Baby i sengen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2008

H+S Skjolgborg.

mutt3...
*GL*
jaa det kan man jo så give dig ret i...Men man kunne da ringe til en på kommunen en socialrådgiver og høre ad men et sted som du skriver jeg har heller ikke det stor tid til det pt kigge kun lige hurtigt på nette kunne ikke finde nået om det..
men rigtigt det ville være fedt af få det på et sølvfad om man måtte eller ej aldre osv...
eller om det bare var om der ville bleve lave en lov om det der er jo så mange love her i DK f.eks må du ikke give slå dit barn/give den en i røven..hmmm tro nu nok mange komme udfor af gør det..og min datter bider af og til og det var selv vuggestuen der sagde jeg skulle bide småt igen...dog tog jeg hende i kinde og hun slap og tog ikke fat nået dårlig nok og rør hende...
LOV LOV OG ATTE LOVEEE... TÆNKER JEG...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2008

H+S Skjolgborg.

Her er der en del år mellem min måske derfor hende sagsbehandleren sagde det + det ikke var to dreng jeg hved ikke helt det er jo langtid siden. Min søn bliv 7 år i jan i år og min datter blever 2 år til aug..

mellem min søn og datter
K&M skriver:

Hej piger!

Det lyder underligt at det skulle være direkte ulovligt, når der ikke er særlig mange år imellm dem. Kunne det tænkes hun har ment, at det er en dårlig ide, når hun siger de ikke må sove samen? (?)

Anmeld

25. april 2008

H+S Skjolgborg.

fandt lige lidt men ikke rigtigt om det er lovlig eller er og det er mere om baby i sengen...

Q: Min mand og jeg er uenige omkring børneopdragelse, og det skaber spild imellem os. Jeg nyder at vores 7 uger gamle datter sover inden hos os, men det gør han ikke. Hvad vil du anbefale?

Dr. Kenneth N. Condrell, Ph.D.
Ph.D. Børnepsykolog

A: Da jeg læste dit spørgsmål, kom jeg i tanke om to forældre par som jeg i øjeblikket rådgiver. De oplever den samme situation, med ægteskabelige problemer til følge. I begge tilfælde får mødrene til vane at sove med deres babyer fordi det er hyggeligt, og ignorer deres ægtefælles utilfredshed. Nu er forældrene vokset fra hinanden og er vrede. I deres tilfælde ville ingen af de tre børn sove deres egne senge.

Derfor vil jeg ikke anbefale dig at dele seng med din baby.

Husk at mand og kone har brug for nærhed sammen, for at pleje deres forhold og være et par—ligesom børn skal lære at sove på deres egne værelser.

På dette tidspunkt i dit liv, er dine moderlige instikter sikkert meget stærke—stærkere end dit ønske om at være en hustru. At få et barn, skaber ofte udfordringer for en kvinde, da hun prøver at skabe balance mellem hendes kærlighed til sin baby og hendes kærlighed til sin mand. Men du skal huske at du giver din baby masser af kærlighed og at hun altid kan komme ind i din seng om morgenen for at hygge.

Hvis du ikke allerede har en stol eller en gyngestol på din babys værelse, så overvej at få en så du slapper af mens du får hende til at sove.

Det lyder som om at det er dit første barn. Det ville være klogt for jer begge, at opsøge en børnepsykolog et par gange så I kan blive enige om hvordan I vil opdrage jeres barn. Jeg vil også anbefale en bog om hvordan det at få børn påvirker ægteskabet. Den heder Transition To Parenthood af Jay Belsky og John Kelly.

Anmeld

15. juni 2008

sveskernesmor

Vores børn på 9 uger (tvillinger) sover i mellem os! Det er super hyggeligt og på den måde får vi alle 4 vores søvn, da jeg ammer begge.

Vi har ofte talt om at vi nok burde lægge dem over i deres egen seng, men hver gang vi så skal er vi enige om at det gør vi fra på mandag....:$
Vi nyder begge at have dem liggende imellem os og hvad angår pladsen, så har vi en 180 og der er rigeligt med plads til os alle....:D:D

Tror ikke der er nogle regler for hvornår de skal sove i egen seng... når man føler de er klar og sover godt alene, vil være mit bud:P

Anmeld

16. juni 2008

Vibeke Degnehave Sandahl

Nej det har Liv aldrig gjort. Kun den første nat på hospitalet. De to første uger stod hun imellem os i sin lift, eller ved siden af sengen. Derefter kom hun ind på sit eget værelse

Anmeld

16. juni 2008

charlottekri

Min datter sov i vores seng til far skulle begynde på arbejde igen, og så kom hun over i liften som kom til at stå ved siden af vores seng. Jeg syntes ikke at jeg sov ordentligt med hende liggende i sengen,selvom det var nemt når man skulle amme... Men da hun dengang først faldt i søvn ved ca. 2 tiden, var det nemmere at jeg gik i et værelse ved siden af med hende, så min mand kunn få ro til at sove (hun havde lidt bøvl med maven - luft). Og da hun var ca 3 mdr gammel, lagde jeg hende i hendes tremmeseng, der var fyldt med bamser, så den ikke virkede for stor for hende, og det opdagede hun slet ikke, så det var dejlig nemt.
Jeg synes heller ikke at de små skal ligge for længe i sengen, for det ødelægger lidt forholdet mellem mor og far, for jeg synes at den tid er hellig (man er kun 2 sammen). Desuden har de jo deres egen seng; hvorfor skulle de så ikke også bruge den??!!

Anmeld

16. juni 2008

Honningblomst

charlottekri skriver:

Min datter sov i vores seng til far skulle begynde på arbejde igen, og så kom hun over i liften som kom til at stå ved siden af vores seng. Jeg syntes ikke at jeg sov ordentligt med hende liggende i sengen,selvom det var nemt når man skulle amme... Men da hun dengang først faldt i søvn ved ca. 2 tiden, var det nemmere at jeg gik i et værelse ved siden af med hende, så min mand kunn få ro til at sove (hun havde lidt bøvl med maven - luft). Og da hun var ca 3 mdr gammel, lagde jeg hende i hendes tremmeseng, der var fyldt med bamser, så den ikke virkede for stor for hende, og det opdagede hun slet ikke, så det var dejlig nemt.
Jeg synes heller ikke at de små skal ligge for længe i sengen, for det ødelægger lidt forholdet mellem mor og far, for jeg synes at den tid er hellig (man er kun 2 sammen). Desuden har de jo deres egen seng; hvorfor skulle de så ikke også bruge den??!!

FORDI:

http://www.netbaby.dk/artikler/veogvel/sovsam.asp

Som synes det er bedst at have børn så tæt på som muligt...bedst for alle.
Knus..

Anmeld

16. juni 2008

charlottekri

jeg synes stadig at det må være langt nok at de sover for fodenden af sengen!!!! nu har jeg også en mand der tror at han skal ligge og rode så tæt på mig som muligt, så det er også en anden grund til at jeg ikke vil have den lille i sengen. men folk har ret til at have deres mening

Anmeld

16. juni 2008

Honningblomst

charlottekri skriver:

jeg synes stadig at det må være langt nok at de sover for fodenden af sengen!!!! nu har jeg også en mand der tror at han skal ligge og rode så tæt på mig som muligt, så det er også en anden grund til at jeg ikke vil have den lille i sengen. men folk har ret til at have deres mening

Jo...det er da bedre at sove i samme rum end hvert sit...helt enig og det er jo bare udfra min mening og overbevisning:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.