag vi skal til at betale for daginstitution, og indtil jeg også er færdig med min uddannelse. Prøv evt. at kigge dit budget igennem? Der er tit steder man kan spare, f.eks. i form at abonnementer der kan fås billigere. Vi opsagde f.eks. vores tv-abonnement for nogle år siden og fik netflix i stedet for. Måske kan du se det som en kærkommen lejlighed til netop at tjekke alt sådan noget igennem? Det er jo aldrig skidt at finde ud af at man kan spare lidt penge sådan generelt.  Madbudget og sådan noget kan også sparkes ned ved at lave madplan hver uge, og handle efter tilbud. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.