Må Pædagogerne filme mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Er det mon noget marte meo de har taget til sig, uden at fortælle jer om det?

Marte meo? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2014

Julemusen

Min mand er pædagog og ved at de til tider filmet bestemte episoder, hvis det er noget der går igen i en periode. De bruger det kun internt mellem pædagogerne til at diskutere den daglige pædagogik og problemløsning.

Det er kun hvis det er billeder eller videoer som kommet for andres øjne end pædagogerne og Evt forældre,  at der skal gives tilladelse. 

Anmeld

26. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Marte meo? 

Man filmer almindige hverdagssituationer, for at se hvad der går godt og hvad der går mindre godt. Nogle gange for at finde årsagen til d mindre gode ting. Så måske har de filmet hele gruppen af børn?

Anmeld

26. oktober 2014

Skouboe

Anonym skriver:

Må ærligt indrømme at jeg var noget overrumplet da hun sagde det, så nej. Hun sagde bare at så kunne vi lige holde et møde en dag og se det. 

Det synes jeg lyder som en god ide. Det kunne jo være at de havde en grund til gerne at ville vise dig det

Anmeld

26. oktober 2014

Ellie79

Anonym skriver:

Efter nogle episoder ved madpakkerne i sidste uge har pædagogerne filmet mit barn, hvor hun efter sigende skulle smide med madpakken og også salt og peber der stod på bordet.

min bekymring ligger i at ved at de filmer hende i denne situation kan jeg ikke undgå at spekulere over hvad hun må føle ved det. Og endvidere undrer jeg mig over at det ikke er nok at fortælle mig om denne opførsel. 

Men må pædagogerne gerne filme det uden tilladelse fra os?

Jeg er pædagog og jeg filmer et barn når der er en problemstilling jegbhar svært ved at løse selv, jeg sparer med mine kollegaer så vi sammen kan få sat ord på hvordan vi bedst muligt kan hjælpe barnet. Jeg filmer også nogen gange en situation fordi når man er i situationen ser man ikke altid helheden, men bagefter kan jeg i ro sætte mig ned og se hvad jeg kan gøre bedre næste gang for at guide et barn ud af en konflikt eller en svær situation. Disse videoer sletter jeg bagefter men de hjælper mig til at blive en bedre pædagog og de hjælper mig til at støtte børn der har brug for det. Jeg tænker at du skal trække vejret og spørge ind til hvad de skal bruge videoen til for kunne ikke forestillemmig den er til andet end at hjælpe dem dit barn. 

Anmeld

26. oktober 2014

EnGodMor

Det kan godt være det er børn de har med at Gøre, men hvad ville de voksne mon selv sige til, hvis de os blev filmet i en situation, hvor de var skide sure eller noget.

Ja jeg ville fandme ikke bryde mig om det

Anmeld

26. oktober 2014

Moster Lagkage

EnGodMor skriver:

Det kan godt være det er børn de har med at Gøre, men hvad ville de voksne mon selv sige til, hvis de os blev filmet i en situation, hvor de var skide sure eller noget.

Ja jeg ville fandme ikke bryde mig om det

Tit filmer vi pædagoger netop os selv, for at se hvad vi gør rigtig og forkert, og hvad barnet reagere godt og skidt på. Ofte er der bittesmå ting som man overser, men når man ser filmen et par gange kan man se hvad der ligger til grund for barnets reaktioner. 

Det er skidegodt og meget seriøst.

Anmeld

26. oktober 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

I min datters børnehave skal forældrene give skriftlig tilladelse til det inden barnet starter i børnehave.

Anmeld

26. oktober 2014

EnGodMor

Moster Lagkage skriver:

Tit filmer vi pædagoger netop os selv, for at se hvad vi gør rigtig og forkert, og hvad barnet reagere godt og skidt på. Ofte er der bittesmå ting som man overser, men når man ser filmen et par gange kan man se hvad der ligger til grund for barnets reaktioner. 

Det er skidegodt og meget seriøst.

Jeg er da så glad for at vi pædagoger på mit arbejde ikke render og filmer hinanden, det ville jeg da blive tosset af. 

Anmeld

26. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
AnjaB skriver:

Jeg er pædagog og jeg filmer et barn når der er en problemstilling jegbhar svært ved at løse selv, jeg sparer med mine kollegaer så vi sammen kan få sat ord på hvordan vi bedst muligt kan hjælpe barnet. Jeg filmer også nogen gange en situation fordi når man er i situationen ser man ikke altid helheden, men bagefter kan jeg i ro sætte mig ned og se hvad jeg kan gøre bedre næste gang for at guide et barn ud af en konflikt eller en svær situation. Disse videoer sletter jeg bagefter men de hjælper mig til at blive en bedre pædagog og de hjælper mig til at støtte børn der har brug for det. Jeg tænker at du skal trække vejret og spørge ind til hvad de skal bruge videoen til for kunne ikke forestillemmig den er til andet end at hjælpe dem dit barn. 

Enig her!

til ts: Pædagoger bruger tit video optagelser til at se hva vi selv ka gøre bedre en anden gang, og ik til at se hva barnet gør forkert! 

Så for mig er det også helt normalt, og ik noget man ska være bange for!

Til gengæld er måden i er blevet informeret omkring optagelserne måske forkert/ uklart formuleret. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.