Alt for meget sukker i babygrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2009

Ni-ko-li-ne

linda2009 skriver:

Eller laver grøden selv... Det er meget nemt, og der kan laves en stor portion, som kan deles ud i mindre portioner, hvilket letter arbejdet betragteligt.

Urte Kram laver også en fantastisk blanding til hjemmelavet grød... det er en pink pose som hedder "Baby grød"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2009

Pige2009

ka-ri-na skriver:

Urte Kram laver også en fantastisk blanding til hjemmelavet grød... det er en pink pose som hedder "Baby grød"

Det må jeg huske til den tid I min familie laver alle grøden selv, så jeg er lidt miljøskadet, og der er heldigvis nok af alternativer.

Anmeld

25. august 2009

Ni-ko-li-ne

linda2009 skriver:

Det må jeg huske til den tid I min familie laver alle grøden selv, så jeg er lidt miljøskadet, og der er heldigvis nok af alternativer.

den går først fra 6 mdr men den er altså god :0)

Anmeld

25. august 2009

Pige2009

ka-ri-na skriver:

den går først fra 6 mdr men den er altså god :0)

Hvis bare man kan amme i 6 mdr., så er det jo ligemeget. Jeg håber at kunne amme så lang tid, men tiden vil vise om prinsessen får nok den vej igennem.

Anmeld

25. august 2009

Vingummien

ka-ri-na skriver:

men hvis man nu har indført de hersens pulverprodukter g gerne vil erstatte dem med noget sundere som fungere på samme måde kan jeg anbefale at man går i Helsam... der er mange produkter der også bare blandes med vand, men de består kun af forskellige kornsorter

Anmeld

25. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Præcis derfor jeg altid vil lave min babymad selv.

Uanset, hvad det er. Jeg vil kun i absolut nødstilfælde bruge færdig-mad, både til børn og voksne...

Jeg vil gerne vide, hvad jeg stopper i hovedet og hvis det er crap så vil jeg også vide det.

Men det undrer mig absolut ikke...

Anmeld

25. august 2009

tascia

hvis man tager en skål hjemmelavet risgrød og en færdiglavet fra beauvais, så er der altså VOLDSOM forskel i smagen.

så kan det godt ske det ikke står bagpå og det er kamufleret (absolut ikke okay) men synes nu altså også almindelig sund fornuft, og en lille smagstest burde være nok til at man ikke er i tvivl om der er sukker i, tilsat eller ej.

//Natascia

Anmeld

25. august 2009

Valle81

tascia skriver:

hvis man tager en skål hjemmelavet risgrød og en færdiglavet fra beauvais, så er der altså VOLDSOM forskel i smagen.

så kan det godt ske det ikke står bagpå og det er kamufleret (absolut ikke okay) men synes nu altså også almindelig sund fornuft, og en lille smagstest burde være nok til at man ikke er i tvivl om der er sukker i, tilsat eller ej.

//Natascia

Kunne ikke være mere enig....

Ved ikke lige hvad jeg skal sige om smagen på hjemmelavet risgrød.......var ikke så begejstret selv, men Asta åd og åd........... og risgrød fra de der pakker ( har smagt på det en veninde gav sin datter) det smager jo næsten som ris a la mande.

Anmeld

25. august 2009

tascia

Valle81 skriver:

Kunne ikke være mere enig....

Ved ikke lige hvad jeg skal sige om smagen på hjemmelavet risgrød.......var ikke så begejstret selv, men Asta åd og åd........... og risgrød fra de der pakker ( har smagt på det en veninde gav sin datter) det smager jo næsten som ris a la mande.

nej smagen på hjemmelavet er bestemt ikke nogen fantastisk oplevelse, mindre smags neutral skal man lede længe efter, men der er ikke sukker i!

//Natascia

Anmeld

25. august 2009

qp

Jeg vil så tilføje, at jeg inden jeg fik Marcus var overbevist om, at der var sukker i de grødpakker - uden egentlig, at vide det. Og jeg startede med, at give ham hjemmelavet majsgrød, hirsegrød, boghvedegrød og hvad det nu ellers hedder... Han ville SLET IKKE spise det. Så prøvede jeg, at komme noget hjemmelavet frugtmos i men næ nej! Sundhedsplejersken sagde GO' for de grødpakker og derfor gik jeg i gang med dem. Indimellem ca 1 gang hver 14 dag laver jeg havregrød og øllebrød til ham som et forsøg, men næ nej det vil han ikke spise. Jeg har så indtil nu trøstet mig selv med "jamen Mariann det er jo ikke jordens undergang, at han ikke gider spise dit hjemmelavede grød for han får jo det andet grød der tilmed er fyyyyldt med vitaminer og helt uden sukker"... Øv hvor bliver jeg vred for jeg har virkelig gjort så meget ud af, at undgå søde sager! Det eneste han (derudover) får med sukker i er mariekiks - dem får han når vi riiigtig tager en sofaslapper foran Teletubbies i ny og næ.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.