Han vil dyppe !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2015

SandraXOXO

Min mand var også sådan, og efter tre børn og hvad der dertil høre af fødsler og gener og slid på kroppen nægtede jeg at udsætte mig selv for mere i form af spiraler og piller og sagde kondom på hver gang! Det nægtede han dog og så blev han blev steriliseret. Det er så dejlig nemt. Og ifølge min mand var det ikke slemt overhovedet. Han var klar igen på tredje dagen til at fejre det Den anden metode der er slet ikke sikker og man skal ikke bruge den medmindre en baby er velkommen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2015

FruK

Der er forskel på hvad læger siger... Jeg er over 40 og tager p-piller. Min læge siger at eftersom jeg ikke er i andre risikogrupper (f.eks. ryger), så er det ok. Og så er det noget med hvilken type (generation) p-piller det er (som jeg ikke kan huske).

Men nej, dypperi er jo no go, hvis man ikke vil være gravid.

Anmeld

14. januar 2015

lineog4

MoarHvidovre skriver:

Jeg er 41 år og tager p-piller uden problemer

Almindelige? Vil jeg så gerne, men min læge vil ikke udskrive dem  

Burde jo være glad for ikke at få mens - havde hormonspiral i 3 år og nu mini piller. Men kan ikke lide det, kan ikke lide at vide om jeg går i overgangsalderen....

Anmeld

14. januar 2015

Sissel

I min verden ville der bare være lukket så.. Hvis han ikke vil beskytte sig og ligger ansvaret 100 % over på dig, så må han sgu undvære.. 

Synes virkelig det er det mindste han kan gøre. Det er dig der har været gravid, båret og født, ammet og været på barsel med jeres børn. Og så vil han ikke engang snippes? Sådan noget pjat

Anmeld

14. januar 2015

lillespir26

Hvis det er dig der ikke vil have flere børn forstå jeg simpelthen ikke hvordan det kan være din mand da skal stå for løsningen så er det da dig der må sikker dig imod det 

Anmeld

14. januar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
lineog4 skriver:

Almindelige? Vil jeg så gerne, men min læge vil ikke udskrive dem  

Burde jo være glad for ikke at få mens - havde hormonspiral i 3 år og nu mini piller. Men kan ikke lide det, kan ikke lide at vide om jeg går i overgangsalderen....

Ja, jeg tror, at de er helt almindelig. Mine "gamle" udgik for et par måneder siden og min læge udskrev bare nogen nye til mig

Anmeld

14. januar 2015

Anonym trådstarter

Angående p-pillerne, p-ring osv. Så vil min læge ikke udskrive 3. og 4. generations -p-piller og p-ring, da disse kan forårsage blodpropper. Hun vil derimod gerne udskrive 2. generations p-piller. Problemet er, at jeg tåler p-piller rigtig dårligt, samtlige bivirkninger rammer mig og 2. generations p-piller har højere dosis end 3. og 4. generation.

Jeg var glad for min p-ring, men den er også no-go.

Jeg har haft en kobberspiral og det var en forfærdelig oplevelse. Forbundet med store smerter ved opsætning og udtagelse og generel ubehag mens jeg havde den. Jeg tør ikke igen.

Minipillerne tog jeg ca. 5 kg på med og havde ikke mens i flere måneder skiftevis mens i en måned i træk. Så de duer altså heller ikke.

Jeg synes, at jeg har været så rigeligt igennem. Jeg mener derfor, at det er mandens tur til at ofre sig. OGSÅ selvom det er mig, der ikke vil være gravid.

Problemet er bare, at min mand vitterligt ikke tror på, at vi kan blive gravide, når han "dypper"

Anmeld

14. januar 2015

SandraXOXO

Anonym skriver:

Angående p-pillerne, p-ring osv. Så vil min læge ikke udskrive 3. og 4. generations -p-piller og p-ring, da disse kan forårsage blodpropper. Hun vil derimod gerne udskrive 2. generations p-piller. Problemet er, at jeg tåler p-piller rigtig dårligt, samtlige bivirkninger rammer mig og 2. generations p-piller har højere dosis end 3. og 4. generation.

Jeg var glad for min p-ring, men den er også no-go.

Jeg har haft en kobberspiral og det var en forfærdelig oplevelse. Forbundet med store smerter ved opsætning og udtagelse og generel ubehag mens jeg havde den. Jeg tør ikke igen.

Minipillerne tog jeg ca. 5 kg på med og havde ikke mens i flere måneder skiftevis mens i en måned i træk. Så de duer altså heller ikke.

Jeg synes, at jeg har været så rigeligt igennem. Jeg mener derfor, at det er mandens tur til at ofre sig. OGSÅ selvom det er mig, der ikke vil være gravid.

Problemet er bare, at min mand vitterligt ikke tror på, at vi kan blive gravide, når han "dypper"

Så må i droppe sex. Så nemt er det. Jeg synes virkelig ikke du skal give dig. (Og jeg er ærligtalt i chok over dem der synes mænd skal have lov at droppe ansvaret og bare nyde sex imens kvinden både skal føde børnene OG sørge for der ikke kommer flere og dermed står med ALT ansvaret!) Hvorfor vil han ikke steriliseres hvis i ikke skal have flere? Min mand ville heller ikke, men han skiftede mening da jeg forklarede ham alt det min krop havde været igennem og at jeg hellere ville undvære sex end at ta chancen med piller, spiral og for slet ikke at nævne ta chancen med dyp metoden! det manglede da bare at din mand tar lidt ansvar nu. 

Anmeld

14. januar 2015

Lykkelig Omstændigheder <3

Anonym skriver:

Synes at det er lidt pinligt det her og også ganske idiotisk, men min mand - vi har 3 børn - mener, at jeg er tåbelig, fordi jeg ikke vil lade ham "dyppe" den. Vi bruger kun kondom og vi skal ikke have flere børn. Jeg ammer, så min mens er som vinden blæser og jeg er bange for at blive gravid (kan ikke få mig selv til at få en abort puha)

Andre, der har sådan en idiotisk mand som min? Altså han vil ikke steriliseres og jeg vil ikke steriliseres. Jeg synes, at jeg har gjort mit i forholdet med 3 børn og spiral (gik a h.. til), p-piller og p-ring og nu siger lægen, at det er farligt, når man er over 35 at få de produkter, som jeg fik førhen pga. blodprop fare. Og jeg vil ikke have 2. generationspiller, da jeg får mange problemer med hormonerne.

Nå men tilbage til emnet. Lader i manden "dyppe" - der er jo en risiko for graviditet i præsperm?

Mange er blevet gravid med at "dyppe" 

Huff... hvorfor kan din mand i steriliseres ? det er så nemt for ham, at få det gjort. 

Ikke ha dårlig samvittighed når du siger nej til sex, så sige bare får dig steriliseret, fordi det er direkte farligt for mig, at starte på prævention. 

Hvorfor er prævention i en fast forhold ALTID kvinde ansvar ..... 

Anmeld

14. januar 2015

Kay

Her er dyp på eget ansvar,  han vil ikke havde flere børn, jeg vil ikke havde en abort...Han kender selv risikoen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.