Må Pædagogerne filme mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.703 visninger
59 svar
48 synes godt om
26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Efter nogle episoder ved madpakkerne i sidste uge har pædagogerne filmet mit barn, hvor hun efter sigende skulle smide med madpakken og også salt og peber der stod på bordet.

min bekymring ligger i at ved at de filmer hende i denne situation kan jeg ikke undgå at spekulere over hvad hun må føle ved det. Og endvidere undrer jeg mig over at det ikke er nok at fortælle mig om denne opførsel. 

Men må pædagogerne gerne filme det uden tilladelse fra os?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2014

BSB

Det ved jeg egentlig ikke, om de må . Jeg tror ikke, der er regler imod det - der bliver jo ret ofte taget billeder og filmet i institutionerne for både børnenes og forældrenes fornøjelse.

Men jeg kan ikke helt se deres motivation for at filme en situation, hvor barnet opfører sig uhensigtsmæssigt. Umiddelbart ville jeg synes, deres primære opgave lige der ville være at håndtere situationen. Som du skriver, kan de jo fortælle dig, hvad der er sket.

Har du haft problemer med personalet? Jeg tænker, de måske tror, du ikke stoler på dem og derfor føler det er nødvendigt at optage det? Uanset hvad, synes jeg det virker lidt sært. Hvis jeg var dig, ville jeg tage en snak med dem.

Anmeld

26. oktober 2014

Skouboe

Så længe de ikke offentliggør filmen, tror jeg gerne at de må. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bryder dig om det? Hvis din datter ikke kan lide at blive filmet mens hun smider med maden, skal hun jo bare lade være med det?

Anmeld

26. oktober 2014

Heidimed lea

De skal have skriftlig tilladelse til det

Anmeld

26. oktober 2014

EnGodMor

Anonym skriver:

Efter nogle episoder ved madpakkerne i sidste uge har pædagogerne filmet mit barn, hvor hun efter sigende skulle smide med madpakken og også salt og peber der stod på bordet.

min bekymring ligger i at ved at de filmer hende i denne situation kan jeg ikke undgå at spekulere over hvad hun må føle ved det. Og endvidere undrer jeg mig over at det ikke er nok at fortælle mig om denne opførsel. 

Så vidt jeg ved skriver man under på om de må tage billeder af dit barn og eventuelt ligge på deres hjemmeside. 

Men har aldrig læst i deres papir med at filme.

Jeg ville blive godt sur, hvis de havde filmet mit barn, for så at vise mig det. 

De kan sgu os blive for pædagogisk

Anmeld

26. oktober 2014

esioul

Anonym skriver:

Jeg er faktisk lidt i tvivl om de må, når det bliver indenfor institutionen.

Måske de har filmet, for at blive klogere på hvad der sker i situationen, og bagefter skal se det igennem og vurdere hvordan de kan arbejde med det. 

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

BSB skriver:

Det ved jeg egentlig ikke, om de må . Jeg tror ikke, der er regler imod det - der bliver jo ret ofte taget billeder og filmet i institutionerne for både børnenes og forældrenes fornøjelse.

Men jeg kan ikke helt se deres motivation for at filme en situation, hvor barnet opfører sig uhensigtsmæssigt. Umiddelbart ville jeg synes, deres primære opgave lige der ville være at håndtere situationen. Som du skriver, kan de jo fortælle dig, hvad der er sket.

Har du haft problemer med personalet? Jeg tænker, de måske tror, du ikke stoler på dem og derfor føler det er nødvendigt at optage det? Uanset hvad, synes jeg det virker lidt sært. Hvis jeg var dig, ville jeg tage en snak med dem.

Vi tager helt bestemt også en snak med dem. Det er faktisk kun den ene pædagog (som desværre er leder på min datters stue) som der er problemer med. Det virker som om hun allerede har stemplet os, og hvorfor ved jeg ikke helt. 

Hun nævnte samme dag at vores datter virkede til at have en eller anden aggressivitet i sig til tider, og hvor den mon stammede fra??? Ved ikke lige om hun regner med vi går og råber og skriger af hinanden derhjemme. 

Desværre kan vi ikke nikke genkendene til de episoder der opstår i børnehaven, hun er en helt anden herhjemme, men vi frygter de er kommet ind i en ond spiral. For hvis de forventer hun opfører sig på en vis måde, så kan hun vel næsten fornemme det. Og vi har aldrig vist vi ikke tror på det de fortæller, dog stillet os undrende over for det, da det netop ikke er det vi oplever herhjemme. 

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Så vidt jeg ved skriver man under på om de må tage billeder af dit barn og eventuelt ligge på deres hjemmeside. 

Men har aldrig læst i deres papir med at filme.

Jeg ville blive godt sur, hvis de havde filmet mit barn, for så at vise mig det. 

De kan sgu os blive for pædagogisk

Tak! Så er det ikke bare mig

Og det virker bare så underligt når de netop bare kan fortælle om situationen. Deres første indskydelse burde da ikke være 'lad os filme det'

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Så længe de ikke offentliggør filmen, tror jeg gerne at de må. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bryder dig om det? Hvis din datter ikke kan lide at blive filmet mens hun smider med maden, skal hun jo bare lade være med det?

Jeg bryder mig ikke om det da min datter er 3 år og ikke skal udstilles anderledes end de andre børn ved at de pludselig filmer hende! Deres arbejde må i den situation være at tage sig af episoden og finde ud af hvorfor hun reagerer som hun gør!

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Heidimed lea skriver:

De skal have skriftlig tilladelse til det

Er det en de evt kan have fået da hun blev tilmeldt børnehaven? Kan simpelthen ikke huske hvad vi skrev under på dengang i så fald og har ingen ekstra papirer (kan slet ikke huske vi har underskrevet noget overhovedet)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.