Må Pædagogerne filme mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg bryder mig ikke om det da min datter er 3 år og ikke skal udstilles anderledes end de andre børn ved at de pludselig filmer hende! Deres arbejde må i den situation være at tage sig af episoden og finde ud af hvorfor hun reagerer som hun gør!

Det kan være de filmede for at vurdere egen måde at håndtere situationen på - 

men for at svare på dit spørgsmål så skal de have en skriftlig tilladelse. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2014

Kløver

Har ikke læst hele kommentarlisten men mig bekendt må de gerne da de kan bruge det til at blive klogere omkring barnets opførsel og om pædagogerne reagerer rigtigt i situationen. Marte meo er her hos os blevet yderst populært både i dagplejen, vuggestuer og børnehaver og hos sundhedsplejersken også hos kommunen ved familier med problemer  

Anmeld

26. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Maja84 skriver:

Har ikke læst hele kommentarlisten men mig bekendt må de gerne da de kan bruge det til at blive klogere omkring barnets opførsel og om pædagogerne reagerer rigtigt i situationen. Marte meo er her hos os blevet yderst populært både i dagplejen, vuggestuer og børnehaver og hos sundhedsplejersken også hos kommunen ved familier med problemer  

Men skal der ikke være tilladelse lige så snart det ikke kun er til internt brug? 

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Men i denne her situation er hun, efter hendes eget udtryk, interesseret i at vise >os< hvordan barnet reagerer. Hun nævner intet om at de kan bruge det til selv at lære noget. Det er lidt en indviklet situation det hele, men hun fremstår som at al skyld bliver lagt over på os som forældre og så skal vi tage stilling til hvad vi kan gøre anderledes. Hvor jeg nok mere tænker at det må være dem der skal ændre nogle ting, når det ikke er noget vi oplever derhjemme og derfor ikke kan gøre så meget. 

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mor1986 skriver:

Når de har den historie med så er det heller ikke fordi man som forælog jdre møder dem velvilligt når de smider sådan noget i hovedet på en. 

Håbwr for jeres og jeres datters skyld at det hele løser sig

Tak skal du have

Anmeld

26. oktober 2014

Kløver

mor:) skriver:

Men skal der ikke være tilladelse lige så snart det ikke kun er til internt brug? 

Marte meo er kun til internt brug, går ikke ud fra pædagogerne smider en video op af barnet under sådan en situation eller har jeg læst forkert? 

Her giver vi tilladelse til at der må tages billeder og video som vises til forældre og billeder kommer bla på intra og har aldrig oplevet andet end gode billeder som viser alt det positive og bedste fra børnene  

Anmeld

26. oktober 2014

Kløver

Anonym skriver:

Men i denne her situation er hun, efter hendes eget udtryk, interesseret i at vise >os< hvordan barnet reagerer. Hun nævner intet om at de kan bruge det til selv at lære noget. Det er lidt en indviklet situation det hele, men hun fremstår som at al skyld bliver lagt over på os som forældre og så skal vi tage stilling til hvad vi kan gøre anderledes. Hvor jeg nok mere tænker at det må være dem der skal ændre nogle ting, når det ikke er noget vi oplever derhjemme og derfor ikke kan gøre så meget. 

Det skal jeg ikke kunne sige men her kan de også bruge disse situationer i samråd med forældrene netop fordi vi kender børnene bedst. Jeg tror ikke de gør så meget for at vise det til jer uden der er en mening med det men ved det ikke, det bedste er nok at få et møde og snakke det igennem med børnehaven og lederen samt barnets kontaktperson  

Anmeld

26. oktober 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

Vi har altid lyttet til hvad de fortæller, og ingen af os er specielt højtråbende eller noget, og vi går da ud fra det de siger passer.

Dog er det ikke sådan hun er herhjemme, så selvfølgelig stiller vi os undrende overfor at hun reagerer så meget anderledes i børnehaven. 

Og nu har de filmet det så I sammen kan finde ud af hvad der går galt for pædagogerne i situationen?? Måske er det muligheden for at I kan komme med jeres input ...

Anmeld

27. oktober 2014

BSB

Anonym skriver:

Det skulle jo gerne være et samarbejde - til barnets bedste.

Anmeld

29. oktober 2014

FSTR

Anonym skriver:

Efter nogle episoder ved madpakkerne i sidste uge har pædagogerne filmet mit barn, hvor hun efter sigende skulle smide med madpakken og også salt og peber der stod på bordet.

min bekymring ligger i at ved at de filmer hende i denne situation kan jeg ikke undgå at spekulere over hvad hun må føle ved det. Og endvidere undrer jeg mig over at det ikke er nok at fortælle mig om denne opførsel. 

Men må pædagogerne gerne filme det uden tilladelse fra os?

Jeg var egentlig af den opfattelse, at der skal være tilladelse fra forældrene, selv om filmen kun er til internt brug. Selv om det ikke er tilfældet, vil jeg da mene, at det etiske og professionelle at gøre, er at orientere forældrene om, at man i institutionen har tænkt sig at filme barnet.

Jeg synes, du skal bede om et møde med institutionens øverste leder samt se relevante pædagoger, så I kan få en ordentlig og konstruktiv dialog om situationen :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.