asff skriver:
Ja, herhjemme venter vi nr 2 når Philippa er 18 mdr. Jeg er interesseret i at høre erfaringer - hvor hårdt synes i det er/var? Det var ikke planlagt at der skulle være SÅ kort aldersforskel, og jeg frygter det faktisk rigtig meget..

Vi har 13 mdr. Mellem nr. 1 og 2 og der kommer til at være 25 mdr mellem nr. 2 og 3
(Ikke planlagt baby)
Jeg havde frygtet det var hårdere rent praktisk men er blevet positiv overrasket! Men det kræver en del planlægning også når den "store" ikke var ældre. Også forberedningerne på den lille var vanskeligt for hvor meget kam den store selv og hvor meget skal vi være der, hvem skal være på og hvornår.
Kaya (den store) begyndte heldigvis at gå kort efter hendes fødselsdag så på det punkt var vi heldige at vi ikke havde 2 der skulle bæres. Men jeg tror også at det har gjort hende hurtigere stor og mere selvstændig at vi ikke var over hende som vi måske havde været hvis hun var ene.
Jeg var meget splittet i starten for på den ene side skulle Kaya ikke føle svigt eller at hun blev tilsidesat og på den anden side er der en lille gut som har brug for sin mor og trykhed også!
Jeg er meget taknemmelig for mormor og morfar som virkelig tog sig af Kaya når den lille havde brug for mig/far og jeg ved hun ikke har lidt under at være blevet storesøster så tidligt.
Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at skrive, selvom mine er kommet lidt tættere på end dine
Anmeld