Julegave fra x'kæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2014

TNBC

Mama85 skriver:

Desværre ja 

Det er så synd. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2014

Babyklokke

'Som bonusmor er man blot fars kæreste?!' Hvorfor ser alle i mødre sådan på det? 

Jeg får kuldegysninger hver gang jeg læser hvordan i ser på en bonusmor! 

Jeg er bonusmor, men faktisk også fars nye kone, fars nye familie.. 

Jeg syntes virkelig at det lyder så grimt når i skriver sådan. Jeg hader at være bonusmor når i skriver sådan!

når min søn engang kommer til verdenen, skal han så lære at pigen der kommer engang imellem BARE er en af fars andre børn, og pyt med hende??? 

Anmeld

28. december 2014

l.kjoeller

Babyklokke skriver:

'Som bonusmor er man blot fars kæreste?!' Hvorfor ser alle i mødre sådan på det? 

Jeg syntes virkelig at det lyder så grimt når i skriver sådan. Jeg hader at være bonusmor når i skriver sådan!

når min søn engang kommer til verdenen, skal han så lære at pigen der kommer engang imellem BARE er en af fars andre børn, og pyt med hende??? 

Alle i mødre? For barnet er man jo fars nye kæreste. Tror ikke det menes som om man intet betyder. Men barnet tænker ikke en bonusforældre ind i ligningen i forhold til gaver . Billeder af deres anden forælder og lignende. De skænker ikke tanken at det kan være et problem. Og som bonus forældre skal man i min verden heller aldrig forvente hensyn fra barnets  side. Man bliver jo aldrig  mor eller far og deres anden bioforælder vil altid  fylde mere. I denne situation  bør man træde i baggrunden  mener jeg 

Anmeld

28. december 2014

Babyklokke

l.kjoeller skriver:

Alle i mødre? For barnet er man jo fars nye kæreste. Tror ikke det menes som om man intet betyder. Men barnet tænker ikke en bonusforældre ind i ligningen i forhold til gaver . Billeder af deres anden forælder og lignende. De skænker ikke tanken at det kan være et problem. Og som bonus forældre skal man i min verden heller aldrig forvente hensyn fra barnets  side. Man bliver jo aldrig  mor eller far og deres anden bioforælder vil altid  fylde mere. I denne situation  bør man træde i baggrunden  mener jeg 

Jeg er dybt uenig. Som bonusmor har jeg heldigvis mere at skulle ha sagt og bestemt end bonusbarn. Hvis en bonusmor skal tage hensyn til barnet, hvem skal så tage hensyn til bonusmoren? For det skal barnet ikke? 

Her hjemme ved os er det heldigvis anderledes. 

Jeg syntes det er urimligt at der kun tænkes på barnet, bonusmor skal vel også ha lov til at være i eget hjem.

Anmeld

28. december 2014

lineog4

Babyklokke skriver:

Nej man er fars kæreste som far også bor sammen med. Forhåbentlig bliver man også en barnet nyder at have i sit liv. Og far har ikke en ny familie, han har en familie og i den er bonusmor og barnet. Men tilgengæld er barnet ikke bare en gæst i bonusmors hjem, i fars nye familie. Barnet er et ligeværdigt medlem i den familie og i det hjem.

og nej intet barn bonus eller bio skal tage hensyn til de voksne, de voksne skal tage hensyn til hinanden og snakke sig til rette.

når din søn kommer til verden, skal han opleve han har en søster, men at denne søster har en anden mor som hun elsker meget højt. 

Anmeld

28. december 2014

TNBC

Babyklokke skriver:

Jeg er dybt uenig. Som bonusmor har jeg heldigvis mere at skulle ha sagt og bestemt end bonusbarn. Hvis en bonusmor skal tage hensyn til barnet, hvem skal så tage hensyn til bonusmoren? For det skal barnet ikke? 

Jeg syntes det er urimligt at der kun tænkes på barnet, bonusmor skal vel også ha lov til at være i eget hjem.

Ja, men det er hun jo også, faktisk kun hende. De voksne har det sidste ord, men i ts´tilfælde har børnene jo slet ikke noget at skulle have sagt. Alt de laver, bliver sat ind på deres værelse. Hun kan klare nogle tegninger kort tid på køleskabet. Ja, det er forældrene der bestemmer over hvordan huset skal se ud, men når en 4årig kommer med en gave til sin far, en kalender, og den så bliver sat ind på hendes værelse, fordi der er et billede af hendes mor og lillebror, synes jeg det bliver for meget. Det er synd for barnet.

Og ja man skal tage hensyn til et bonusbarn, så det ikke føler som om det er en gæst i huset, men at det får en følelse af at det også bor der.
Og ærlig talt sådan ville jeg ikke føle det, som et barn, hvis de gaver jeg lavede til min far eller papmor, blev sat ind på mit værelse. Hvorfor laver gaver, hvis de skal gemmes væk ind på værelset?

Anmeld

28. december 2014

l.kjoeller

Selvfølgelig  men du kan jo ikke bede barnet  lade som om biomor ikke eksistere. Og man kan ikke forvente af et BARN at  tænke lige så langt som en voksen. Os voksne har jo et valg.  Barnet har ikke selv valgt situationen.  bonus mors rolle skal respekteres men hun skal også respektere  hvad hun er.  BONUS mor. . Det betyder der også er en anden mor 

Anmeld

28. december 2014

TNBC

Babyklokke skriver:

Nej, han skal lære at det er hans søster, at hun har en anden mor og det er derfor hun ikke er der hele tiden, men når hun er der, så bor hun der, hun er ikke gæst og derfor skal hun behandles som alle andre i familien.

Anmeld

28. december 2014

lineog4

Babyklokke skriver:

Har mere at skulle have sagt - fordi du er den voksne, eller Fordi det er mere dit hjem?

jeg vidste hele min barndom, at jeg var den vigtigste i min mor og min fars liv (jeg har ikke søskende) og netop fordi jeg vidste det kunne jeg velkomme alle bonus'er. Jeg vidste ligegyldigt hvor mange nye familier min mor og far lavede så var jeg en essentiel del og en ligeværdig del, og derfor kunne jeg se fordelen i de nye familier. 

Jeg følte mig aldrig som en gæst selvom jeg jo nok var det - havde fx ikke eget værelse hos min far (der var ikke plads), jeg følte deres familie var hel når jeg var der, derfor kunne jeg også nyde de var lykkelige når jeg ikke var der.

Anmeld

28. december 2014

Mama85

Babyklokke skriver:

Det er man da, man er bare mors/fars kæreste, og ikke en ny forældre der skal varetage opgaven som ny forældre, med de regler han/hun synes der skal til for at der vises hensyn til ham/hende selv. Det skal falde naturligt at den nye samleverske kommer til at være en del af denne familie, dermed ikke sagt at denne ikke må være en del familien, men barnet var der under alle omstændigheder først og mor/far ville nok alle omstændigheder vælge barnet først, frem for den samleverske der må være inde i billedet, det burde du da kan se. De fleste skilsmissebørn har jo 2 forældre, hvorfor skal der tredje hjul til? Er lidt chokeret over at du skriver at du hader at være bonusmor der skrives sådan, vores mening ændrer da ikke på dit forhold til din kæreste, bonusbarnet og dennes mor?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.