Må Pædagogerne filme mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Min mand er pædagog og ved at de til tider filmet bestemte episoder, hvis det er noget der går igen i en periode. De bruger det kun internt mellem pædagogerne til at diskutere den daglige pædagogik og problemløsning.

Det er kun hvis det er billeder eller videoer som kommet for andres øjne end pædagogerne og Evt forældre,  at der skal gives tilladelse. 

Så i og med de netop vil have vi ser det, så skulle de have haft tilladelse af os? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Man filmer almindige hverdagssituationer, for at se hvad der går godt og hvad der går mindre godt. Nogle gange for at finde årsagen til d mindre gode ting. Så måske har de filmet hele gruppen af børn?

Hun sagde til mig at de havde filmet det, så vi kunne se hvordan hun havde opført sig.  Så nej, det var 'desværre' ikke fordi de havde filmet dem alle. 

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Det kan godt være det er børn de har med at Gøre, men hvad ville de voksne mon selv sige til, hvis de os blev filmet i en situation, hvor de var skide sure eller noget.

Ja jeg ville fandme ikke bryde mig om det

Helt enig. Vi kan alle have dage hvor man nok nødigt ville have et kamera rettet mod sig 

Anmeld

26. oktober 2014

Mor1986

Jeg er 100 på de ikke må filme før de først har nævnt for dig de vil gøre det, og så der efter skal du underskrive. 

Vi skrev i dagplejen under på at der måtte tages billeder af vores datter. På et tidspunkt skulle dagplejerene filmes i legestuen og et sted kom vores datter med, og vi blev spurgt om det måtte bruges og om vi ville skrive under på det. Inden da havde de dog nævnt der blev filmet i legestuen den dag.

jeh ville gå til en højere oppe og klage over pædagogen. Det er simpelthen ikke i orden.

Anmeld

26. oktober 2014

Mor1986

Mom skriver:

Man filmer almindige hverdagssituationer, for at se hvad der går godt og hvad der går mindre godt. Nogle gange for at finde årsagen til d mindre gode ting. Så måske har de filmet hele gruppen af børn?

Men er det marte meo skal forældrene informeres og underskrive papirer herom. Jeg brugte det i min dagpleje.

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Enig her!

til ts: Pædagoger bruger tit video optagelser til at se hva vi selv ka gøre bedre en anden gang, og ik til at se hva barnet gør forkert! 

Så for mig er det også helt normalt, og ik noget man ska være bange for!

Til gengæld er måden i er blevet informeret omkring optagelserne måske forkert/ uklart formuleret. Vh stine

Hvis det dog bare var derfor.... Men tvivler...  Hun gjorde det ret klart at de havde filmet så de kunne vise hvordan hun havde reageret den dag. Det var om tirsdagen de havde filmet, om mandagen havde der desværre også været problemer med hende ved madpakkerne, og derfor var de nok klar. 

Jeg tror så hun havde været så umulig pga at hun først var faldet i søvn ved ti tiden begge aftener inden, og derfor bare var ekstremt træt og irriteret. Ikke at det er acceptabelt hun opfører sig sådan, men hun plejer ellers at opføre sig ordentligt når de spiser.

Anmeld

26. oktober 2014

Moster Lagkage

EnGodMor skriver:

Jeg er da så glad for at vi pædagoger på mit arbejde ikke render og filmer hinanden, det ville jeg da blive tosset af. 

Vi plejer så også at aftale det først. Men i forhold til både marte meo, de utrolige år og sikkert også meget andet, er det et supergodt redskab.

Anmeld

26. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hun sagde til mig at de havde filmet det, så vi kunne se hvordan hun havde opført sig.  Så nej, det var 'desværre' ikke fordi de havde filmet dem alle. 

Kan det så tænkes de har gjort det, fordi de har fortalt jer om andrr episoder, hvor I ikke har været lydhør?

Selvom jeg vil mene at det er noget drastisk at begynde at filme...

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mor1986 skriver:

Jeg er 100 på de ikke må filme før de først har nævnt for dig de vil gøre det, og så der efter skal du underskrive. 

Vi skrev i dagplejen under på at der måtte tages billeder af vores datter. På et tidspunkt skulle dagplejerene filmes i legestuen og et sted kom vores datter med, og vi blev spurgt om det måtte bruges og om vi ville skrive under på det. Inden da havde de dog nævnt der blev filmet i legestuen den dag.

jeh ville gå til en højere oppe og klage over pædagogen. Det er simpelthen ikke i orden.

Vi tager en snak med lederen onsdag, hvor min mand er med, hvor de får af vide vi ikke vil have de filmer hende og så er der nogle andre ting der skal komme styr på. 

Det jeg frygter ved at gå videre med det, er at jeg er bange for det kan skade mit barn i børnehaven. Men vi har taget en beslutning, om at hvis der ikke sker noget indenfor de næste par måneder (der er en del problemer med dem derude) så bliver hun flyttet efter jul. 

Føler desværre de har stemplet hende, og hun ikke får en chance for at ændre den opfattelse. (I hvert fald ved lederen, de to andre pædagoger på hendes stue er helt fantastiske)

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Kan det så tænkes de har gjort det, fordi de har fortalt jer om andrr episoder, hvor I ikke har været lydhør?

Selvom jeg vil mene at det er noget drastisk at begynde at filme...

Vi har altid lyttet til hvad de fortæller, og ingen af os er specielt højtråbende eller noget, og vi går da ud fra det de siger passer.

Dog er det ikke sådan hun er herhjemme, så selvfølgelig stiller vi os undrende overfor at hun reagerer så meget anderledes i børnehaven. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.