fandt lige lidt men ikke rigtigt om det er lovlig eller er og det er mere om baby i sengen...
Q: Min mand og jeg er uenige omkring børneopdragelse, og det skaber spild imellem os. Jeg nyder at vores 7 uger gamle datter sover inden hos os, men det gør han ikke. Hvad vil du anbefale?
Dr. Kenneth N. Condrell, Ph.D.
Ph.D. Børnepsykolog
A: Da jeg læste dit spørgsmål, kom jeg i tanke om to forældre par som jeg i øjeblikket rådgiver. De oplever den samme situation, med ægteskabelige problemer til følge. I begge tilfælde får mødrene til vane at sove med deres babyer fordi det er hyggeligt, og ignorer deres ægtefælles utilfredshed. Nu er forældrene vokset fra hinanden og er vrede. I deres tilfælde ville ingen af de tre børn sove deres egne senge.
Derfor vil jeg ikke anbefale dig at dele seng med din baby.
Husk at mand og kone har brug for nærhed sammen, for at pleje deres forhold og være et par—ligesom børn skal lære at sove på deres egne værelser.
På dette tidspunkt i dit liv, er dine moderlige instikter sikkert meget stærke—stærkere end dit ønske om at være en hustru. At få et barn, skaber ofte udfordringer for en kvinde, da hun prøver at skabe balance mellem hendes kærlighed til sin baby og hendes kærlighed til sin mand. Men du skal huske at du giver din baby masser af kærlighed og at hun altid kan komme ind i din seng om morgenen for at hygge.
Hvis du ikke allerede har en stol eller en gyngestol på din babys værelse, så overvej at få en så du slapper af mens du får hende til at sove.
Det lyder som om at det er dit første barn. Det ville være klogt for jer begge, at opsøge en børnepsykolog et par gange så I kan blive enige om hvordan I vil opdrage jeres barn. Jeg vil også anbefale en bog om hvordan det at få børn påvirker ægteskabet. Den heder Transition To Parenthood af Jay Belsky og John Kelly.
Anmeld