Jeg kommer selv kun til at få almindelig SU under hele min barsel (er ikke gravid endnu, men vi prøver og håber at der ikke går så længe
), og min mand er pædagog, hvilket jo heller ikke giver den vildeste løn, men vi kan nu sagtens klare os, på trods af at vi betaler meget af på min mands studiegæld. Vi bor i en leje-lejlighed til knap 5000 i måneden, og lever ellers sparsommeligt. Vi mangler intet, og skal endda på bryllupsrejse til Thailand om ikke så længe. Både bryllupsrejse og bryllup har vi kunnet spare op til på hans løn og min SU. Er slet ikke i tvivl om at vi nok skal komme til at klare os uden problemer. Børnepengene til den tid bliver dog selvfølgelig rare at have, den dag vi skal til at betale for daginstitution, og indtil jeg også er færdig med min uddannelse. Prøv evt. at kigge dit budget igennem? Der er tit steder man kan spare, f.eks. i form at abonnementer der kan fås billigere. Vi opsagde f.eks. vores tv-abonnement for nogle år siden og fik netflix i stedet for. Måske kan du se det som en kærkommen lejlighed til netop at tjekke alt sådan noget igennem? Det er jo aldrig skidt at finde ud af at man kan spare lidt penge sådan generelt.
Madbudget og sådan noget kan også sparkes ned ved at lave madplan hver uge, og handle efter tilbud. 
Anmeld