Han vil dyppe !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2015

Hønsemor

Her er der ingen problemer da manden er blevet steriliseret for 2 år siden til sommer..

Nu har jeg læst det meste af tråden igennem, og vil derfor svare bredt ud fra hvad jeg har læst.. Tror din mand bliver nødt til at undersøge tingene, da han ikke virker særlig oplyst

Hvad angår prævention, kan jeg ikke give råd, jeg kun tager p-piller pga. smerter ved menstruation, det er eneste virkning de har. Jeg tåler heller ikke alle præventionsformer og andre virker ikke såsom p-piller. Min læge har aldrig nogensinde nævnt pessar!

Min mand blev som sagt steriliseret for to år siden, eller nærmere 1,5 år siden. Manden for en beroligende pille, noget tid før end at han møder ambulant til indgrebet, når indgrebet startes bliver der lagt en lokalbedøvelse, herefter får manden to snit i alt, en på hver side af pungen på i alt 2 cm, herefter får lægen ind og skære ca. 1 cm af hver sædleder og syr enderne og så sys snittet sammen.. Manden vil efterfølgende stadig opleve at få udløsning, den eneste forskel er bare at der efter en rum tid ikke findes sædceller deri.. Min mand gik på arbejde dagen efter, men var slet ikke klar og det tog ham små 14 dage at komme ovenpå indgrebet..

Nu nævner du selv TS at vi "tager en for holdet" og tænker umildbart at hvis det er dit syn på sagen, så forstår jeg godt din mand står på bagben.. Ja det er os der bliver gravide, os der bære barnet, os der ammer og os der langt hen af vejen har søvnløse nætter - men vi har selv valgt det! Ingen tvinger dig ej heller til at have sex uden lyst 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Så er det vel også fair at hun ikke vil, og også at hun ikke vil/kan tage p-piller, eller spiral eller lig

Absolut, det er i orden hvis hun ikke vil

Det jeg vil frem til er, man kan og bør blive enige i et forhold, og det med at bruge "nu har jeg været gravid og født og bla bla bla, så nu er det din tur" i min verden bare ikke holder, eftersom det er jo er noget manden naturligt nok n ikke kan!

Anmeld

14. januar 2015

Anonym trådstarter

Skal lige høre om jeg læser dit indlæg korrekt - mener du at du har sex selvom du ik har lyst?

Nej jeg mener, at man tit hører den slags, at man skal tænke på manden. Mange har jo vitterligt ikke lyst i en hel graviditet f.eks.

Og jo jeg har nok gjort det et par gange ellers havde min mand ikke fået noget i 1 år. Vi kvinder har jo nok en tænd/sluk knap - det har de ikke.

Anmeld

14. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Nej jeg mener, at man tit hører den slags, at man skal tænke på manden. Mange har jo vitterligt ikke lyst i en hel graviditet f.eks.

Og jo jeg har nok gjort det et par gange ellers havde min mand ikke fået noget i 1 år. Vi kvinder har jo nok en tænd/sluk knap - det har de ikke.

Og hvis man ik har lyst så dyrker man ikke sex, basta!!

Når det er sagt, så er det efter min mening begges ansvar at have et godt sexliv, ergo må begge parter arbejde på og for det. Er der en lang periode fx. pga kvalme eller sygdom hvor kvinden ikke har lyst til sex, skal det selvfølgelig respekteres. Så kan man jo sammen finde andre måder at være intime på, så begge stadig vil have en følelse af at være tætte på hinanden.

Hvad mener du med en tænd/sluk knap?

Anmeld

14. januar 2015

modesty

Moster Lagkage skriver:

Men han kan vel også bare blive steriliseret hvis han ikke er til kondom. Jeg havde også mange problemer med prævention, og intet fungerede efter jeg fik børn. Så manden blev steriliseret, det er trods alt noget mindre indgreb ved mænd, og så er det jo gratis

Som jeg har skrevet i tråden før, er det jo ikke sikkert at en mand i midten af trediverne ved at han er færdig med at få børn. Man aner ikke hvordan livet udvikler sig, og hvis hans nuværende ægteskab ikke holder, kunne det jo tænkes at han gerne ville have flere børn.

Som nævnt har jeg en veninde som forlod sin mand et par år efter at han blev steriliseret, og jeg tror at han fortryder den beslutning pænt meget nu.

Så jeg vil til hver en tid mene at man i det mindste kunne prøve pessar, som er en noget mindre radikal løsning end en sterilisering.

Anmeld

14. januar 2015

modesty

Må indrømme at jeg også synes det er fejt, at han nægter at blive steriliseret uden at komme med et reelt alternativ. 

Man er da nødt til som par at finde den løsning, som fungerer...som et fælles ansvar. At han vitterligt tror at dryppe er sikkert, og han vil udsætte sin kæreste for en abort, fordi han ikke vil sætte sig ind i emnet,vidner for mig om total ansvarsfralæggelse. HAN VIL IKKE bruge kondom, HAN VIL IKKE Steriliseret, så må han jo altså komme ind i kampen, og læse op på prævention og SAMMEN med sin kæreste(moren til hans tre børn)finde den løsning som fungerer som den bedste for dem.

Synes klart I er nødt til at have en snak, evt vis ham de artikler m.m. du kan finde om at dypning ikke fungerer. Tag ham med til lægen eller lign, hvis han ikke vil høre. Få nogle muligheder listet op af din læge evt inkl fordele og ulemper, og find så den mulighed, som I begge kan blive enige om.

Han er vel kommet med et reelt alternativ, som er at hun lader sig sterilisere.

Anmeld

14. januar 2015

Anonym trådstarter

He he nu tror jeg, at jeg bare vil sige, jeg prøver pessar og så må vi se, om vi kan holde den kørende frem til, jeg ikke kan få børn mere.

Han har ikke bedt mig om noget som helst. Inderst inde ville han gerne have et helt fodboldhold, og jeg mistænker ham for at ville have en til, som han benægter

Jeg fylder bare snart 40 og synes, at 3 er rigeligt (den mindste er ikke fyldt 1 år endnu.)

Anmeld

14. januar 2015

nielsen80

modesty skriver:

Han er vel kommet med et reelt alternativ, som er at hun lader sig sterilisere.

Det havde jeg ikke lige forstået på tråden, har kun læst mig frem til, at han mener " stå af i roskilde" er prævention nok. 

Tror min pointe er, at de jo sammen er nødt tilat liste fordele og ulemper, for så at finde den løsninger der fungerer. Om det så er hende eller ham, der bliver sterilisret eller pessar er for mig underordnet. 

At han forsætter med at ville dyppe, synes jeg er ansvarsfralæggelse.og det synes jeg bare ikke er i orden.

Anmeld

14. januar 2015

Wik

Anonym skriver:

Har tænkt på det,  men har faktisk ingen anelse om, hvordan det virker eller kender nogen, der har brugt det. Har du prøvet det? Er det sikkert nok?

Ja det er ret sikkert hvis man bruger det rigtigt. Men da min livmoder sidder meget højt kan jeg over halvdelen af gangene ikke få det ud, og det er virkelig frusterende. Jeg er også i vanskeligheder ang. Prævention men jeg må igennem hele junglen igen. 

Anmeld

14. januar 2015

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Ja det er ret sikkert hvis man bruger det rigtigt. Men da min livmoder sidder meget højt kan jeg over halvdelen af gangene ikke få det ud, og det er virkelig frusterende. Jeg er også i vanskeligheder ang. Prævention men jeg må igennem hele junglen igen. 

Mange tak for dit svar. Men har du været ude for, at du kommer til at sætte det forkert på? Ved man bare, at det sidder rigtigt?

Træls at du ikke kan få det ud, men mere træls ikke at kunne få en spiral ud - det har jeg prøvet. Snoren var blevet væk og spiralen sad højt i livmoderen, så de måtte ind og rode puha glemmer det aldrig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.