Julegave fra x'kæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2014

Mama85

l.kjoeller skriver:

Alle i mødre? For barnet er man jo fars nye kæreste. Tror ikke det menes som om man intet betyder. Men barnet tænker ikke en bonusforældre ind i ligningen i forhold til gaver . Billeder af deres anden forælder og lignende. De skænker ikke tanken at det kan være et problem. Og som bonus forældre skal man i min verden heller aldrig forvente hensyn fra barnets  side. Man bliver jo aldrig  mor eller far og deres anden bioforælder vil altid  fylde mere. I denne situation  bør man træde i baggrunden  mener jeg 

Og børn skal overhovedet ikke tænke sådanne tanker..At der kunne være problemer i hovedet på fars nye kæreste, for hun er voksen og må beherske sin jalousi eller had til biomor, det er IKKE barnets problem. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2014

Mama85

Babyklokke skriver:

Jeg er dybt uenig. Som bonusmor har jeg heldigvis mere at skulle ha sagt og bestemt end bonusbarn. Hvis en bonusmor skal tage hensyn til barnet, hvem skal så tage hensyn til bonusmoren? For det skal barnet ikke? 

Her hjemme ved os er det heldigvis anderledes. 

Jeg syntes det er urimligt at der kun tænkes på barnet, bonusmor skal vel også ha lov til at være i eget hjem.

Ja, men man skal hellere ikke bestemme bare fordi at man vil og kan  Hvorfor har DU et behov for at dit bonusbarn skal tænke på din ve og vel? Du er den voksne, DU skal tage hensyn til barnet!

Anmeld

28. december 2014

Babyklokke

Jeg må indrømme at jeg føler mig som verdens heldigste kvinde, med den mand som jeg har, en som heldigvis deler de samme tanker og holdninger som jeg! Mit bonusbarn bor ikke hjemme ved os, hun bor ved sin mor og besøger sin far hver anden weekend. Og sådan er det og det er faren selv som siger dette. Han ville fx heller aldrig have et billede af sin eks i sit hus. Hvis jeg skal respektere datteren, skal hun også respektere mig. Herhjemme går det altså bare begge veje.. Jeg bestemmer pga at jeg er den voksne. 

Som en af jer siger, så skal der ikke forskelsbehandles, så hvorfor skal bonusbarnet så have lov til at have kalenderen fremme, når den lille dreng ikke skal have nogle ting fremme? I hakker simpelthen ned på hinanden så det er helt pinligt det her!

Jeg er så uenig at jeg bliver nød til bare at smutte ud af denne tråd inden jeg koger helt over.. Og kan jo se at man ikke rigtig kan lave debatter herinde uden at blive hakket ned at mor1 og 2. Det er så flovt at voksne kvinder skal skabe sig sådan. Helt ærligt.. Det kan bedre svare sig at sidde og grine af de svar der bliver skrevet end at deltage.. 

Til trådstarter håber du har lært at baby.dk er skod hvis man vil ha hjælp, men vældig god hvis man vil have høvl 

Anmeld

28. december 2014

Babyklokke

Mama85 skriver:

Ja, men man skal hellere ikke bestemme bare fordi at man vil og kan  Hvorfor har DU et behov for at dit bonusbarn skal tænke på din ve og vel? Du er den voksne, DU skal tage hensyn til barnet!

Jamen i mit hjem tænker alle på hinandens ve og vel. Hvorfor i alverden skulle vi ikke det? Det er da helt almindelig opdragelse at tænke på andre mennesker også og at sørge for at alle kan være her.. 

Anmeld

28. december 2014

Babyklokke

Mama85 skriver:

Det er man da, man er bare mors/fars kæreste, og ikke en ny forældre der skal varetage opgaven som ny forældre, med de regler han/hun synes der skal til for at der vises hensyn til ham/hende selv. Det skal falde naturligt at den nye samleverske kommer til at være en del af denne familie, dermed ikke sagt at denne ikke må være en del familien, men barnet var der under alle omstændigheder først og mor/far ville nok alle omstændigheder vælge barnet først, frem for den samleverske der må være inde i billedet, det burde du da kan se. De fleste skilsmissebørn har jo 2 forældre, hvorfor skal der tredje hjul til? Er lidt chokeret over at du skriver at du hader at være bonusmor der skrives sådan, vores mening ændrer da ikke på dit forhold til din kæreste, bonusbarnet og dennes mor?

Jamen jeg hader faktisk at være bonusmor når jeg kan se hvor surt og negativt der bliver snakket om en bonusmor. Jeg er på ingen måde stolt af at fortælle at jeg er bonusmor, for lige med et er man dømt til at være en egoistisk *ælling. Og sådan er det generalt i de tråde jeg læser som omhandler bonusforældre. 

Og jeg forstår ikke hvorfor det skal være sådan. Barnet har ikke valgt mig som bonusmor, men jeg har da heller ikke valgt barnet som bonusbarn! Jeg valgte faren, og kunne ligesom ikke vælge imellem hvilket barn jeg gerne ville have skulle følge med. Vi må respektere hinanden og finde ud af det. 

Jeg syntes ihvertfald ikke at det har været jorden letteste opgave at skulle være så tæt med en andens barn. Jeg har følt mig super dårlig tilpas mange gange, men jeg elsker min mand og så må jeg få det bedste ud af det med barnet.. 

Jeg elsker ikke min mands barn, jeg holder af hende, hjælper hende med det jeg nu kan, henter og bringer osv osv og nogle gange er hun så pisse irriterende at jeg kunne skride fra det hele, men igen er det manden jeg valgte. 

Det skal ikke være et indlæg som starte mødrenes krig herinde, men mere bare for at i ville få forståelsen af hvordan det er at være bonusmor og kun blive snakket dårligt om selvom man virkelig gør sit bedste. 

Anmeld

28. december 2014

Mama85

Babyklokke skriver:

Jamen i mit hjem tænker alle på hinandens ve og vel. Hvorfor i alverden skulle vi ikke det? Det er da helt almindelig opdragelse at tænke på andre mennesker også og at sørge for at alle kan være her.. 

Selvfølgelig skal man tænke på hinandens ve og vel, men det ændrer ikke på at det er dig der skal tage føringen i dette- for et barn skal på ingen måde tvinges til at tænke i de baner det ikke ville have gjort, medmindre at der er kommet én ind i billedet der kræver både det ene og det andet for at føle at få sin plads i fars liv.

Anmeld

29. december 2014

Mama85

Babyklokke skriver:

Jamen jeg hader faktisk at være bonusmor når jeg kan se hvor surt og negativt der bliver snakket om en bonusmor. Jeg er på ingen måde stolt af at fortælle at jeg er bonusmor, for lige med et er man dømt til at være en egoistisk *ælling. Og sådan er det generalt i de tråde jeg læser som omhandler bonusforældre. 

Og jeg forstår ikke hvorfor det skal være sådan. Barnet har ikke valgt mig som bonusmor, men jeg har da heller ikke valgt barnet som bonusbarn! Jeg valgte faren, og kunne ligesom ikke vælge imellem hvilket barn jeg gerne ville have skulle følge med. Vi må respektere hinanden og finde ud af det. 

Jeg syntes ihvertfald ikke at det har været jorden letteste opgave at skulle være så tæt med en andens barn. Jeg har følt mig super dårlig tilpas mange gange, men jeg elsker min mand og så må jeg få det bedste ud af det med barnet.. 

Jeg elsker ikke min mands barn, jeg holder af hende, hjælper hende med det jeg nu kan, henter og bringer osv osv og nogle gange er hun så pisse irriterende at jeg kunne skride fra det hele, men igen er det manden jeg valgte. 

Det skal ikke være et indlæg som starte mødrenes krig herinde, men mere bare for at i ville få forståelsen af hvordan det er at være bonusmor og kun blive snakket dårligt om selvom man virkelig gør sit bedste. 

Det er hvad man selv lægger i det, og om hvor vidt man kan se sig selv i øjnene og vide at man 100 % gør det rigtige for den familie man er blevet del af, for man skal yde noget før man nyder noget, uanset om man holder af af barnet eller ej, for sådan er det når man har valgt at have et liv med en der har haft et liv før sig selv, det kræver rummelighed. Jeg har selv været bonusmor, til en skøn pige på 13 år nu. Jeg har ikke kommet og krævet det ene og det andet af barnet i sin tid, jeg har hellere ikke vist foragt over hendes mor- og de billeder min ex havde på hylderne af dem 3 sammen- billeder der blev taget lææææænge før jeg kom ind i billedet, billeder som pigen så som gode minder. Min ex og jeg valgte at gå fra hinanden da han blev tilbudt en fed stilling i udlandet, han ville have haft mig med, men på det tidspunkt var jeg ikke klar til at forlade venner og familie på ubestemt tid, så vi afsluttede vores forhold, som venner..og her til foråret skal jeg til min tidligere bonusdatters konfirmation, og jeg ved hvilken smuk kjole hun har fået- det har hendes biomor sendt et billed af til mig på facebook 

Anmeld

29. december 2014

lineog4

Jeg tror egentlig jeg bare læser svarene helt anderledes end dig. Jeg læser ikke en generel surhed eller pegen fingre af bonusmødre, men jeg læser en undren over hvor der er plads til børnene, og en undren over hvor der er plads til mandens liv hos en specifik bonusmor.

så læser jeg endnu en bonusmor, der fortæller at en anstrengt  forhold til en biomor kan gøre man læser mere end i en gave end hvis der ikke er er anstrengt forhold, og at man derfor laver en løsning så barnet ikke kommer i klemme - stor respekt for det.

Så læser jeg, at man synes barnet et eller andet sted kommer i første række, ikke forstået som at man skal træde på de voksne, men at de voksne nu en gand er voksne og derfor har et andet ansvar og har haft muligheden for at træffe et andet valgt, hvor barnet intet har at skulle sige om sin familiesituation.

Men en kritik af konceptet bonusforældre - nej overhovedet ikke pege fingre eller kalde dem dårlige bare fordi de er bonusforældre.

Og nej barnet har ikke valgt dig, du har ikke valgt barnet. Men du havde dog et valg, du valgte en mand med en fortid, med et barn... Barnet havde præcis ingen valg, hun/han valgte ikke en far der skulle skilles og få en ny kæreste. Så i mine øjne har du valgt, og med det valg følger et ansvar når man er voksen.

Det springer mig i øjnene, man kalder det en ny familie. Hvor jeg oplever det som et supplement. Man forlader ikke sin familie, man forlader sin kone/mand, familien er der stadig. Og så supplerer man, man laver en større familie, men ikke en ny. For i begrebet "den nye" der er mennesker fra "de gamle" jo så erstattet, ikke en del, blot en gæst osv.

det er så stor en balancegang, men det er altså de voksne der skal gå den balancegang og børnene der har ret til at trampe ind med træsko på så længe de selvsagt opfører sig ordentlig menneske til menneske...

Og sp må jeg lige sige, mine børn kan også være så pisseirriterende så jeg kunne gå fra det hele - bio eller bonus det er et fedt. De overskrider også mine grænser, de fylder også mit æstetiske rum med uæstetiske ting, de skælder mig ud, de svarer mig igen, de fylder, de smasker (åh jeg kan hade det), de siger dumme ting. 

Og børn skal have rum til at være irriterende, sure på de voksne, være i opposition, være urimelige, gøre forkerte ting, sige forkerte ting - de kommer ikke ud som velopdragne små skønsakker, de skal spille bold op af verden. Og der har de heldigvis fået en mor og fsr der elsker dem så de kan rumme de dumme bolde. Men når så mor og far har valgt andre partnere så er børnene jo stadig børn, de vil stadig spile de bolde, de skal have deres helle, deres frirum hjemme og det være sig både hos mor og far. Ej svært at forklare, men vil bare sige, at ja barn skal respektere bonus, men bonus skal også respektere at netop det at udfordre respekten, udfordre reglerne osv gør børn, de gør det ikke for at være onde, men for at lære, for at spejle, spille bold osv. Og det skal der være plads til selvom man er skilsmissebarn

Anmeld

29. december 2014

lineog4

Babyklokke skriver:

Og så lige en sidste ting, jeg læser også at en del af dem der har svaret rent faktisk selv er bonusmødre

Anmeld

29. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Mine forældre udstillede ikke nogen af mine kreationer. Da jeg var mindre gjorde det ikke noget, men da jeg blev lidt ældre kunne jeg ikke forstå hvorfor en gave til min mor skulle stå på mit værelse - gaven var jo ikke til mig. Jeg kunne aldrig finde på at gøre det med/mod mine børn, for jeg husker følelsen og den var ikke særlig rar.

Men hvis ts er vokset op på den måde, og hun ikke husker det som noget skidt, kan jeg gost forstå at hun gøre det samme som sin mor.

til ts:  personligt synes jeg det er ærgeligt børnene skal reduceres til etværelse, da netop stuen er familiens  samlingspunkt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.