Må Pædagogerne filme mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2014

Skouboe

Anonym skriver:

Jeg bryder mig ikke om det da min datter er 3 år og ikke skal udstilles anderledes end de andre børn ved at de pludselig filmer hende! Deres arbejde må i den situation være at tage sig af episoden og finde ud af hvorfor hun reagerer som hun gør!

Er du sikker på at hun er den eneste de har filmet? Og har du spurgt dem, hvad deres motivation for det er?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2014

DortheL

Anonym skriver:

Efter nogle episoder ved madpakkerne i sidste uge har pædagogerne filmet mit barn, hvor hun efter sigende skulle smide med madpakken og også salt og peber der stod på bordet.

min bekymring ligger i at ved at de filmer hende i denne situation kan jeg ikke undgå at spekulere over hvad hun må føle ved det. Og endvidere undrer jeg mig over at det ikke er nok at fortælle mig om denne opførsel. 

Men må pædagogerne gerne filme det uden tilladelse fra os?

Da min søn startede i børnehave, skulle vi underskrive et dokument, så de fik tilladelse til at filme og tage billeder. Ellers måtte de ikke!

Anmeld

26. oktober 2014

Nystart

Nu om.dage skriver man under på at se må film og køre med ungerne..... På hver sin seddel 

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

DortheL skriver:

Da min søn startede i børnehave, skulle vi underskrive et dokument, så de fik tilladelse til at filme og tage billeder. Ellers måtte de ikke!

Tak for svar Kan huske vi underskrev i dagplejen men kan inter huske om børnehaven

Anmeld

26. oktober 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Skouboe skriver:

Så længe de ikke offentliggør filmen, tror jeg gerne at de må. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bryder dig om det? Hvis din datter ikke kan lide at blive filmet mens hun smider med maden, skal hun jo bare lade være med det?

Det er et lille barn, der formentlig er i sine følelsers vold - så "lader man ikke bare være" med at reagere. Det gør store børn og voksne heller ikke altid. 

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Er du sikker på at hun er den eneste de har filmet? Og har du spurgt dem, hvad deres motivation for det er?

Må ærligt indrømme at jeg var noget overrumplet da hun sagde det, så nej. Hun sagde bare at så kunne vi lige holde et møde en dag og se det. 

Anmeld

26. oktober 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Tak for svar Kan huske vi underskrev i dagplejen men kan inter huske om børnehaven

Jeg synes nu også, der er stor forskel på at acceptere, at barnet filmes i dagligdags, positive situationer og på at godkende, at det bruges som dokumentation for voldsom opførsel. 

Jeg ville ALDRIG stille mig op og filme mine elever i negative situationer for at kunne vise det til dem selv eller forældrene - det virker uetisk og grænseoverskridende. 

Anmeld

26. oktober 2014

Skouboe

Mor og meget mere skriver:

Det er et lille barn, der formentlig er i sine følelsers vold - så "lader man ikke bare være" med at reagere. Det gør store børn og voksne heller ikke altid. 

Det siger jeg heller ikke - jeg må indrømme at jeg bare har svært ved at se hvorfor det skulle være så skidt?

Anmeld

26. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Er det mon noget marte meo de har taget til sig, uden at fortælle jer om det?

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes nu også, der er stor forskel på at acceptere, at barnet filmes i dagligdags, positive situationer og på at godkende, at det bruges som dokumentation for voldsom opførsel. 

Jeg ville ALDRIG stille mig op og filme mine elever i negative situationer for at kunne vise det til dem selv eller forældrene - det virker uetisk og grænseoverskridende. 

Er rigtig glad for du skriver det, så det ikke bare er mig der overreagerer. Syntes nemlig også det virker rigtig voldsomt og krænkende at de vælger at gøre det sådan, for det er jo netop en situation de lige så nemt kunne have fortalt os om. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.