Alt for meget sukker i babygrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2009

qp

ka-ri-na skriver:

for at får produktet til at smage godt.....

I know, det kunne jeg ligesom regne ud...  Men jeg mener, det burde SGU være muligt, at lave noget lignende UDEN sukker og dermed have en god samvittighed overfor forbrugerne!!! Ihh de røvhuller altså!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2009

Pige2009

I know, det kunne jeg ligesom regne ud...  Men jeg mener, det burde SGU være muligt, at lave noget lignende UDEN sukker og dermed have en god samvittighed overfor forbrugerne!!! Ihh de røvhuller altså!!!

Det handler også for en stor dels vedkommende om fortjeneste, hvilket i bund og grund er formålet med virksomheder idag

Anmeld

25. august 2009

Trolde_mor

linda2009 skriver:

Jeg er faldet over denne undersøgelse, som klart påviser, at der er alt for meget sukker i de færdigkøbte pakker med babygrød. Sundhedsstyrelsen anbefaler ligefrem, at babyer ikke får færdigkøbt grød hver dag. 11 ud af de 13 testede varianter af grød fra bl.a. Hipp, Beauvais og Nestlé indeholder dobbelt så meget sukker som det anbefalede niveau.

Se mere i Praxis på  TV2 iaften kl. 20.50

Det giver da stof til eftertanke... Se her:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-24574295.html?rss

Selve undersøgelsen her:
http://gfx-master.tv2.dk/images/Nyhederne/Pdf/Babymad.pdf

Hilsen Linda 33+3

Hvor er det bare chokkerende!!

Hvor er jeg bare glad for at du deler det med os her på baby.dk..
Er da helt klart noget man vil have i tankerne hver gang man i nødstilfælde vælger at bruge færdiglavet babymad..

Og så er der opskrift i nr. 2 link - en jeg ikke har i min madbog til babyer - dejligt

Anmeld

25. august 2009

Pige2009

Senia skriver:

Hvor er det bare chokkerende!!

Hvor er jeg bare glad for at du deler det med os her på baby.dk..
Er da helt klart noget man vil have i tankerne hver gang man i nødstilfælde vælger at bruge færdiglavet babymad..

Og så er der opskrift i nr. 2 link - en jeg ikke har i min madbog til babyer - dejligt

Ja, jeg synes det er voldsomt. Husk at se Praxis i aften. Hvad er det for en madbog til babyer du har?? Måske man skulle kigge nærmere på den.

Anmeld

25. august 2009

Ni-ko-li-ne

qp skriver:

det bliver nok ikke helt uden, hvis der skal være frugt i.... men mindre sukker kunne de sagtens komme i... jeg betalte glædeligt 2 kr mere per pakke hvis de sparede lidt på sukkeret

Anmeld

25. august 2009

Trolde_mor

Ja, jeg synes det er voldsomt. Husk at se Praxis i aften. Hvad er det for en madbog til babyer du har?? Måske man skulle kigge nærmere på den.

Okay, det kommer der? Skal jeg helt sikkert så...

Den hedder: Sund mad til babyer og tumlinger,

Man kan købe den i Bilka / Føtex.. Betalte 30 ,- for den. Er billigere end de 200 ,-

Du kan se en "anmeldelse" på den her

Anmeld

25. august 2009

Pige2009

Senia skriver:

Okay, det kommer der? Skal jeg helt sikkert så...

Den hedder: Sund mad til babyer og tumlinger,

Man kan købe den i Bilka / Føtex.. Betalte 30 ,- for den. Er billigere end de 200 ,-

Du kan se en "anmeldelse" på den her

Ja, det kommer i aften Hvor undersøgelsen uddybes.... Er det lang tid siden du har købt den?

Anmeld

25. august 2009

qp

linda2009 skriver:

Det handler også for en stor dels vedkommende om fortjeneste, hvilket i bund og grund er formålet med virksomheder idag

Jeg er nu velvidende om, at man driver en virksomhed for, at få en fortjeneste - MEN jeg forstår simpelthen ikke hvorfor de ikke følger reglerne, kommer mindre sukker i og får nogle glade kunder... Dette kan jo få fatale konsekvenser for dem og det må de da have overvejet dengang de fandt frem til hvilke stoffer der skulle i grøden.

Anmeld

25. august 2009

qp

ka-ri-na skriver:

det bliver nok ikke helt uden, hvis der skal være frugt i.... men mindre sukker kunne de sagtens komme i... jeg betalte glædeligt 2 kr mere per pakke hvis de sparede lidt på sukkeret

Samme her!

Anmeld

25. august 2009

Pige2009

qp skriver:

Jeg er nu velvidende om, at man driver en virksomhed for, at få en fortjeneste - MEN jeg forstår simpelthen ikke hvorfor de ikke følger reglerne, kommer mindre sukker i og får nogle glade kunder... Dette kan jo få fatale konsekvenser for dem og det må de da have overvejet dengang de fandt frem til hvilke stoffer der skulle i grøden.

De følger reglerne. Problemet ligger i den store mængde naturlige sukker der er... Ikke tilsat sukker betyder som karina skrev hvidt sukker, så det er måske lovgivningen der skal ændres.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.