Han vil dyppe !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2015

SandraXOXO

mor:) skriver:

Nu blev jeg lidt nysgerrig - men hvorfor valgte du ikke at blive steriliseret? 

Vores læge rådede manden til at blive det frem for mig fordi det er et lille kort to min indgreb hvor han kunne gå derfra bagefter, hvis jeg skulle ville det være et større indgreb med flere risici samt tid på sygehuset. Og så skulle jeg også søge om lov i og med jeg ikke var fyldt 25 år som man skal være for at blive steriliseret, min mand var 27 så han kunne uden videre komme til. Jeg kunne sagtens ha søgt og sikkert fået lov for vi havde lige fået nr tre der, men manden havde allerede besluttet sig for at det skulle være ham, for jeg havde lige født to mdr inden samtalen og tanken om en endnu længere periode hvor jeg ikke kunne ha sex pga smerter tiltalte ikke en vis hr mand. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg har igen og igen nævnt pessar i den her tråd, som jeg ser som det mest oplagte valg i den givne situation. Men hun er åbenbart heller ikke villig til at bruge de præventionsformer som hun nu engang kan bruge.

Hov hov jeg har da kommenteret dit svar om pessar. Og har slet ikke sagt noget om, at jeg ikke vil prøve det. Har altid tænkt, at det var forbundet med risiko for at glide ud eller lignende. Men vil da vende det med min læge.

Når det er sagt, så har jeg faktisk prøvet det meste (mange forskellige p-piller, p-ring, spiral, minipiller) også stå af i Roskilde - men det tør jeg ikke mere efter 3. barn.

Ville du selv stole på pessar? Hvorfor er der så få, der får et pessar?

Anmeld

14. januar 2015

lineog4

Anonym skriver:

Hov hov jeg har da kommenteret dit svar om pessar. Og har slet ikke sagt noget om, at jeg ikke vil prøve det. Har altid tænkt, at det var forbundet med risiko for at glide ud eller lignende. Men vil da vende det med min læge.

Når det er sagt, så har jeg faktisk prøvet det meste (mange forskellige p-piller, p-ring, spiral, minipiller) også stå af i Roskilde - men det tør jeg ikke mere efter 3. barn.

Tror mange "glemmer" pessar. Men udover det kan jeg huske i gamle dage (ved ikke om det stadig er sådan), at pessaren skulle sættes op en rum tid før sex, dvs. Minus impulsiv sex....

Anmeld

14. januar 2015

modesty

Anonym skriver:

Det var ikke ment til dig, men til hende jeg svarede. 

Jeg havde godt set dit svar.

Jeg går ud fra at der er så få der bruger pessar fordi kvinder hellere vil bruge p-piller og kondomer beskytter mod kønssygdomme.

Ja, jeg ville stole på det.

Anmeld

14. januar 2015

modesty

lineog4 skriver:

Tror mange "glemmer" pessar. Men udover det kan jeg huske i gamle dage (ved ikke om det stadig er sådan), at pessaren skulle sættes op en rum tid før sex, dvs. Minus impulsiv sex....

Man kan godt gøre det umiddelbart inden, ligesom med kondom. 

Anmeld

14. januar 2015

lineog4

modesty skriver:

Man kan godt gøre det umiddelbart inden, ligesom med kondom. 

Ja læste jeg lige.... Så er det jo egentlig det samme (udover pessar så skal blive siddende i minimum 6 timer)...

Anmeld

14. januar 2015

migxher

SandraXOXO skriver:

Vores læge rådede manden til at blive det frem for mig fordi det er et lille kort to min indgreb hvor han kunne gå derfra bagefter, hvis jeg skulle ville det være et større indgreb med flere risici samt tid på sygehuset. Og så skulle jeg også søge om lov i og med jeg ikke var fyldt 25 år som man skal være for at blive steriliseret, min mand var 27 så han kunne uden videre komme til. Jeg kunne sagtens ha søgt og sikkert fået lov for vi havde lige fået nr tre der, men manden havde allerede besluttet sig for at det skulle være ham, for jeg havde lige født to mdr inden samtalen og tanken om en endnu længere periode hvor jeg ikke kunne ha sex pga smerter tiltalte ikke en vis hr mand. 

Så slemt er det vist ikke at blive ordnet som kvinde. De 2 kvinder jeg kender der har fået det gjort kom hjem umidelbart efter de vågnet fra narkosen. Den ene var dog lidt omtumlet og tålte ikke godt narkosen. Lidt smertestillende de følgende dage, men så var det også det. 

Anmeld

14. januar 2015

SandraXOXO

migxher skriver:

Så slemt er det vist ikke at blive ordnet som kvinde. De 2 kvinder jeg kender der har fået det gjort kom hjem umidelbart efter de vågnet fra narkosen. Den ene var dog lidt omtumlet og tålte ikke godt narkosen. Lidt smertestillende de følgende dage, men så var det også det. 

Som mand skal man ikke i narkose, man får bare lidt lokalt bedøvende "snip" og så kan man ta hjem. Min mand var på job dagen efter. Og klar på hygge på tredje dagen. Dog skal man huske kondom (eller hvad man nu er til) i starten indtil man ved om det er vellykket og alle sædcellerne er væk. 

Anmeld

14. januar 2015

Kløver

Anonym skriver:

Synes at det er lidt pinligt det her og også ganske idiotisk, men min mand - vi har 3 børn - mener, at jeg er tåbelig, fordi jeg ikke vil lade ham "dyppe" den. Vi bruger kun kondom og vi skal ikke have flere børn. Jeg ammer, så min mens er som vinden blæser og jeg er bange for at blive gravid (kan ikke få mig selv til at få en abort puha)

Andre, der har sådan en idiotisk mand som min? Altså han vil ikke steriliseres og jeg vil ikke steriliseres. Jeg synes, at jeg har gjort mit i forholdet med 3 børn og spiral (gik a h.. til), p-piller og p-ring og nu siger lægen, at det er farligt, når man er over 35 at få de produkter, som jeg fik førhen pga. blodprop fare. Og jeg vil ikke have 2. generationspiller, da jeg får mange problemer med hormonerne.

Nå men tilbage til emnet. Lader i manden "dyppe" - der er jo en risiko for graviditet i præsperm?

Jeg vil sige no go 

hvad med pessar eller kobberspiral  

Anmeld

14. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

I virkeligheden handler det jo om, at gøre det som man selv finder bedst og som man kan levr med.

Jeg syntes ikke man kan stille det op på den måde, at nu har jeg gjort sådan og sådan, så nu har du pligt til at gøre sådan.

At blive steriliseret som kvinde kræver rigtigt nok, fuld narkose, men man kan være inde og ude ugen på ca. 4 timer, og ja man er øm en dag eller 2, men så heller ikke mere end det (taler af personlig erfaring). Så hvis nu manden har det skidt med at blive steriliseret, og kvinden ved med sig selv, at hun ikke skal have flere børn, så kan jeg ikke se problemet med at få det gjort. Det handler jo ikke om at "tage en for holdet", eller hvis tur det er.

Hvis man er villig til at tage p-piller, kan man få nogle med naturligt østrogen, som mange kvinder (inkl mig) tager pga kraftige blødninger, man skal ikke holde pause, og mange oplever den gevinst at de slet ikke skal døje med mens mere. Den må tages af kvinder lige indtil de rammer overgangsalderen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.