Pseudotvillinger - hvor hårdt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2014

Hvem?

Ja, herhjemme venter vi nr 2 når Philippa er 18 mdr. Jeg er interesseret i at høre erfaringer - hvor hårdt synes i det er/var? Det var ikke planlagt at der skulle være SÅ kort aldersforskel, og jeg frygter det faktisk rigtig meget..

Vi har en fra Januar 2010, december 2010 også en fra September 2013 også venter vi en mere til Maj 2015. 

Dvs de store er der 11 mdr mellemrum imellem og jeg holdte den store hjemme på nr to's barsel. 

Nu er jeg generelt etplanlægnings menneske og det kom mig meget til gode, medsådan to små, det er hårdt i den forstand at vores vågnede på forskellige tidspunkter,  sog at de sov på forskellige tidspunkter i løbet af dagen, så en var altid vågen, hvis ikke begge så man fik aldrig meget sammenhængende søvn, men det vendte jeg mig utrolig hurtig til. 

Og jeg gjorde det hellere end gerne igen, SÅ hårdt syntes jeg heller ikke det var..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2014

asff

Sissel skriver:

Der er 22 mdr imellem mine, så lidt mere end der kommer til at være imellem jeres.. Jeg synes helt klart det hårdeste var at jeg lige pludselig ikke havde særlig meget tid med den store.. Jeg savnede hende HELT vildt. Og bebrejdede desværre lillebror en smule i starten. Men det var så også kombineret med en fødselsdepression.. Men med hjælp af familie, og accept af at det hele flyder nogle gange, så gik der ikke længe før jeg faktisk ikke synes det var så hårdt.. Jeg fortryder det ikke et sekundt.. De ELSKER simpelthen hinanden de to. Og keeeeder sig hvis den anden ikke er der..

Årh et skønt svar! Og sikke nogle dejlige og smukke unger du har

Anmeld

10. december 2014

k&k&k&k

asff skriver:

Ja, herhjemme venter vi nr 2 når Philippa er 18 mdr. Jeg er interesseret i at høre erfaringer - hvor hårdt synes i det er/var? Det var ikke planlagt at der skulle være SÅ kort aldersforskel, og jeg frygter det faktisk rigtig meget..

Vi har 13 mdr. Mellem nr. 1 og 2 og der kommer til at være 25 mdr mellem nr. 2 og 3  (Ikke planlagt baby) 

Jeg havde frygtet det var hårdere rent praktisk men er blevet positiv overrasket! Men det kræver en del planlægning også når den "store" ikke var ældre. Også forberedningerne på den lille var vanskeligt for hvor meget kam den store selv og hvor meget skal vi være der, hvem skal være på og hvornår. 

Kaya (den store) begyndte heldigvis at gå kort efter hendes fødselsdag så på det punkt var vi heldige at vi ikke havde 2 der skulle bæres. Men jeg tror også at det har gjort hende hurtigere stor og mere selvstændig at vi ikke var over hende som vi måske havde været hvis hun var ene. 

Jeg var meget splittet i starten for på den ene side skulle Kaya ikke føle svigt eller at hun blev tilsidesat og på den anden side er der en lille gut som har brug for sin mor og trykhed også! 

Jeg er meget taknemmelig for mormor og morfar som virkelig tog sig af Kaya når den lille havde brug for mig/far og jeg ved hun ikke har lidt under at være blevet storesøster så tidligt.

Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at skrive, selvom mine er kommet lidt tættere på end dine    

Anmeld

10. december 2014

asff

Hvem? skriver:

Vi har en fra Januar 2010, december 2010 også en fra September 2013 også venter vi en mere til Maj 2015. 

Dvs de store er der 11 mdr mellemrum imellem og jeg holdte den store hjemme på nr to's barsel. 

Nu er jeg generelt etplanlægnings menneske og det kom mig meget til gode, medsådan to små, det er hårdt i den forstand at vores vågnede på forskellige tidspunkter,  sog at de sov på forskellige tidspunkter i løbet af dagen, så en var altid vågen, hvis ikke begge så man fik aldrig meget sammenhængende søvn, men det vendte jeg mig utrolig hurtig til. 

Og jeg gjorde det hellere end gerne igen, SÅ hårdt syntes jeg heller ikke det var..

Hold da op! Bare det at du siger, du gerne gjorde det igen, det giver mig en ro. Tak for dit brugbare svar

Anmeld

10. december 2014

asff

k&k&k&k skriver:

Vi har 13 mdr. Mellem nr. 1 og 2 og der kommer til at være 25 mdr mellem nr. 2 og 3  (Ikke planlagt baby) 

Jeg havde frygtet det var hårdere rent praktisk men er blevet positiv overrasket! Men det kræver en del planlægning også når den "store" ikke var ældre. Også forberedningerne på den lille var vanskeligt for hvor meget kam den store selv og hvor meget skal vi være der, hvem skal være på og hvornår. 

Kaya (den store) begyndte heldigvis at gå kort efter hendes fødselsdag så på det punkt var vi heldige at vi ikke havde 2 der skulle bæres. Men jeg tror også at det har gjort hende hurtigere stor og mere selvstændig at vi ikke var over hende som vi måske havde været hvis hun var ene. 

Jeg var meget splittet i starten for på den ene side skulle Kaya ikke føle svigt eller at hun blev tilsidesat og på den anden side er der en lille gut som har brug for sin mor og trykhed også! 

Jeg er meget taknemmelig for mormor og morfar som virkelig tog sig af Kaya når den lille havde brug for mig/far og jeg ved hun ikke har lidt under at være blevet storesøster så tidligt.

Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at skrive, selvom mine er kommet lidt tættere på end dine    

Mange tusind tak for dit svar Jeg tror måske, jeg gør det værre end det bliver.. Det 'sjove' er, de folk der fortæller mig hvor ulideligt det bliver, er dem med høj aldersforskel på deres børn. Måske er det slet ikke så meget værre, at få børn tæt..?

Anmeld

10. december 2014

Lukas&Liam<3

Vi har Lukas fra januar13 og liam fra februar14. Jeg frygtede det godt nok også! Nu bliver de inden længe 1 og 2, og synes kun det bliver nemmere og nemmere..

man gør det jo bare, og synes egentlig ikke det har været så slemt. Men har også nogle nemme drenge

selvfølgelig er der ting der har været hårde, men det er jeg sikker på det også er med længere tid imellem

Anmeld

10. december 2014

k&k&k&k

asff skriver:

Mange tusind tak for dit svar Jeg tror måske, jeg gør det værre end det bliver.. Det 'sjove' er, de folk der fortæller mig hvor ulideligt det bliver, er dem med høj aldersforskel på deres børn. Måske er det slet ikke så meget værre, at få børn tæt..?

Jeg tror meget at det har noget med ens indstilling at gøre! 

Vi har ALTID taget tingene som de kom og nå ja, så kom lillebror ikke lige i bad i dag fordi storesøster var pjevs og havde brug for ekstra opmærksomhed. Jeg har altid været meget OBS på hvordan mine børn havde det og ikke hvad andre omkring mig sagde eller mente. 

Og ja, der er ingen tvivl om at vi har haft nemme børn, og det har da meget at sige men det kræver jo alligevel også overskud og planlægning.

Man må tage tingene som de kommer og ikke altid overanalysere og overfortolke situationer og børnenes reaktion på det der skal til og ske (at de er små som skal til at være store) mange børn er heldigvis ret hårdfør overfor store ændringer og det er ikke sikkert h*n reagerer på lillebror/søster andet end med glæde i øjenene 

Anmeld

10. december 2014

Hvem?

asff skriver:

Hold da op! Bare det at du siger, du gerne gjorde det igen, det giver mig en ro. Tak for dit brugbare svar

Jeg købte en tvillingeklapvogn og har brugt den rigtig meget, så der stadig rigtig mulighed for, at komme f.eks i skoven (som jeg elsker) og lange gåture, det er det bedste investering jeg kan anbefale ��

Er glad for, at kunne hjælpe, du spørg bare løs, hvis der er noget 

Anmeld

10. december 2014

LJMNA

Vi har 11 mdr imellem vores nr. 2 og 3 - jeg syns det er fantastisk, har godt nok ogs nemme børn der elsker at sove. 

Jeg holde den mellemste hjemme under barslen med den yngste og har slet ikk fortrydt det, elsker at se det bånd de har til hinanden ❤️ 

Ville ønske at den store ogs havde en pseudotvilling, for det bånd det giver er så specielt vi havde snakket om at få en til hurtig efter nr 3, desværre ville naturen ikk lige være med os der.

Anmeld

10. december 2014

asff

Lukas&Liam<3 skriver:

Vi har Lukas fra januar13 og liam fra februar14. Jeg frygtede det godt nok også! Nu bliver de inden længe 1 og 2, og synes kun det bliver nemmere og nemmere..

man gør det jo bare, og synes egentlig ikke det har været så slemt. Men har også nogle nemme drenge

selvfølgelig er der ting der har været hårde, men det er jeg sikker på det også er med længere tid imellem

Tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.