Alt for meget sukker i babygrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2009

Pige2009

qp skriver:

Fandene for dårligt de skriver det på pakkerne og man ikke kan regne med det!!

Nemlig. Det er også derfor, jeg synes, det er vigtigt at sætte fokus på denne problemstilling, og hvilket forum kunne være bedre end herinde. Man kan nok ikke lave fødevarer helt uden sukker, da sukker findes i alt som en naturlig del, men som undersøgelsen siger, så kan noget af sukkeret erstattes af andre og mere næringsgivende stoffer som babyen har bedre af.

Der står desuden, at meget af grøden indeholder for lidt fedt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2009

Ni-ko-li-ne

maltodextrin , saccharose , laktose,

sukker sukker sukker

Anmeld

25. august 2009

Pige2009

ka-ri-na skriver:

jo jo det kan du skam godt regne med... der er ikke tilsat almindeligt hvids sukker.... men til gengæld alt muligt andet (sukker i forklædning)

Lige præcis. Og det er billigere... Der er også en stor del naturligt sukker i frugt, skal vi huske på.

Anmeld

25. august 2009

Valle81

ka-ri-na skriver:

netop derfor sværger jeg til at lave alt selv.... og har kun brugt pulver grød som nødløsning... når de skriver "ikke tilsat sukker" så er det almindeligt sukker.... men sukker kommer også i forklædning, maltose osv.... der er da også en grund til at pulver produkterne smager så godt som de gør....

man skal så lige tænke på at i nogle produkter er der allerede frugt i og det giver også mere sukker....  jeg putter jo hjemmelavet frugt mos (uden sukker) i grøden, så mon ikke der så ender med at være næsten lige så meget sukker i....

Ja jeg har også altid lavet alt grød selv, har en gang købt et hip frugtmos glas, som barnet så ikke vill spise:0)

Men bliver så forarget, da der jo er rigtig mange forældre der bruger produkterne og faktrisk ikke bruger andet Så på alle deres vegne et rigtigt stort øv!!!

Anmeld

25. august 2009

Ni-ko-li-ne

linda2009 skriver:

Lige præcis. Og det er billigere... Der er også en stor del naturligt sukker i frugt, skal vi huske på.

ja men det er der ikke noget galt i synes jeg :0) det andet er bare fusk...

Anmeld

25. august 2009

Pige2009

maltodextrin , saccharose , laktose,

sukker sukker sukker

Præcis. Kært barn har mange navne.  Det er jo det samme med fedt, som oftest er forklædt i E-numre i almindelige fødevarer.

Jeg kan i hvert fald anbefale, at I alle læser undersøgelsen, som er virkelig informativ, og ser Praxis i aften.

Karina: Du har ret i, at der intet er galt med det naturlige sukker i frugt. Der er vi enige. Problemet er bare det hober sig op i takt med sukkeret fra andre kilder.

Anmeld

25. august 2009

Ni-ko-li-ne

men hvis man nu har indført de hersens pulverprodukter g gerne vil erstatte dem med noget sundere som fungere på samme måde kan jeg anbefale at man går i Helsam... der er mange produkter der også bare blandes med vand, men de består kun af forskellige kornsorter

Anmeld

25. august 2009

Ni-ko-li-ne

Valle81 skriver:

Ja jeg har også altid lavet alt grød selv, har en gang købt et hip frugtmos glas, som barnet så ikke vill spise:0)

Men bliver så forarget, da der jo er rigtig mange forældre der bruger produkterne og faktrisk ikke bruger andet Så på alle deres vegne et rigtigt stort øv!!!

der er ingen sukker i forklædning i frugtmosen heldigvis :0)

Anmeld

25. august 2009

Pige2009

ka-ri-na skriver:

men hvis man nu har indført de hersens pulverprodukter g gerne vil erstatte dem med noget sundere som fungere på samme måde kan jeg anbefale at man går i Helsam... der er mange produkter der også bare blandes med vand, men de består kun af forskellige kornsorter

Eller laver grøden selv... Det er meget nemt, og der kan laves en stor portion, som kan deles ud i mindre portioner, hvilket letter arbejdet betragteligt.

Anmeld

25. august 2009

Pige2009

Ja, det er skidt eftersom det anbefales, at babyerne ikke får dem hver dag!! For nogen babyer for næsten ikke andet i en periode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.