Barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2015

LJMNA

Omsorgsgiver skriver:

140 kr i timen og jeg har 28 timer i ugen. 

Er der ikk noget tillæg inkluderet i de 140,-? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2015

Mortiltopiger..

Omsorgsgiver skriver:

Men hvordan kan du få det til at løbe rundt?? Betaler din mand så bare alt mad, husholdning osv??

Ja.. Jeg har knap 10.000 udb. 

Og 2500 til banken, 2000 til børnehave, 2000 til regninger, resten kører til ting på pbs'en.. Så ialt 0 kr tilbage. Resten betaler manden....

husleje 8000, bil, mad, lån, alt andet...

Anmeld

15. januar 2015

Carina:-)

Omsorgsgiver skriver:

Nej, nej, det udtaler han sig heller ikke om. Han mener også at det må være en fejl at jeg kun får så lidt... Men ellers er der ingen brok overhovedet.

Så pak din dårlige samvittighed væk - nyd din barsel den er kort og kommer ikke tilbage....

Anmeld

15. januar 2015

Carina:-)

Jeg bliver så glad for at vi har valgt fælles økonomi når der kommer sådan en tråd- I mange år forsørgede min mand mig når jeg havdde barsel/ forældreorlov og passede børn hjemme og aldrig et ord om at det var ham der betalte det hele,for jeg betalte jo ved at vidste vores børn fik det bedste - nemlig en forældre .

Nu tjener jeg mest,men stadig er det mig der bruger flest penge og stadig har jeg en lykkelig mand 

Synes det er trist at det der skulle være fælles og et samarbejde bliver til dårlig samvittighed og snak om kroner og øre. 

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
LJMNA skriver:

Er der ikk noget tillæg inkluderet i de 140,-? 

Nej. Altså jeg får lørdag og aften tillæg udover de 140 når jeg har arbejdet hver anden weekend og de 2 aftenvagter jeg har i måneden.

Anmeld

15. januar 2015

l.kjoeller

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har lige fået brev fra udbetaling Danmark at jeg har ret til barselsdagpenge når jeg ikke kan få min løn mere. De skriver at jeg kan få 3129 om ugen før skat. Det giver lidt over 12000 kr før skat. Jeg betaler 39 procent i skat så når det er trukket fra er der ikke meget mere. Jeg vil kun kunne komme til at betale ind til mit budget.  Vil ikke have penge til overs til mad osv. Jeg er samboende med min kæreste der også er far til barnet. Sammen har vi en datter på 3 år og jeg er gravid og har termin D. 28/1. 

Det kan da ikke passe at jeg ikke kan få mere i barselsdagpenge!!??? Er der ikke sket en skrivefejl tror I? Der er da ingen der kan leve sådan med 2 små børn!! 

Ca hver 3 løn vil være 5 ugers. Men hvis du har været berettet til den høje dp sats burde du også kunne få mere. Jeg får 15500 på ledighedsydelse som fleksjobber efter mine 6 mnd med løn mener jeg  

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Mortiltopiger.. skriver:

Ja.. Jeg har knap 10.000 udb. 

Og 2500 til banken, 2000 til børnehave, 2000 til regninger, resten kører til ting på pbs'en.. Så ialt 0 kr tilbage. Resten betaler manden....

husleje 8000, bil, mad, lån, alt andet...

Men det påvirker ikke dig at du har nul kroner efter alt jeres fælles er betalt?? Trækker du bare på manden så?

Anmeld

15. januar 2015

l.kjoeller

Normalt  får man 4075 om ugen ka  jeg se 

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Carina:-) skriver:

Så pak din dårlige samvittighed væk - nyd din barsel den er kort og kommer ikke tilbage....

Det er rigtigt ja, men man skal jo altså også kunne leve! Det kan da ikke passe at man nærmest skal straffes for at have fast arbejde! Jeg føler det bare er forkert at jeg nul kroner har når alt er betalt! Det har jeg det altså ikke godt med  Og nej... Jeg er ikke forkælet.. Køber aldrig tøj eller makeup til mig selv eller andet godt. Så det er ikke derfor jeg vil komme til at mangle de penge... (Ikke at jeg skriver at du mener jeg er forkælet)

Anmeld

15. januar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Carina:-) skriver:

Jeg bliver så glad for at vi har valgt fælles økonomi når der kommer sådan en tråd- I mange år forsørgede min mand mig når jeg havdde barsel/ forældreorlov og passede børn hjemme og aldrig et ord om at det var ham der betalte det hele,for jeg betalte jo ved at vidste vores børn fik det bedste - nemlig en forældre .

Nu tjener jeg mest,men stadig er det mig der bruger flest penge og stadig har jeg en lykkelig mand 

Synes det er trist at det der skulle være fælles og et samarbejde bliver til dårlig samvittighed og snak om kroner og øre. 

Men jeg har jo heller ikke skrevet nogen steder at han brokker sig??!!

Vi har overhovedet ingen diskussion omkring de her penge. Jeg skrev bare at han også er forundret over den lave indkomst jeg vil komme til at have. Ikke noget med at han brokker sig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.