Han vil dyppe !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2015

lineog4

SandraXOXO skriver:

Så må i droppe sex. Så nemt er det. Jeg synes virkelig ikke du skal give dig. (Og jeg er ærligtalt i chok over dem der synes mænd skal have lov at droppe ansvaret og bare nyde sex imens kvinden både skal føde børnene OG sørge for der ikke kommer flere og dermed står med ALT ansvaret!) Hvorfor vil han ikke steriliseres hvis i ikke skal have flere? Min mand ville heller ikke, men han skiftede mening da jeg forklarede ham alt det min krop havde været igennem og at jeg hellere ville undvære sex end at ta chancen med piller, spiral og for slet ikke at nævne ta chancen med dyp metoden! det manglede da bare at din mand tar lidt ansvar nu. 

Ikke fordi jeg ikke er enig, for det er jeg...

men synes det er lidt sjovt at der er flere der siger, så må man sige ingen sex - men det er jo ris til egen røv. Ja her hjemme ville det faktisk være mig der led mest ved den udmelding.

der er sådan lidt min mormor over det, der kun gav sex når hun fik husholdningspengene 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2015

modesty

I min verden ville der bare være lukket så.. Hvis han ikke vil beskytte sig og ligger ansvaret 100 % over på dig, så må han sgu undvære.. 

Synes virkelig det er det mindste han kan gøre. Det er dig der har været gravid, båret og født, ammet og været på barsel med jeres børn. Og så vil han ikke engang snippes? Sådan noget pjat

Arh, jeg synes ikke det er helt så simpelt. Manden er trods alt (gætter jeg mig til) kun i midten af trediverne. Ingen ved hvordan fremtiden kommer til at se ud. Jeg har f.eks en veninde på samme alder som lige er gået fra sin mand efter at han et par år forinden lod sig sterilisere, for de skulle jo ikke have flere børn. Det kan jeg godt forestille mig at han fortryder pænt meget lige nu. 

Det er jo desværre bare sådan at langt de fleste præventionsformer hænger på kvinden. Det er ikke hendes mands skyld, men vilkårene. 

Så jeg kan da godt forstå at han ikke ligefrem kaster sig ud i en sterilisation - det er alt andet lige uafvendeligt for cirka 50%.

Anmeld

14. januar 2015

modesty

lineog4 skriver:

Ikke fordi jeg ikke er enig, for det er jeg...

men synes det er lidt sjovt at der er flere der siger, så må man sige ingen sex - men det er jo ris til egen røv. Ja her hjemme ville det faktisk være mig der led mest ved den udmelding.

der er sådan lidt min mormor over det, der kun gav sex når hun fik husholdningspengene 

Anmeld

14. januar 2015

modesty

Anonym skriver:

Angående p-pillerne, p-ring osv. Så vil min læge ikke udskrive 3. og 4. generations -p-piller og p-ring, da disse kan forårsage blodpropper. Hun vil derimod gerne udskrive 2. generations p-piller. Problemet er, at jeg tåler p-piller rigtig dårligt, samtlige bivirkninger rammer mig og 2. generations p-piller har højere dosis end 3. og 4. generation.

Jeg var glad for min p-ring, men den er også no-go.

Jeg har haft en kobberspiral og det var en forfærdelig oplevelse. Forbundet med store smerter ved opsætning og udtagelse og generel ubehag mens jeg havde den. Jeg tør ikke igen.

Minipillerne tog jeg ca. 5 kg på med og havde ikke mens i flere måneder skiftevis mens i en måned i træk. Så de duer altså heller ikke.

Jeg synes, at jeg har været så rigeligt igennem. Jeg mener derfor, at det er mandens tur til at ofre sig. OGSÅ selvom det er mig, der ikke vil være gravid.

Problemet er bare, at min mand vitterligt ikke tror på, at vi kan blive gravide, når han "dypper"

Hvad med pessar??

Anmeld

14. januar 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvad med pessar??

Har tænkt på det,  men har faktisk ingen anelse om, hvordan det virker eller kender nogen, der har brugt det. Har du prøvet det? Er det sikkert nok?

Anmeld

14. januar 2015

modesty

Har tænkt på det,  men har faktisk ingen anelse om, hvordan det virker eller kender nogen, der har brugt det. Har du prøvet det? Er det sikkert nok?

Jeg har ikke selv prøvet det, men min mor havde pessar i mange år og var glad for det.

Du får taget mål hos lægen, og så er selve pessaret en lille "kop" formet som en halv bold, som man sætter op omkring livmodermunden. Så man kan stadig mærke hinanden når man har sex, modsat kondom.

Et pessar i sig selv er 85% sikkert, med sæddræbende creme ryger sikkerheden vist op omkring de 99%.

Hvis det var mig, ville jeg vælge pessar uden creme, men at han stod af i Roskilde. Så har man altså virkelig dækket sig godt ind.

Husk på at der ikke findes sæd i presæd. Sæden findes i urinrøret, hvis manden har haft udløsning tidligere uden at have tisset efterfølgende. Eller sæd kan komme med ud, hvis manden ikke er "god nok" til at trække sig ud i tide inden han kommer. Så også her kan man tage sig flere forholdsregler der øger sikkerheden gevaldigt.

Anmeld

14. januar 2015

migxher

Hvorfor er det at ingen af jer vil fixes??? Det kan jeg nemmelig kun se fordele ved hvis ingen af jer ønsker flere børn. 
Hvis ingen af jer vil det, og han ikke vil bruge kondom, du vil ikke bruge p-piller mm, og i ønsker ikke flere børn, jamen så er der jo ikke andre muligheder end at så er sex no go. Selvfølgelig, i kan tage chancen og lade ham dyppe den som du kalder det, men det er jo langt fra sikkert. Men vil i tage den chance?

Anmeld

14. januar 2015

Sissel

modesty skriver:

Arh, jeg synes ikke det er helt så simpelt. Manden er trods alt (gætter jeg mig til) kun i midten af trediverne. Ingen ved hvordan fremtiden kommer til at se ud. Jeg har f.eks en veninde på samme alder som lige er gået fra sin mand efter at han et par år forinden lod sig sterilisere, for de skulle jo ikke have flere børn. Det kan jeg godt forestille mig at han fortryder pænt meget lige nu. 

Det er jo desværre bare sådan at langt de fleste præventionsformer hænger på kvinden. Det er ikke hendes mands skyld, men vilkårene. 

Så jeg kan da godt forstå at han ikke ligefrem kaster sig ud i en sterilisation - det er alt andet lige uafvendeligt for cirka 50%.

Men han er jo ikke villig til at bruge de to præventionsformer som han nu engang kan bruge.. 

Måske er det mig der er en strid banan, men sådan spiller klaveret bare ikke hos mig

Anmeld

14. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
SandraXOXO skriver:

Min mand var også sådan, og efter tre børn og hvad der dertil høre af fødsler og gener og slid på kroppen nægtede jeg at udsætte mig selv for mere i form af spiraler og piller og sagde kondom på hver gang! Det nægtede han dog og så blev han blev steriliseret. Det er så dejlig nemt. Og ifølge min mand var det ikke slemt overhovedet. Han var klar igen på tredje dagen til at fejre det Den anden metode der er slet ikke sikker og man skal ikke bruge den medmindre en baby er velkommen. 

Nu blev jeg lidt nysgerrig - men hvorfor valgte du ikke at blive steriliseret? 

Anmeld

14. januar 2015

modesty

Sissel skriver:

Men han er jo ikke villig til at bruge de to præventionsformer som han nu engang kan bruge.. 

Måske er det mig der er en strid banan, men sådan spiller klaveret bare ikke hos mig

Jeg har igen og igen nævnt pessar i den her tråd, som jeg ser som det mest oplagte valg i den givne situation. Men hun er åbenbart heller ikke villig til at bruge de præventionsformer som hun nu engang kan bruge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.